Η επίδραση του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην επιλογή της Βρετανίας ως προορισμού διακοπών, φαίνεται πως είναι πανίσχυρη, με το 89% των ξένων τουριστών από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Ινδία και τη Ν. Κορέα που επισκέφθηκαν τη χώρα να δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν τις δημοφιλείς πλατφόρμες των social media σε κάποια φάση των διακοπών τους.
Αυτό αναδεικνύεται σε έκθεση που δημοσιεύει ο τουριστικός οργανισμός της Βρετανίας, VisitBritain, με τίτλο «Ο ρόλος των social media στις διακοπές».
Βάσει των στοιχείων που προέκυψαν, η Ινδία είναι η αγορά που χρησιμοποίησε σε μεγαλύτερο ποσοστό (98%) τα social media κατά τον προγραμματισμό διακοπών και μετά την επιστροφή από αυτές, και ακολούθησαν η Ν. Κορέα (95%), οι ΗΠΑ (84%) και η Γερμανία (77%).
Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το περιεχόμενο που δημοσίευσαν στα social media οι φίλοι τους, τους δημιούργησαν την επιθυμία να επισκεφθούν έναν προορισμό. Η επίδραση που είχαν οι φωτογραφίες ήταν υψηλότερη στους Ινδούς, με το 81% να δηλώνει ότι πείσθηκε να ταξιδέψει στο μέρος που απεικονιζόταν σε φωτογραφίες φίλων στα social media. Στη δεύτερη θέση έρχονται οι νοτιοκορεάτες (76%) και στην τρίτη οι αμερικανοί (ΗΠΑ-68%)
Όσον αφορά την επιλογή της Βρετανίας ως προορισμού διακοπών, η έρευνα έδειξε ότι τα social media παίζουν ρόλο-κλειδί στη διαδικασία επιλογής διακοπών, με το facebook να είναι η βασική πηγή επηρεασμού σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας, και ειδικά όταν πρόκειται για επιλογή διακοπών στη Βρετανία (44%).
Εν τω μεταξύ, το Twitter ήταν το δημοφιλέστερο μέσο που χρησιμοποιήθηκε για την αναζήτηση προτάσεων και συμβουλών κατά τη διάρκεια των διακοπών ενώ το Instagram χρησιμοποιούνταν περισσότερο κατά τη φάση προγραμματισμού του ταξιδίου ή στην κοινοποίηση των ταξιδιωτικών εμπειριών, αν και σε μικρότερη έκταση από τις άλλες πλατφόρμες.
Η ενθάρρυνση των επισκεπτών να μοιράζονται και να κοινοποιούν τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες στο διαδίκτυο αποτελεί ήδη εργαλείο μέσω του οποίου η VisitBritain επιδιώκει να προσελκύει τουρίστες. Ο οργανισμός κατατάσσεται στους κορυφαίους ως προς τον αριθμό των ακολούθων που διαθέτει στο Twitter (300.000) και τρίτος στο Facebook (3 εκατ.) και τους ακολούθους στο Weibo (510.000).
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ehotelier.com o διευθυντής μάρκετινγκ της VisitBritain, Joss Croft, μέσα από τα social media επιδιώκεται να δοθεί η εικόνα ότι η Βρετανία δεν είναι απλώς ένα προορισμός για να ταξιδέψει κανείς αλλά ένας προορισμός που «πρέπει κανείς να ταξιδέψει».
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η καμπάνια του οργανισμού με τίτλο Culture is GREAT, η οποία στοχεύει στην κινεζική αγορά και περιλαμβάνει καμπάνια στα social media ύψους 1,3 εκατ. λιρών, η οποία καλεί τους κινέζους να δημιουργήσουν, να κοινοποιήσουν και να ανεβάσουν εικόνες από τις ταξιδιωτικές εμπειρίες τους στη χώρα. Οι εικόνες αυτές στη συνέχεια κοινοποιούνται σε όλο τον κόσμο από την VisitBritain εμπνέοντας περισσότερους ταξιδιώτες να επισκεφθούν τη χώρα.
Νωρίτερα μέσα στο 2015 ο οργανισμός είχε ξεκινήσει την καμπάνια GREAT China Naming, στην οποία καλούνταν να συμμετέχουν Κινέζοι προκειμένου να προτείνουν νέα ονόματα για τα ορόσημα της Βρετανίας. Περισσότερα από 300 εκατ. άτομα είδαν την καμπάνια.
Και οι δύο προσπάθειες βρίσκονται σε αντιστοιχία με ένα ακόμη εύρημα της έκθεσης, σύμφωνα με το οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι είναι περισσότερο πρόθυμοι να μοιραστούν το περιεχόμενο που διαθέτουν εάν υπάρχει περίπτωση το περιεχόμενο αυτό να προωθηθεί.
Η έκθεση έδειξε ακόμα τα εξής:
-Οι νοτιοκορεάτες και οι Γερμανοί προτιμούν το περιεχόμενο στα social media να είναι στη μητρική τους γλώσσα (78% και 61% αντίστοιχα). Μόνο οι Ινδοί προτίμησαν περιεχόμενο στην αγγλική γλώσσα (61%).
-Τα υψηλότερα ποσοστά των ερωτηθέντων από τις ΗΠΑ, τη ν. Κορέα και τη Γερμανία είπαν ότι το να βλέπουν τους φίλους τους να συζητούν για τις διακοπές τους σε αντιδιαστολή με τις δημοσιεύσεις στα social media από επίσημα και επαγγελματικά site θα τους ενέπνεε περισσότερο να επισκεφθούν κάποιο μέρος. Αντίστοιχο ποσοστό των Ινδών είπε ότι το περιεχόμενων των φίλων και οι επίσημες δημοσιεύσεις τους έκαναν να επιθυμούν να επισκεφθούν έναν προορισμό.
-το επαγγελματικό περιεχόμενο στα social media θεωρήθηκε ως σημαντικό και περισσότεροι από το 80% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι είναι σημαντικό οργανισμοί όπως η VisitBritain να διαθέτουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπληρωματικά στο επαγγελματικό περιεχόμενο.
-στην Ινδία, τη νότια Κορέα και τις ΗΠΑ οι συμβουλές από τουρίστες οι οποίοι πρόσφατα επισκέφθηκαν τη Βρετανία ξεπέρασαν σε αξία τις αντίστοιχες των ειδικών. Ωστόσο, η Γερμανία είχε το υψηλότερο ποσοστό ανθρώπων οι οποίοι πιστεύουν ότι οι συμβουλές από τουρίστες και ειδικούς είναι εξίσου σημαντικές.
-Και στις 4 αγορές υπάρχει ισχυρή τάση να δίνεται εμπιστοσύνη σε όσους έκαναν πρόσφατα διακοπές, ως πηγή κριτικών, σε αντιδιαστολή με τις κριτικές των ειδικών.
-η πρόσβαση στο Wi-Fi αξιολογείται ως σημαντική και τα μέρη διαμονής, τα αξιοθέατα και τα εστιατόρια τα οποία προσφέρουν Wi-Fi είναι εκεινα που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να επιλεγούν, σε αντιδιαστολή με όσα δεν διαθέτουν ασύρματο ίντερνετ.
-τα κινητά τηλέφωνα είναι η πιο κοινή συσκευή που χρησιμοποιείται για την πρόσβαση στα social media κατά τη διάρκεια των διακοπών, όμως υψηλά ποσοστά χρήσης καταγράφονται και σε άλλες συσκευές, κάτι που καταδεικνύει ότι το περιεχόμενο στα social media θα πρέπει να βελτιωθεί ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο σε όλες τις πλατφόρμες.
-το 76% όσων συμμετείχαν στην έρευνα είχε διαβάσει μια κριτική στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια προγραμματισμού ταξιδίου, όμως μόνο το 19% έγραψε κριτική.