Οι 10 τάσεις στην παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία το 2016

18-12-15 | ΤΑΣΕΙΣ

To 2016 εκτιμάται ότι θα είναι η πιο επικερδής χρονιά για την παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία, λόγω των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, του περιορισμένου αντίκτυπου που έχει η προσφορά, των χαμηλών τιμών πετρελαίου και του μικρού σχετικά αντίκτυπου που έχουν στη βιομηχανία τάσεις όπως η Airbnb, τα έξοδα διαβίωσης και το κόστος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Βάσει των δεδομένων αυτών, ο πρόεδρος της RAR Hospitality, Bob Rauch (φωτό), παρουσιάζει σε άρθρο του στο hospitality.net τις 10 τάσεις στα ξενοδοχεία το 2016 καθώς και τρόπους με τους οποίους τα ξενοδοχεία θα μπορέσουν να έχουν τον δικό τους αντίκτυπο στην αγορά κατά το νέο έτος, μεγιστοποιώντας τις επιχειρηματκές ευκαιρίες.

Bob Rauch

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία, αναφέρει ο Bob Rauch, έχει γίνει επιστήμη και δεν αποτελεί τέχνη. Η συνένωση δυνάμεων που προκαλείται από την ανάγκη των παικτών να ξεχωρίσουν και η τεχνολογία που ενισχύεται από την ανάπτυξη στις φορητές συσκευές, έχουν αλλάξει σε σημαντικό βαθμό τη βιομηχανία όπως τη γνωρίζαμε. Εκμεταλλευθείτε τη νέα χρονιά, αλλά ετοιμαστείτε για ομαλή προσγείωση στο μέλλον, αναφέρει.

1. Τα analytics είναι το παν | Όλα είναι μετρήσιμα. Πλέον δε μπορούμε να δουμε απλώς πόση προσοχή προσελκύει μια διαφημιστική καμπάνια, αλλά μπορούμε να εντοπίσουμε τη γεωγραφική περιοχή των χρηστών στην οποία ανταποκρίνεται, την ηλικία τους και να έχουμε μια γενική ιδέα σχετικά με το εισόδημά τους. 

Οι ξενοδόχοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την πληροφόρηση για να εστιάσουν τις προσπάθειες τους σε συγκεκριμένο προφίλ αγοραστή και να παρακολουθούν την πορεία της διαφημιστικής καμπάνιας.

Επίσης, μπορείτε να υπολογίσετε πόσο αξίζει μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου βάσει του κόστους της διαφήμισης.

2. Η ένωση δυνάμεων είναι απλώς η αρχή | Η εξαγορά της Starwood από τη Marriott και η αγορά της Orbitz από την Expedia, είναι προάγγελοι της ένωσης δυνάμεων στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Ενώ είναι πρόωρο να προβλέψουμε ποιες θα είναι οι αποφάσεις άλλων εταιριών, είναι ξεκάθαρο ότι μπαίνουμε σε μια εποχή συνδυασμού δυνάμεων καθώς η οικονομία περνά στη φάση ωρίμανσής της. 

Ο αντίκτυπος στους επισκέπτες και ξενοδόχους θα γίνει έκδηλος μετά το πέρας αυτής της φάσης όμως για το άμεσο μέλλον, όσο μεγαλύτερος ένας παίκτης, τόσο καλύτερο.

3. Το ψηφιακό μάρκετινγκ (Digital Marketing) κυριαρχείται από 2 λέξεις: κινητά και βίντεο. Για το λόγο αυτό, η μετάδοση βίντεο σε κινητές συσκευές αξίζει τόσο πολύ την προσοχή μας. Πρόκειται για τη συνένωση των 2 πιο προηγμένων τομέων στο digital marketing. 

Ο μέσος χρήστης βλέπει περισσότερα από 65 λεπτά ζωντανής μετάδοσης βίντεο την ημέρα και ο αριθμός αυτός αναπτύσσεται συνεχώς.

Μόνο το Periscope καταγράφει 2 εκατ. ημερήσιους χρήστες κατά μέσο όρο με περισσότερους από 10 εκατ. λογαριασμούς να έχουν δημιουργηθεί έως και τον Αύγουστο του 2015, 5 μήνες μετά τη δημιουργία της υπηρεσίας.

Οι Millennials αντιμετωπίζουν τα βίντεο με τον ίδιο τρόπο που οι παλαιότερες γενιές αντιμετώπιζαν την τηλεόραση. Το μέλλον της γνώσης και του πολιτισμού είναι σε ψηφιακή μορφή, όχι σε έντυπη.

4. Επενδύστε άμεσα στο Capex | Εκμεταλλευθείτε τις μεγάλες δαπάνες που περιλαμβάνουν ανακαινίσεις που μπορεί να μην απαιτούνται από το brand, όμως θα αναζωογονήσουν το ξενοδοχείο.

Θυμηθείτε ότι έρχεται ανανεωμένη προσφορά και ένα κουρασμένο ξενοδοχείο είναι διπλά χαμένο, και το 2016 που οι τιμές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απόσβεση κεφαλαίων και στο μέλλον που όσοι έχουν κάνει ανακαίνιση θα είναι κερδισμένοι. 

Επιπλέον, η οικονομία διαμοιρασμού μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση φιλοξενίας μέχρι το 2017.

5. Οι τάσεις της ψυχοσύνθεσης των Millennials προς δικές τους απαιτήσεις | Οι Millennials αναζητούν hi-tech, hi-touch εμπειρία. Τους αρέσουν οι προσωποποιημένες, γκουρμέ υπηρεσίες που προσφέρονται σε λογικές τιμές και η τάση αυτή έχει οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου λόμπι ντιζάιν στον ξενοδοχειακό κλάδο. 

Τα μπαρ και τα εστιατόρια των ξενδοχοείων είναι ανοικτά σε συνδυασμούς εργασιας, διασκέδασης, εστίασης και διαθέτουν χώρους με σχεδιασμό που απευθύνεται σε νεαρής ηλικίας πελάτες, εκείνους που θέλουν να διασκεδάζουν με προσωποποιημένη μεταχείριση αλλά με κόσμο. 

Επομένως, δώστε τους ο,τι θέλουν, προσωποποιημένες εμπειρίες που δημιουργούν value. 

Η ομάδα αυτή ασκεί εύκολα κριτική μέσω των social media, επομένως η αριστεία στην εξυπηρέτηση πελατών είναι η καλύτερη προστασία της επιχείρησης.

6. Βέλτιστο μείγμα καναλιών | Τα οnline τουριστικά πρακτορεία (OTA) έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη διανομή. Είναι υπεύθυνα την ανάπτυξη βαθμιαίας ζήτησης και οι εκτενείς καμπάνιες μάρκετινγκ και οι σοφιστικέ πλατφόρμες τους προσεγγίζουν ταξιδιώτες οι οποίοι μπορεί να μη μπορούσαν να βρουν το ξενοδοχείο σας με άλλο τρόπο.

Οι ιδιοκτήτες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα OTA ως ένα ακριβό κανάλι, όμως χρειάζεται να το χρησιμοποιήσουμε. 

Βρείτε τρόπους να χρησιμοποιήσετε τα ΟΤΑ χωρίς να εξαρτάστε από αυτά ως βασική πηγή πελατών. Παράλληλα, ενισχύστε το site σας.

7. Προσωπική συμμετοχή στην ψηφιακή εποχή| Η κατανόηση του σύγχρονου καταναλωτή είναι βασικό σημείο στη δημιουργία σχέσεων μαζί του και στην παρουσίαση ενός ξενοδοχείου ως σύγχρονου, ειδικά στον ψηφιακό κόσμο. 

Οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τα social media, τις κοινωνικές εφαρμογές και τα διαδικτυακά φόρουμ όχι απλώς για να βρουν και να κάνουν κράτηση σε ξενοδοχείο αλλά και για να αξιολογήσουν την ταυτότητα του brand του ξενοδοχείου - η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό τελευταία από την λειτουργία των ασύρματων συσκευών που προσφέρει.

Τα ξενοδοχεία που διατηρούν συχνή επικοινωνία με τους καταναλωτές στα social media και διαθέτουν ιστοσελίδες κατάλληλες για διαφορετικές κινητές συσκευές ή εφαρμογές, θα διατηρήσουν τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες τους δείχνοντας ειλικρινή κατανόηση και ενδιαφέρον στις ανάγκες τους, αλλά και την προσωπικότητα του brand.

8. Διαχείριση εσόδων | Η διαχείριση εσόδων είναι μια συνεχής διαδικασία εν εξελίξει που μετρά 40 χρόνια ζωής. Η επένδυση χρόνου στη σωστή διαμόρφωση στρατηγικής διαχείρισης εσόδων θα μεγιστοποιήσει τα κέρδη, διευρύνοντας το «μαξιλάρι ασφαλείας» της επιχείρησης σε καιρούς κρίσης.

Επενδύστε στη νέα τεχνολογία, η οποία αλλάζει συνεχώς. Εξετάστε ποιος είναι ο πιο επικερδής πελάτης και ποιοι τύποι δωματίου έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση καθημερινά. Βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας κάνει ακριβείς προβλέψεις της ζήτησης.

9. Οικονομία διαμοιρασμού και διανομή | Ανεξάρτητα από το πόσο σκληρή είναι η μάχη, πλατφόρμες όπως η Airbnb και η Uber έχουν κάνει ισχυρή την παρουσία τους. Τα ξενοδοχεία πρέπει να καινοτομήσουν προσφέροντας το ίδιο ελκυστικές εναλλακτικές ποιότητας.

Το τσεκ ιν από κινητά, η ευκολία πρόσβασης και άλλες ευκολίες σε όλες τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, το αξιόπιστο και γρήγορο wifi, είναι μερικές από τις ευκολίες που επιθυμούν όσοι προτιμούν την Airbnb και την HomeAway. 

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της βιομηχανίας της μουσικής και των ταξί, οι οποίες δεν κατάφεραν να αγκαλιάσουν την αλλαγή και συνέχισαν να κινούνται σε αρνητικό έδαφος.

10. Ήπια προσγείωση | το πάρτι δεν θα συνεχίζεται για πάντα, επομένως μην υπόσχεστε για διανομές μετά το 2016. 

Παρότι αυτό απαιτεί προσεκτική ανάγνωση συμφωνιών συνεργασίας, είναι εύκολο να διανείμετε μεγάλα ποσά δεδομένης της θετική συγκυρίας. 

Ωστόσο, η συγκράτηση των δαπανών αυτών είναι στις προτεραιότητες πολλών συνεργασιών καθώς μπορεί να αποτελέσει προστασία εν όψει πιθανής κρίσης στο μέλλον. 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις