Τις 13 μεγάλες τάσεις που θα επικρατήσουν στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία το 2016, αποκαλύπτει έρευνα της περιοδικής έκδοσης του Skift, με τίτλο "Ορίζοντας το μέλλον των ταξιδίων".
Οι τάσεις αυτές είναι οι εξής:
-H ταξιδιωτική βιομηχανία είναι πλέον έτοιμη να έχει σφαιρική αντίληψη σχετικά με τις ανάγκες του ταξιδιώτη | Tα δεδομένα, όπως διατυπώνεται συχνά τελευταία, είναι το νέο πετρέλαιο. Όπως το πετρέλαιο τον 19ο αιώνα αποτελούσε μια αναξιοποίητη πηγή που προκάλεσε σαρωτικές αλλαγές στην παγκόσμια οικονομία, έτσι και τα δεδομένα, έχουν τη δυναμική να κάνουν τις επιχειρήσεις πιο έξυπνες και να μετατρέψουν την επικοινωνία μάρκετινγκ σε κατά πρόσωπο συνομιλίες με πελάτες.
Η ευρεία χρήση κινητών τηλεφώνων και η πρόθεση των καταναλωτών να αλληλεπιδρούν με τα ταξιδιωτικά brand, συντελεί στην κατανόηση των ταξιδιωτικών τους συνηθειών από τους οργανισμούς, με τη συλλογή δεδομένων από αυτούς.
Έτσι, το 2016 εκτιμάται ότι οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα έχουν μια γενική θεώρηση σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα.
Στην υπηρεσία αυτή χρησιμοποιούνται συστήματα CRM και συνοδευτικές τεχνολογίες.
-Οι μεγάλες αναταράξεις στη φιλοξενία | Η παγκόσμια ξενδοχειακή βιομηχανία που αποτελείται από τον οργανωμένο κλάδο των ξενοδοχείων, τον οργανωμένο κλάδο των τουριστικών μισθώσεων και τον κλάδο της πρώην οικονομίας διαμοιρασμού, ηγείται φέτος, όπως και πέρυσι, της καινοτομίας στα ταξίδια.
1. η πρώην οικονομία διαμοιρασμού – η Airbnb– μετακινείται υψηλότερα στην αλυσίδα και αντικαθιστά τον κλάδο της τουριστικής μίσθωσης.
2. O κλάδος των τουριστικών μισθώσεων έχει συνειδητοποιήσει ότι δε μπορεί να υπερβεί την επανάσταση που έχει φέρει η ενοικίαση σπιτιών στα αστικά κέντρα και συμμετέχει σε αυτήν.
3. Αυτός ο εναλλακτικός κλάδος φιλοξενίας βρίσκεται σε διαμάχη με την ξενοδοχειακή βιομηχανία ως ο μικρός ή μεγάλος «κλέφτης» του μεριδίου της.
4. Τα εναλλακτικά καταλύματα βρίσκονται επίσης σε σύγκρουση με τις διαδικτυακές κρατήσεις καθώς τα ξενοδοχεία συνιστούν μία αναξιοποίητη αλλά με υψηλό περιθώριο κέρδους ευκαιρία για εκείνες.
-To φαινόμενο Bourdain: Η γαστρονομία είναι σήμερα το κορυφαίο θέλγητρο των ταξιδίων | Σε μια εποχή που σχεδόν κάθε εμπειρία μπορεί να ψηφιοποιηθεί, η εστίαση εξαιρείται ως πεισματικά αναλογική.
Ίσως γι’αυτό οι γαστρονομικές ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι σήμερα η πιο δημοφιλής μέθοδος διεξαγωγής των επιχειρήσεων στον τουρισμό. Το φαγητό έχει τη μοναδική ικανότητα να επικοινωνεί μια μοναδική αίσθηση για κάθε τόπο.
Η τοπική κουζίνα προσφέρει μια άμεση σύνδεση με την ιστορία της περιοχής, την ψυχή των ανθρώπων της και το ρυθμό της καθημερινής ζωής.
Ο γαστρονομικός τουρισμός δεν είναι τίποτα καινούριο, όμως η εκθετική ανάπτυξή του επανακαθορίζει τον τρόπο με τον οποίο οι προορισμοί τοποθετούν τον εαυτό τους στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
-O πόλεμος για τις άμεσες κρατήσεις συνεχίζεται | Tα ξενοδοχεία και τα online πρακτορεία συνεχίζουν να βρίσκονται σε πόλεμο διεκδικώντας κρατήσεις. Το 2016, δεν προβλέπεται να τερματιστεί η διαμάχη. Παρότι τα ξενοδοχεία εφάρμοσαν πιο επιθετικές τακτικές το 2015, είναι πιθανό φέτος να κάνουν ακόμα πιο συγκροτημένες προσπάθειες προκειμένου να κερδίσουν απευθείας κρατήσεις.
Το 2016, η Marriott και η Starwood, οι οποίες ανακοίνωσαν τη συγχώνευσή τους, καθώς και η Hilton Worldwide και ο όμιλος InterContinental Hotels, διευρύνουν τις επιλογές των καταναλωτών που θα κάνουν απευθείας κρατήσεις στα site τους, στα προγράμματα πιστότητας για να αποφεύγεται το τσεκ ιν στην υποδοχή του ξενοδοχείου και να γίνεται χρήση των κινητών τηλεφώνων για την πρόσβαση στα δωμάτια.
Χρειάζεται περισσότερη φαντασία από τα ξενοδοχεία καθώς εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να προσθέτουν επιπλέον παροχές όπως πόντους και βασικό δωρεάν Wi-Fi για τους ταξιδιώτες που θα κάνουν απευθείας κράτηση στις ιστοσελίδες τους.
Οι πιο δημιουργικές μονάδες και αλυσίδες θα προσφέρουν επίσης παροχές όπως τσεκ ιν από νωρίς ή τσεκ αουτ αργά.
Παρότι δεν έχει επικρατήσει κανείς σε αυτή τη διαμάχη, το σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής είναι ο καθαρός κερδισμένος.
- Άνθιση του γρήγορου, casual ντιζάιν στα ταξίδια | Τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να υιοθετούν νέους αποτελεσματικούς και ελκυστικούς τρόπους στη διατροφή των επισκεπτών, με ένα στυλ που φιλοδοξεί να καακτήσει την τουριστική βιομηχανία: γρήγορο και καθημερινό.
Στους καταναλωτές αρέσει η απλότητα του à la carte καθώς και ότι πληρώνουν για τις υπηρεσίες που επιδεικνύουν ξεκάθαρο value.
Τα ξενοδοχειακά brand, όπως τα Element και Aloft της Starwood, έχουν εφαρμόσει αυτό το μοντέλο στους χώρους των ξενοδοχείων, χρησιμοποιώντας ργαλεία όπως τα αυτοεξυπηρετούμενα κιόσκια φαγητού και δωρεάν Wi-Fi για την προσέλκυση της νεότερης γενιάς ταξιδιωτών, που είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κόστους και ενδιαφέρονται λιγότερο για τα περίπλοκα brand.
Την ίδια προσέγγιση κάνουν και οι αερομεταφορείς, ιδιαίτερα οι low cost, όπως η Ryanair.
-Η χρονιά του Αμερικανού ταξιδιώτη | Αν είστε αμερικανός πολίτης με διαθέσιμο εισόδημα, οι πιθανότητες να έχετε μια καταπληκτική χρονιά είναι περισσότερες σήμερα σε σχέση με τις τελευταίες 2 δεκαετίες και αυτό γιατί οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, παρά τα γεωπολιτικά ζητήματα και τις επερχόμενες εκλογές, εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξαιρετική θέση για ταξίδια, διαθέτοντας μεγαλύτερα πορτοφόλια και ευρύτερους ορίζοντες σε σχέση με μια δεκαετία πριν.
Με την οικονομική ανάπτυξη να έχει επιστρέψει, το δολάριο είναι ισχυρότερο σήμερα από τα τελευταία χρόνια και τα επίπεδα ανεργίας έχουν επιστρέψει σε χαμηλά επίπεδα.
Το δολάριο είναι σε υψηλά 10ετίας έναντι του ευρώ, και των νομισμάτων της Βραζιλίας, της Ιαπωνίας, της Τουρκίας και άλλων.
Η θέση του δε είναι βελτιωμένη και έναντι της βρετανικής λίρας.
-To βίντεο είναι η νέα γλώσσα της επικοινωνίας των brand | Τα έξυπνα brand έχουν μάθε ότι τα συναισθήματα του πελάτη, με πολλούς τρόπους καθορίζουν ο,τι θα καταναλώσει.
Αντί να πωλούν ξενοδοχειακά δωμάτια και αεροπορικές θέσεις ως προϊόντα, τα brand συνειδητοποιούν ότι πρέπει να αφηγούνται ιστορίες χρησιμοποιώντας βίντεο που δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με ένα συγκεκριμένο κοινό. Η Marriott International είναι ηγέτης σε αυτό το κομμάτι, διαθέτοντας το δικό της στούντιο παραγωγής σποτ, ενώ και Tuskish Airlines έχουν υιοθετήσει αυτή την προσέγγιση.
Η διάδοση της τεχνολογίας κινητών τηλεφώνων, από όπου γίνεται streaming υλικού βίντεο, είναι ένα κανάλι μετάδοσης, ενώ ταυτόχρονα, σύμφωνα με την Cisco, υπολογίζεται οτι μέχρι το 2017, το video streaming θα αντιπροσωπεύει περισσότερα από τα 2 τρίτα του συνόλου της χρήσης του διαδικτύου.
-Oι έξυπνες πόλεις αποτελούν πλέον πλατφόρμες και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες διαμορφώνονται επάνω τους | To 2016 θα είναι η χρονιά που οι πόλεις θα ξεκινήσουν να αξιοποιούν τον αυξανόμενο όγκο των ανοικτών δεδομένων, προκειμένου να παρέχουν νέες υπηρεσίες στους ταξιδιώτες.
Σήμερα το κόνσεπτ «πόλη ως μια πλατφόρμα» εξελίσσεται σε ένα αστικό λειτουργικό σύστημα που υποστηρίζει τη συζήτηση περί των έξυπνων πόλεων.
Εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αναπτύσσουν συνεργατικές πρωτοβουλίες όπως την «CitySDK (software development kit)» APIs, τα οποία διασφαλίζουν μια συνεπή ταξιδιωτική εμπειρία στις πόλεις.
Καθώς αυτή προσέγγιση κερδίζει έδαφος με το χρόνο, οι ταξιδιώτες θα είναι σε θέση να συνδέονται με διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα χωρίς να απαιτείται μια νέα εφαρμογή κάθε φορά.
-Η κατασκευή τη δική σας εμπειρίας είναι το μέλλον των αερομεταφορών | Για δεκαετίες, οι πτήσεις ήταν προβλέψιμες, αξιόπιστες, αλλά και βαρετές. Τα περιοριστικά συστήματα κρατήσεων και η χρονοβόρα διαδικασία της υιοθέτησης των αλλαγών, κράτησαν τις αερομεταφορές σε αποτελμάτωση των πωλήσεων, προσφέροντας στους πελάτες μικρή ή καθόλου ευελιξία.
Οι αλλαγές στην αγορά, στις απαιτήσεις των πελατών και η ανάδυση νεων τεχνολογιών, αλλάζουν το μοντέλο αυτό σε μια πλήρως εξατομικευμένη εμπειρία.
Οι αερομεταφορείς έχουν κατακερματίσει το συνολικό κόστος προϊόντος, διαθέτοντας οτιδήποτε πέρα από το δικαίωμα για πτήση ως πρόσθετη υπηρεσία. Η ανάγκη για αποκόμιση κέρδους από τις υπηρεσίες αυτές προξένησε αλλαγές στα συστήματα κρατήσεων, επιτρέποντας στους αερομεταφορείς να πωλούν συνδυασμούς προϊόντων.
Επίσης, οι αερομεταφορείς αρχίζουν να χρησιμοποιούν εφαρμογές στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών τη σωστή στιγμή, κατά τη διάρκεια του ταξιδίου, όταν οι επιβάτες είναι λιγότερο ευαισθητοποιημένοι στο κόστος και πιο ανοικτοί σε προτάσεις που επιλύουν συγκεκριμένα προβλήματα.
Το επόμενο βήμα είναι «ψηφιακό». Καθώς τα συστήματα κρατήσεων και πωλήσεων εξελίσσονται, οι επιτόπου λύσεις μέσω κινητού τηλεφώνου και με εφαρμογές θα επιτρέπουν καλύτερες συμπληρωματικές πωλήσεις.
-H αποστολή μηνυμάτων είναι η νέα παγκόσμια γλώσσα, ακούν όμως τα ταξιδιωτικά brand; | Mε το κινητό να καταλαμβάνει περισσότερο από το 50% του χρόνου των καταναλωτών, τα μηνύματα είναι τα νέα social media και τα ταξιδιωτικά brand αγνοούν αυτή την τάση, διατρέχοντας κινδύνους.
Η υπηρεσία CheckMate προσφέρει στα ξενοδοχεία τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου αυτά να προσεγγίζουν τους πελάτες αυτούς…
-SMS και πολυκάναλη επικοινωνία με μηνύματα
-Mobile check-in
-Real-time feedback
Tα μηνύματα προσφέρουν τα brand μια άμεση, προσωπική σχέση με τους καταναλωτές που τα social media απλά υπαινίσσονταν. Ποιο είναι το μακροχρόνιο αποτέλεσμα του μάρκετινγκ όταν ένα ξενοδοχείο ή αερομεταφορέας επικοινωνεί με τους πελάτες τους όπως ένα αγαπημένο πρόσωπο;
Ένα είναι σίγουρο: να περιμένετε ότι εφαρμογές αποστολής μηνυμάτων θα γίνουν κανόνας επικοινωνίας στην εξυπηρέτηση πελατών για όλα τα είδη brand, ειδικά τα ταξιδιωτικά, καθώς οι ταξιδιώτες εν κινήσει χρησιμοποιούν τα μηνύματα ως βασικό τρόπο να παραμένουν συνδεδεμένοι με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Οι ταξιδιώτες θα καταφεύγουν στα μηνύματα όλο και περισσότερο για εμπειρία αγορών μιας στάσης, όπου θα μπορούν να κάνουν κράτηση για τα πάντα και να επικοινωνούν οτιδήποτε.
-Συνεργασία με την οικονομία On-Demand | Oι ξενοδόχοι αντιλαμβάνονται ότι η τεχνολογία on-demand αλλάζει τις προσδοκίες επιβατών και επισκεπτών σχετικά με τις υπηρεσίες καθώς και ότι είναι καλύτερο να συνεργάζονται με υπάρχοντες παρόχους τέτοιας τεχνολογίας παρά να προσπαθούν να δημιουργούν τις δικές τους υπηρεσίες.
Η εφαρμογή τους κινείται σε 2 κατευθύνσεις: στην ένθετη υποδομή και τους εξωτερικού παρόχους υπηρεσιών σε επισκέπτες που βρίσκονται στο ξενοδοχείο.
Έτσι, τα ξενοδοχεία παρατηρούν προσεκτικά τη συμπεριφορά των επισκεπτών προκειμένου να εντοπίζουν ευκαιρίες για να συνδέονται πιο στενά με τις υπηρεσίες που ήδη χρησιμοποιούν και να περιορίζουν τις πλεονάζουσες υπηρεσίες.
-Eστιάστε στις αλλαγές που απαιτεί η Gen Z σε σχέση με τους millennials | Αγνοήστε οτιδήποτε ξέρετε για τους millennials στην αντιμετώπιση της γενιάς Z, καθώς παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές.
Δείτε τον πίνακα…
-Οι νέοι ανταγωνιστές των site κρατήσεων είναι οι πρώην φίλοι τους | Σε κάθε βιομηχανία, οι εταιρίες που διανέμουν τα προϊόντα συχνά τείνουν να συγκεντρώνουν περισσότερες επιχειρήσεις προς όφελός τους. Τα σουπερ μάρκετ ωθούν τα προϊόντα που έχουν το δικό του brand, η Amazon δεν πουλά μόνο βιβλία άλλων εταιριών αλλά εκδίδει και δικά της.
Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και ο πελάτης γίνεται δικός σου, τουλάχιστον με περισσότερους τρόπους από την συγκέντρωση μιας αγοράς με είδη ευρείας κατανάλωσης.
Το ίδιο συμβαίνει και στην ταξιδιωτική βιομηχανία, με τους παρόχους αναζητήσεων TripAdvisor, Trivago και Google, που είχαν κτίσει τις επιχειρήσεις τους δημιουργώντας δρόμους για τα online τουριστικά πρακτορεία και ξενοδοχεία, τώρα να γίνονται οι ίδιοι πλατφόρμες κρατήσεων.