Τουλάχιστον οι μισοί ταξιδιώτες είναι αναποφάσιστοι και αναζητούν έμπνευση για να επιλέξουν προορισμό, τόσο στη φάση προγραμματισμού διακοπών όσο και στη φάση κράτησης, με το 65% να επηρεάζεται από πληροφορίες που προσφέρουν τα ταξιδιωτικά brand ή οι προορισμοί.
Τα online τουριστικά γραφεία και οι μηχανές αναζήτησης είναι κορυφαία σε επίπεδο πηγής πληροφόρησης στη δάση προγραμματισμού διακοπών και τουλαχιστον το 44% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση διαδικτυακά.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας ταξιδιωτικών κινήτρων, συμπεριφορών και προτιμήσεων καταναλωτών από την Αυστραλία, Καναδά, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ην. Βασίλειο και ΗΠΑ, που πραγματοποίησε για λογαριασμό του διαφημιστικού τμήματος του ομίλου Expedia, Expedia® Media Solutions, η Northstar Research Partners.
Περισσότεροι από το 60% των ταξιδιωτών είπαν ότι ο προϋπολογισμός και οι τιμές ήταν ο βασικός παράγοντας επιλογών τους και υποδεικνύει ότι αναζητούν προσφορές πριν πάρουν την τελική απόφαση.
Επιπλέον, τα προγράμματα πιστότητας φαίνεται να μην έχει τόσο σημαντική επιρροή στην απόφαση διακοπών όσο οι προσφορές, οι κριτικές, το περιεχόμενο των ταξιδιωτών brand και των συζητήσεων.
Γενικά, επισημαίνει ο γενικός διευθυντής EMEA & APAC της Expedia Media Solutions, ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν στο μυαλό τους τον προϋπολογισμό διακοπών και αναζητούν προσφορές, η έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν διαφορές ανά χώρα σε σχέση με το πώς και που δαπανάται ο προϋπολογισμός αυτός, και οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις δραστηριότητες και εμπειρίες έναντι της τιμής απλώς.
Ως προς τον αριθμό των διακοπών ανά έτος και τη διάρκειά τους, οι Αυστραλοί, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί κάνουν έως 4 ταξίδια το χρόνο, μεγιστοποιώντας όμως το χρόνο των διακοπών επεκτείνοντας τις διακοπές (κατά μέσο όρο η διάρκειά τους φθάνει τις 10 ημέρες). Αντίθετα, οι Γιαπωνέζοι κάνουν περισσότερα από 4 ταξίδια το χρόνο όμως η διάρκεια ταξιδίου είναι κατά μέσο όρο 3 ημέρες. Οι αμερικανοί κάνουν διακοπές 7 περίπου ημερών κατά μέσο όρο και κάνουν περισσότερα από 4 ταξίδια το χρόνο.
Τα χαλαρωτικά ταξίδια είναι δημοφιλή σε όλες τις χώρες εκτός από την Ιαπωνία, όπου τα αξιοθέατα αξιολογούνται ως σημαντικότερο στοιχείο των διακοπών για το 61% των ταξιδιωτών.
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες από την Κίνα, τη Γερμανία και τη Γαλλία, έκαναν διακοπές χαλάρωσης το περασμένο έτος. Δημοφιλέστερος λόγος ταξιδίου για τους Αυστραλούς, του αμερικανούς και του καναδούς ήταν η επίσκεψη σε συγγενείς ενώ οι Κινέζοι και οι Γιαπωνέζοι έκαναν περισσότερες οικογενειακές διακοπές παρά ταξίδια για επίσκεψη σε συγγενείς.
Τα ξενοδοχεία είναι η δημοφιλέστερη επιλογή διαμονής, παρά την εξάπλωση της οικονομίας διαμοιρασμού, με τουλάχιστον το 50% των ταξιδιωτών να προτιμούν τα πρώτα στις προηγούμενες διακοπές τους.
Οι Ιάπωνες πραγματοποιούν τα περισσότερα έξοδα στα ξενοδοχεία που αντιπροσωπεύουν το 35% του προϋπολογισμού ταξιδίου, και ακολουθούν οι Γερμανοί, οι Βρετανοί (από 30%), οι Κινέζοι (20% στο ξενοδοχείο και 50% για ψώνια, φαγητό και αξιοθέατα). Στους ταξιδιώτες από όλες τις χώρες, τουλάχιστον το ένα τρίτο του προϋπολογισμού δαπανάται σε ψώνια, φαγητό, αξιοθέατα και τουρ.
Περισσότεροι από το 65% των ταξιδιωτών και άνω του 80% των αμερικανών, βρετανών, καναδών και κινέζων ταξιδιωτών, επηρεάζονται από ταξιδιωτικές πληροφορίες που προσφέρουν ταξιδιωτικά brand ή προορισμοί.
H διαφήμιση προσφορών τείνουν να επηρεάζουν περισσότερο τους αμερικανούς, τους καναδούς και τους αυστραλούς, ενώ οι Κινέζοι αναζητούν διαφημίσεις με ενδιαφέρουσες εικόνες και πληροφορίες. Το 48% των Γάλλων και των Γερμανών δίνουν αντίστοιχη σημασία στις ελκυστικές προσφορές και τις εικόνες.
Οι κινέζοι είναι οι ταξιδιώτες που επηρεάζονται πιο πολύ από τα social media, και ακολουθούν οι Αμερικανοί και οι Καναδοί. Μόλις το 8% των Κινέζων είπαν ότι τα social media δεν επηρεάζουν την επιλογή διακοπών, ενώ, αντίθετα, το 60% των Ιαπώνων είπαν ότι τα social media δεν τους επηρεάζουν.
Περισσότεροι από το 50% των αμερικανών, αυστραλών, βρετανών και καναδών ταξιδιωτών δήλωσαν ότι τα social media με προσφορές επηρεάζουν την επιλογή ταξιδίου, ενώ οι κινέζοι επηρεάζονται περισσότερο από τα ταξιδιωτικά video που κοινοποιούν οι φίλοι τους, τα blog, τα άρθρα για τους προορισμούς και τα ταξίδια των διασήμων.
Photo Source: Wikimedia Commons Copyright: Mark Ahsmann License: CC-BY-SA