H Eλλάδα είναι ανάμεσα στους προορισμούς που φαίνεται ότι την τελευταία τριετία λαμβάνει μερίδιο από το μεγάλο κύμα εξερχόμενου τουρισμού της κινεζικής αγοράς, η οποία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο όχι μόνο στα μεγέθη εξερχόμενου τουρισμού της αλλά και σε επίπεδο ταξιδιωτικών δαπανών.
Σύμφωνα με το πιο πρόσφατο δελτίο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων, ΕΤC, η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ευρωπαϊκούς προορισμούς που εξάπτουν το ενδιαφέρον δυνητικών επισκεπτών από την Κίνα, συγκεντρώνοντας ποσοστό προτιμήσεων 13%.
Βάσει των αποτελεσμάτων έρευνας σε δείγμα 4.054 Κινέζων, οι προορισμοί που δυνητικά επωφελούνται από τουριστικές ροές από την Κίνα είναι το Παρίσι (61%), η Γερμανία (37%), η Ιταλία (28%), το Ην. Βασίλειο (24%), η Ελβετία (22%), η Ολλανδία (17%), η Ισπανία και η Αυστρία (από 14%), Ελλάδα (13%) και η Σουηδία (12%).
Η δημοφιλία του Ην. Βασιλείου στους κινέζους νεαρής ηλικίας (από 18 έως 34 ετών) έχει αυξηθεί κατά 5% σε σχέση με το 2015. Οι ηλικίες 35-49 προτιμούν κατά 4% περισσότερο τη Δανία και οι ηλικίες από 50 και άνω προτιμούν την Ελβετία (+9% την τελευταία 3ετία), την Ιταλία (+8%) και τη Γερμανία (+7%).
Το 49% των κινέζων ταξιδεύει μαζί με τον/την σύντροφο, το 14% με την οικογένεια, το 11% με φίλους και το 8% μόνοι.
Προτιμώμενος τρόπος κράτησης ολόκληρου του ταξιδιωτικού πακέτου (ταξίδι, διαμονή και επιπλέον υπηρεσίες) συνεχίζει να είναι για τους κινέζους το τουριστικό γραφείο και ο τουρ οπερέιτορ (37%). Ακολουθεί το ταξίδι με επιστροφή (μεταφορές) μέσω τουρ οπερέιτορ και τουριστικού γραφείου (34%), η αγορά πακέτου που περιλαμβάνει ταξίδι και διαμονή μέσω τουριστικού γραφείου ή τουρ οπερέιτορ (27%) και τα ταξίδια που οργανώνουν μόνοι τους οι ταξιδιώτες (17%).
Τα χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών προορισμών που ελκύουν τους κινέζους είναι τα ακόλουθα…
-φυσικό τοπίο
-διάσημα μνημεία και αξιοθέατα
-ενδιαφέρον για την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά
-ενδιαφέρον για τον τρόπο ζωής στον προορισμό
-η κουζίνα και τα γαστρονομικά προϊόντα
-οι εξωτερικές δραστηριότητες
-τα ψώνια (πολυτελή brand)
-ενδιαφέρον να δουν όσο περισσότερα στοιχεία του προορισμού σε όσο μικρότερο χρονικό διάστημα
-χαλάρωση και ανανέωση
-απόκτηση νέων δεξιοτήτων.
Ειδικότερα, οι κινέζοι, ανάλογα με την ηλικία, προτιμούν τα ακόλουθα…
Η κινεζική αγορά αναπτύσσεται σταθερά την τελευταία δεκαπενταετία, με σταθερή ανάπτυξη από 2010 και ύστερα. Το 2016 οι αναχωρήσεις παρουσίασαν ετήσια αύξηση 6% και οι ταξιδιωτικές δαπάνες +12%.