Το 60% των επαγγελματικών ταξιδίων επεκτείνεται σε διάρκεια ώστε να περιλαμβάνει στοιχεία αναψυχής (bleisure), και τα βασικότερα κριτήρια που καθορίζουν την έκβαση αυτή είναι χαρακτηριστικά των προορισμών, όπως ο ήλιος, τα αξιοθέατα και η γαστρονομία, αλλά και οι εμπειρίες και δραστηριότητες που προσφέρονται από τις τοπικές επιχειρήσεις.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Luth Research για λογαριασμό της Expedia Group Media Solutions που διενεργήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα ταξιδιωτών από την Αμερική, τη Βρετανία, την Κίνα, τη Γερμανία και την Ινδία.
Η έρευνα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι με την ανάδειξη μοναδικών εμπειριών και δραστηριοτήτων, επιχειρήσεις όπως τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, οι αερομεταφορείς κτλ μπορούν να πείσουν τους ταξιδιώτες σε επαγγελματικό ταξίδι να επεκτείνουν την παραμονή τους στον προορισμό με στόχο την αναψυχή.
Το 56% δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να κάνει ταξίδι bleisure σε προορισμό με εξαιρετικό φαγητό και εστιατόρια, και το 50% σε προορισμό με παραλίες, καλό καιρό, φυσικά τοπία, ιστορικά μνημεία ή αξιοθέατα. Έτσι, οι δραστηριότητες και οι εμπειρίες σε έναν προορισμό αποδεικνύονται ελκυστικές για το σύνολο των ταξιδιωτών.
Κατά μέσο όρο οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν πάνω από 6 επαγγελματικά ταξίδια ετησίως και πάνω από το 60% των ταξιδίων αυτών την περασμένη χρονιά διευρύνθηκε σε διάρκεια με σκοπό την αναψυχή (bleisure).
Στις ΗΠΑ, η μετατροπή των επαγγελματικών ταξιδίων σε αναψυχής γίνετια συστηματικά παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2016. Ο μέσος όρος στις υπόλοιπες χώρες που μελετήθηκαν φθάνει το 60%.
Κατά μέσο όρο, το 72% των ταξιδιωτών bleisure δήλωσαν ότι έχουν επισκεφθεί ή θα επισκεφθούν κάποιο προορισμό στο μέλλον για επαγγελματικό λόγο και θα επεκτείνουν τη διαμονή τους σε αυτόν για bleisure.
Τα επαγγελματικά ταξίδια διάρκειας 2-3 διανυκτερεύσεων τείνουν να μετατρέπονται σε bleisure (στο 50%) καθώς και όσα πραγματοποιούνται σε μακρινούς προορισμούς ή άνω των 400 μιλίων (49%).
Κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή για bleisure είναι το ταξίδι σε προορισμό με εξαιρετική διασκέδαση (48%) και η επίσκεψη σε εμβληματικό ή ονειρικό προορισμό (43%). Άλλοι παράγοντες είναι οι προορισμοί με εύκολη πλοήγηση, η κοντινή απόσταση από Σαββατοκύριακο και τα επιπλέον ατομικά έξοδα που απαιτούνται για να διευρυνθεί η περίοδος του επαγγελματικού ταξιδίου.
Περί το 805 των ταξιδιωτών bleisure δαπανούν 1-5 ώρες στην αναζήτηση προορισμού τόσο κατά τη διάρκεια επιλογής όσο και του προγραμματισμού του ταξιδίου.
Πριν τη λήψη απόφασης για bleisure, το 68% πραγματοποιεί αναζήτηση σε μηχανή αναζήτησης, το 47% χρησιμοποιεί ταξιδιωτικές ιστοσελίδες (ΟΤΑ, αερομεταφορείς, ξενοδοχεία, κριτικές) και το 44% ιστοσελίδες του προορισμού.
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες bleisure αναζητούν και πραγματοποιούν κράτηση διαμονής οι ίδιοι (61%), αεροπορικού εισιτηρίου (42%) και γεύματος σε εστιατόριο (38%) για το σκέλος αναψυχής του ταξιδίου.
Τα 2 τρίτα των ταξιδίων bleisure στο παρελθόν πραγματοποιήθηκαν στην ίδια πόλη με το επαγγελματικό ταξίδι, όμως πάνω από το 80% των ταξιδιωτών bleisure επιδιώκουν να επεκτείνουν το ταξίδι για αναψυχή σε άλλο προορισμό.
Στα ταξίδια εσωτερικού και τα διεθνή, πάνω από το 50% των ταξιδιωτών bleisure επιθυμούν να ταξιδέψουν 1-2 ώρες με αυτοκίνητο από τον προορισμό του επαγγελματικού ταξιδίου για να συνεχίσουν το ταξίδι με πρόγραμμα αναψυχής, και πάνω από το 28% θα ταξίδευε 1-2 ώρες με αεροπλάνο.
Στα ταξίδια εσωτερικού, οι ταξιδιώτες bleisure επιλέγουν μεταφορά από τον προορισμό του επαγγελματικού ταξιδίου στον προορισμό αναψυχής με λεωφορείο (38%) και με αεροπλάνο (25%).
Σε σχέση με τις παραδοσιακές διακοπές, το 57% των ταξιδιωτών bleisure δαπανούν τα ίδια ποσά ή περισσότερα στο ταξίδι τους και πάνω από το 75% εξοικονομούν χρήματα ειδικά για ταξίδια bleisure.
Πάνω από τα 2 τρίτα των δαπανών σε τέτοια ταξίδια αφορά ξενοδοχείο, αεροπορική εταιρία και γεύματα, όσον αφορά το σκέλος αναψυχής του ταξιδίου.
Καθώς το 70% περίπου των επαγγελματικών ταξιδίων πραγματοποιούνται για λόγους συμμετοχής σε συνέδρια, παρουσιάζεται στους προορισμούς η δυνατότητα να ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να παραμένουν περισσότερες ημέρες στον προορισμό αναδεικνύοντας δραστηριότητες και εμπειρίες.