GfK: Τα ταξίδια και οι αναμνήσεις διακοπών διαμορφώνουν την προσωπικότητά μας

02-10-18 | ΤΑΣΕΙΣ

To 64,5% των Βρετανών αναπολούν τις διακοπές τους μέσα από φωτογραφίες και το 51,2% συνδέουν τις πιο πολύτιμες ταξιδιωτικές αναμνήσεις τους με τα τοπία και το φυσικό περιβάλλον που είδαν στις διακοπές. Επίσης, το 40,3% είχαν ταξιδιωτική εμπειρία που άλλαξε την προσωπικότητά τους, ενώ το 67,3% καταγράφει τις σημαντικές αναμνήσει διακοπών σε φωτογραφίες επειδή φοβάται μήπως τις ξεχάσει.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας της GfK που διεξήχθη τον Ιούλιο για λογαριασμό της Swiss International Air Lines και σε συνεργασία με τον καταξιωμένο νευροψυχολόγο καθηγητή Lutz Jäncke (Πανεπιστήμιο Ζυρίχης) με σκοπό να αποκαλύψει τη σύνδεση των διακοπών με τις αναμνήσεις, η οποία φαίνεται οτι είναι ιδιαίτερα ισχυρή, καθώς, όπως δείχνει η έρευνα, σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνει την προσωπικότητα των ανθρώπων που ταξιδεύουν.

Το 18,1% των Βρετανών, έπειτα από την ολοκλήρωση διακοπών τους, ασχολήθηκαν με νέο χόμπι και το 14,8% άρχισαν να ασκούνται.

Το 80% των Βρετανών θα επιθυμούσαν να μπορούσαν να ξαναζήσουν μια συγκεκριμένη χαρούμενη εμπειρία διακοπών και να απολαύσουν τις ταξιδιωτικές αναμνήσεις, ενώ το 50% δήλωσαν οτι κανένα αντάλλαγμα στον κόσμο δεν θα τους έκανε να διαγράψουν τις φωτογραφίες διακοπών.

Το 65% των Βρετανών θυμούνται καλύτερα εικόνες από τα ταξίδια τους και ακολουθούν το φαγητό (53,21%), οι άνθρωποι (47,7%) και οι μυρωδιές που συνάντησαν στο ταξίδι (22,8%). Και ενώ η περιήγηση σε αξιοθέατα είναι συχνά βασικός παρακινητής για ταξίδια, δεν είναι τα αξιοθέατα που δημιουργούν τις πιο ζωντανές αναμνήσεις (49,9%) αλλά ο χρόνος με την οικογένεια και τους φίλους (55,9%).

Τα ταξίδια και οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις έχουν τη δύναμη να αλλάξουν την προσωπικότητα, εξηγεί ο κ. Jäncke, καθώς είμαστε οι αναμνήσεις μας, ή ακριβέστερα, είμαστε οι αναμνήσεις που σχετίζονται με τον εαυτό μας. Οι αναμνήσεις διακοπών έχουν πρωταγωνιστική θέση ανάμεσα στις εμπειρίες μας και γι’ αυτό αποτελούν βάσεις της προσωπικότητάς μας, τόνισε.

Ωστόσο, εξαιτίας του γεγονότος οτι όλοι χρησιμοποιούν τα κινητά για να φωτογραφίζουν αξιομνημόνευτες στιγμές, γίνεται όλο και λιγότερο απαραίτητη η ανάγκη να ανακαλούν πληροφορίες από τη μνήμη τους, χάνοντας την εμπιστοσύνη στις ικανότητες αναμνήσεων, δήλωσε ο κ. Jäncke.

Παρόλ’ αυτά, οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις διατηρούν σημαντική θέση στη μνήμη που συχνά διατηρείται για όλη τη ζωή του ανθρώπου. Ο λόγος είναι οτι οι εμπειρίες διακοπών συνδέονται με πολύ ευχάριστα συναισθήματα, χωρίς το άγχος της καθημερινότητας.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις