Ένας αγώνας για την πρωτιά, η επιθυμία να ζήσουν στον προορισμό ως ντόπιοι και η έμφαση στο value for money είναι τα βασικά κίνητρα για τους σύγχρονους ταξιδιώτες στην επιλογή διαμονής σε εναλλακτικά καταλύματα (π.χ. δεντρόσπιτα, οικίες, σκάφη).
Σύμφωνα με έρευνα της μεγάλης ταξιδιωτικής πλατφόρμας Booking.com (διενεργήθηκε τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2018 σε δείγμα 1.982 Βρετανών άνω των 18 ετών, που ταξίδεψαν τουλάχιστον μία φορά το περασμένο 12μηνο), το 21% των Βρετανών σκοπεύουν να κάνουν κράτηση σε εναλλακτικό κατάλυμα το 2019. Το ποσοστό στους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο ανεβαίνει στο 37%.
Το 43% των Βρετανών και το 49% των διεθνών ταξιδιωτών θεωρεί πολύ σημαντικό να νιώσει ντόπιος στον προορισμό, και αυτό γίνεται ευκολότερο με τη διαμονή σε εναλλακτικό κατάλυμα που τους επιτρέπει να εξερευνήσουν μέρη της πόλης ή της χώρας όπου ταξιδεύουν, που διαφορετικά δε θα μπορούσαν να δουν.
Το 27% των Βρετανών θα κάνει κράτηση τουλάχιστον μια φορά σε εναλλακτικό κατάλυμα, όπως κάστρο ή δεντρόσπιτο, το 2019, ενώ το 20% επιλέγει μοναδικά καταλύματα ως ένα μέσο για να επιδείξει την προσωπικότητά του.
Το 20% των Βρετανών, ως κίνητρο διακοπών, επιδιώκει διαμονή σε ελκυστικά καταλύματα με σκοπό να τραβήξουν φωτογραφίες τις οποίες δημοσιεύουν στη συνέχεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 44% των ταξιδιωτών από το Ην. Βασίλειο και το 45% από όλο τον κόσμο δήλωσαν επίσης ότι η διαμονή σε εναλλακτικό κατάλυμα τους δίνει την αίσθηση ότι πετυχαίνουν το καλύτερο value for money στα ταξίδια.