Ανεξάρτητα ταξίδια με κράτηση σε διαδικτυακές πλατφόρμες και όχι το παραδοσιακό μοντέλο των πακέτων διακοπών που προσφέρουν οι τουρ οπερέιτορ, προτιμά η ηλικιακή ομάδα των millennials (18 έως 34 ετών) στον προγραμματισμό διακοπών, περισσότερο από τους υπόλοιπους ταξιδιώτες.
Η τάση αυτή καταγράφεται ξεκάθαρα την τελευταία διετία, με το ποσοστό των millennials που κάνουν κράτηση μέσω της Booking.com να έχει ανέβει από 25% στο 28% από το 2016 μέχρι σήμερα. Το μερίδιό τους στις κρατήσεις της Airbnb ανέρχεται σε 19% έναντι 15% το 2016.
Οι millennials τείνουν να είναι αυθόρμητοι και να χρησιμοποιούν έντονα το διαδίκτυο στον προγραμματισμό των ταξιδίων, κάτι που επηρεάζει την επιλογή προορισμού και κράτησης.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας της Yougov Γερμανίας, με τίτλο «Οι Millennial ως ψηφιακοί ταξιδιώτες».
Κλασικοί τουρ οπερέιτορ όπως η TUI καταγράφουν μείωση στους πελάτες τους που ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ενώ η διάθεσή τους για κράτηση στον οργανισμό μειώθηκε από 22% το 2016 σε 19%.
Δύο στους 5 millennials (39%) αναφέρουν οτι αναζητούν κριτικές στο διαδίκτυο πριν την κράτηση, ωστόσο το αντίστοιχο ποσοστό των ταξιδιωτών άνω των 35 ετών δεν υπερέβη το 29%.
Οι νεότερες ηλικίες επιλέγουν βάσει του κόστους διακοπών. Πάνω από ένας στους 4 ταξιδιώτες (27%) της γενιάς Generation Y ανέφεραν οτι επέλεξαν τις πιο πρόσφατες διακοπές τους με κριτήριο τη χαμηλή τιμή.
Ωστόσο, η χαμηλή τιμή είναι κριτήριο μόνο για το 18% των ταξιδιωτών άνω των 35 ετών.
Μόλις το 20% των ηλικιών 18-34 έχουν επιλέξει προορισμό με κριτήριο οτι έχουν ξαναταξιδέψει εκεί και αποκόμισαν θετικές εμπειρίες, ενδεικτικό της αναζήτησής τους για νέους προορισμούς και εμπειρίες στα ταξίδια. Για τον υπόλοιπο πληθυσμό, το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 28%.