Εννέα στις 10 οικογένειες Βρετανών προγραμματίζουν διακοπές το 2020 και αναζητούν να διευρύνουν τους ορίζοντές τους αυτή τη χρονιά αλλά και να ζήσουν ταξίδια με περισσότερη περιπέτεια (από 6% το 2018, το ποσοστό τους ανέβηκε σε 11%), σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ένωση βρετανικών τουριστικών γραφείων και τουρ οπερέιτορ, ΑΒΤΑ.
Ενώ οι κλασικές διακοπές παραλίας και πόλης στην Ισπανία, την Ελλάδα και τη Γαλλία συνεχίζουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης, τα μέλη της ΑΒΤΑ παρατηρούν την τάση των οικογενειών για κρατήσεις μακρινών ταξιδίων, ιδιαίτερα σε προορισμούς όπως το Ορλάντο, το Ντουμπάι, το Κανκούν και τα Μπαρμπέιντος.
Οι οικογένειες αναζητούν νέες εμπειρίες αλλά και νέους προορισμούς, με τα ταξίδια στην Αφρική και τη Ν. Αμερική να βρίσκονται σε άνθιση (από 8% και 7% το 2018 σε 13% και 11% αντίστοιχα).
Οι παλαιότερες οικογένειες προτιμούν ιδιαίτερα την Αφρική, την Κένυα και τη Μποτσουάνα (50% και 46% αντίστοιχα έναντι 19% και 17%), και οι νεαρότερες τη Ν. Αμερική, το Περού και τη Βραζιλία (18% και 28% έναντι 9% και 15% αντίστοιχα).
Οι οικογένειες νεαρής ηλικίας επιδεικνύουν επίσης μεγαλύτερη ενθουσιασμό για κρουαζιέρα, η οποία έχει ανέβει στις προτιμήσεις κατά 10% την τελευταία τετραετία. Άλλωστε, πολλά κρουαζιερόπλοια σήμερα κατασκευάζονται με στόχευση σε επιβάτες πολλών διαφορετικών γενεών.
Όσον αφορά τα αειφόρα ταξίδια, οι οικογένειες πάλι προηγούνται των υπόλοιπων ταξιδιωτών με μεγαλύτερη ανησυχία τους το πώς αντιμετωπίζονται τα ζώα (66%), καθώς οι οικογένειες ενδιαφέρονται για την επαφή με τα ζώα περισσότερο από κάθε άλλη κατηγορία ταξιδιωτών από τη Βρετανία.
Άλλες κορυφαίες ανησυχίες των βρετανικών οικογενειών είναι η προστασία του περιβάλλοντος (63%) και της πολιτιστικής κληρονομιάς και της κουλτούρας ενός τόπου (61%).
Επιπλέον, η έρευνα έδειξε αυξημένη εξάρτηση από την τεχνολογία κατά τη διαδικασία της κράτησης. Ο αριθμός των οικογενειών που προβαίνουν σε διαδικτυακές κρατήσεις αυξήθηκε το 2019 από 80% (το 2018) σε 85% και είναι εκείνοι οι ταξιδιώτες που προτιμούν να λαμβάνουν βοήθεια στα ταξίδια από το τσατ/ messenger στη σελίδα του παρόχου ταξιδιωτικών υπηρεσιών, σε ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σύγκριση με το μέσο όρο (24% έναντι 11% του μέσου όρου).
Την τελευταία πενταετία η χρήση των social media από τις οικογένειες βρετανών κατά τη διαδικασία κράτησης έχει εκτοξευθεί από το 3% στο 13%, έναντι 7% του μέσου όρου.