Μερικές από τις σημαντικότερες τάσεις που θα επικρατήσουν στα ταξίδια το 2021, σε παγκόσμια κλίμακα, παρουσιάζει νέα έκθεση της ταξιδιωτικής εταιρίας Skyscanner, με τίτλο «Ο νέος κόσμος των Ταξιδίων».
Η μελέτη βασίζεται σε εκτενή δεδομένα ταξιδιωτικών κρατήσεων και σε γνώμες ειδικών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Τα στοιχεία από τις ΗΠΑ δείχνουν ότι οι άνδρες ταξιδιώτες τείνουν να κάνουν περισσότερες κρατήσεις από τις γυναίκες (59%) και επίσης, όσοι έχουν παιδιά τείνουν να κάνουν ταξιδιωτικές κρατήσεις σε μεγαλύτερο βαθμό έναντι όσων δεν έχουν (56%).
Η ευέλικτη πολιτική των ταξιδιωτικών παρόχων στις ΗΠΑ βρίσκει ανταπόκριση στους Αμερικανούς ταξιδιώτες καθώς το 11% αναχωρούν για το ταξίδι τους λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την πραγματοποίηση της κράτησής τους. Η τάση αυτή, για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αναμένεται να συνεχιστεί και μέσα στο 2021 καθώς οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ αίρουν τις χρεώσεις αλλαγής κράτησης, τουλάχιστον έως και το τέλος του 2020.
Οι Αμερικανοί είναι ανάμεσα στις πιο πρόθυμες εθνικότητες να επιστρέψουν σύντομα στα ταξίδια, όπως φαίνεται από τα επίπεδα αναζητήσεων και πρόθεσης για ταξίδια. Τον Αύγουστο, οι αναζητήσεις για διεθνή ταξίδια ανέρχονταν μόλις στο 6% των αντίστοιχων αναζητήσεων του Αυγούστου του 2019. Αντίθετα, οι αναζητήσεις για ταξίδια στο εσωτερικό είχαν αύξηση 6%.
Το 44% των αμερικανών ταξιδιωτών πιστεύουν ότι τα ταξίδια εσωτερικού είναι ασφαλή.
Όσον αφορά τα σχέδιά τους για το καλοκαίρι του 2021, οι ονειρικοί προορισμοί των Αμερικανών είναι, με σειρά προτίμησης, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Τόκιο, η Ρώμη, το Λος Άντζελες, η Χονολουλού, η Αθήνα, η Παπεέτε και η Βαρκελώνη.
Οι παγκόσμιες τάσεις, όπως αναδεικνύονται μέσα από την έκθεση της Skyscanner, είναι οι ακόλουθες…
-Οι αναζητήσεις για μονές διαδρομές πτήσεων συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος ανάμεσα στους ταξιδιώτες, με τις προτιμήσεις για ταξίδια εσωτερικού να αυξάνονται παγκοσμίως λόγω της αβεβαιότητας που προκαλούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Επίσης, οι ταξιδιώτες αναζητούν μια απόδραση πιο σύντομη από ποτέ.
Οι αναζητήσεις για πτήσεις εσωτερικού, περιφερειακές και διεθνείς δείχνουν ότι η ανάκαμψη θα προέλθει σε διαφορετικές ταχύτητες, θα συνδέεται με την παγκόσμια οικονομία και θα πυροδοτηθεί από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους. Την ίδια ώρα, η μείωση των ταξιδιωτικών εσόδων στις επιχειρήσεις για τους υπόλοιπους αερομεταφορείς καλεί τη βιομηχανία να επανεξετάσει αυτό το κομμάτι της.
Η ευαισθητοποίηση στα αειφόρα ταξίδια δεν αποτελούν πλέον προτεραιότητα για πολλούς ταξιδιώτες. Ωστόσο, καθώς οι προορισμοί που υπεφεραν από τις συνέπειες του υπερ-τουρισμού στο παρελθόν, αρχίζουν να ανοίγουν και πάλι, ο κλάδος έχει μια μοναδική ευκαιρία να επανασχεδιάσει παλαιούς τρόπους λειτουργίας προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, του περιβάλλοντος και των τουριστών.
Επιπλέον, επιστρέφει το μοτίβο των διακοπών «Bleisure», που συνίσταται στην προσθήκη επιπλέον ημερών ξεκούρασης σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, κάτι που θα οφελήσει τους προορισμούς που συνδέονται στενά με τα επαγγελματικά ταξίδια.
Φαίνεται πως αναδύονται νέες κατηγορίες θέσεων στη καμπίνα των αεροσκαφών, ώστε να ενισχυθούν τα ταξίδια διακοπών. Αναδύεται, συγκεκριμένα, η θέση premium economy ‘plus’, για τους ταξιδιώτες που προτίθενται να καταβάλλουν αυξημένο κόστος για μια εμπειρία θέσης που θα είναι μεταξύ της business και της premium economy. Ενδέχεται να καθιερωθούν παλιές ανέσεις στις πτήσεις, όπως τα κοκτέιλ μπαρ, οι γκουρμέ γεύσεις και ο επιπλέον χώρος που παραδοσιακά συνδέεται με τις θέσεις business.
Αναδύεται ακόμα η μίσθωση ιδιωτικών τζετ για πτήσεις, ανάμεσα στους ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων.
Από στοιχεία που προέρχονται από τον Ιούλιο του 2020, προκύπτει ότι οι περισσότεροι ταξιδιώτες δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στα ταξίδια μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο. Οι πιο αποφασισμένοι να το κάνουν είναι οι Αμερικανοί (24%), οι Καναδοί (22%) και οι Ευρωπαίοι (17%). Οι Ευρωπαίοι είναι εκείνοι που θέλουν να ταξιδέψουν σύντομα, όμως δεν έχουν σχέδια για αυτό (42%), ενώ οι Κινέζοι (38%) δεν σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο άμεσο μέλλον.