Ανακαινίσεις με γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών των σύγχρονων ταξιδιωτών, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι ιδιαίτερα με τη χρήση της τεχνολογίας και των social media, πραγματοποιούν οι ιδιοκτησίες αλλά και οι εταιρίες διαχειρίσεων ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, επαναπροσδιορίζοντας την ταυτότητά τους ώστε να είναι συμβατή με το νέο ταξιδιωτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.
Νέοι χώροι και νέες υπηρεσίες που εστιάζουν στην τεχνολογία μεταμορφώνουν το νόημα που είχε μέχρι σήμερα το ξενοδοχείο ως ιδιωτικός χώρος δωματίων σε νέο χώρο κοινωνικών συναντήσεων για επισκέπτες και κατοίκους της πόλης.
«Γίνονται πράγματι προσπάθειες ώστε οι ξενοδόχοι να βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά στις εξελίξεις, ώστε να υποδέχονται με τις καλύτερες συνθήκες τη νέα γενιά ταξιδιωτών, τους millenials», σχολιάζει σχετικά στο HotelNewsNow, ο συνεργάτης του αρχιτεκτονικού γραφείου από τη Νέα Υόρκη που αναλαμβάνει αποκλειστικά ανακαινίσεις ξενοδοχειακών μονάδων MLG Architects, Mario R. LaGuardia. Όπως εξηγεί, «δίνεται μεγάλη σημασία στην παρατήρηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους χώρους των ξενοδοχείων σήμερα».
Ήδη, σύμφωνα με τον LaGuardia, φέτος ο αριθμός των ξενοδοχείων που εξέφρασαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες ανακαίνισης και κατασκευής στις ΗΠΑ εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένος. Αναφέρθηκε επίσης στον πρόσφατο επανακαθορισμό μονάδων στην αγορά όπως το FelCor Lodging Trust’s Morgans Hotel, το Park Central Hotel στη Νέα Υόρκη, το Sheraton New York Hotel, ενώ, όπως είπε, αυξημένος αριθμός ξενοδοχείων που διαχειρίζεται η Marriott προωθείται προς… επανακαθορισμό ταυτότητας.
Ποιες όμως είναι οι κορυφαίες τρεις τάσεις στις τελευταίες ανακαινίσεις των ξενοδοχείων;
1. Κοινωνικά λόμπι. Το νέο κόνσεπτ προβλέπει φιλόξενα λόμπι, όπου οι επισκέπτες μπορούν να συνδέονται στο ίντερνετ, να συναντούν συναδέλφους τους ή να κάνουν ιδιωτικά επαγγελματικά μίτινγκ χωρίς να χρειάζεται να βρίσκονται μέσα στο δωμάτιό τους.
2. Δωμάτια με ευκολίες συνδεσιμότητας ηλεκτρονικών συσκευών. Τα ξενοδοχειακά brand ενσωματώνουν υψηλές υπηρεσίες τεχνολογίας, καθώς η ζήτησή τους είναι ηψηλή από επισκέπτες που μεταφέρουν στο ταξίδι τους λάπτοπ, έξυπνα κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές οι οποίες χρειάζονται φόρτιση και καλωδίωση – ίσως και τα δύο αυτά μαζί.
3. Επαναπροσδιορισμός του Food&Beverage. Πρόκειται για μια ευκαιρία που δίνεται στους ξενοδόχους να προσαρμόσουν το ντιζάιν των εστιατορίων αλλά και το κόνσεπτ των μενού, κάτι που υιοθετείται από πολλούς ξενοδόχους που αυτή τη στιγμή «τρέχουν» πρότζεκτ ανακαίνισης των μονάδων τους.
«Ο,τι κάποτε αποτελούσε σπάνιο φαινόμενο, τα μπαρ και οι χώροι χαλάρωσης στο roof garden, έχει γίνει πια απαραίτητο μέρος των χώρων ενός ξενοδοχείου», αναφέρει ο ιδρυτής του ομώνυμου αρχιτεκτονικού γραφείου, Gene Kaufman.