Θετική αλλαγή καταγράφεται στη στάση των ανθρώπων στα ταξίδια στο εξωτερικό την περίοδο Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2020, όμως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ταξίδια θα αργήσει πολύ να επανέλθει στα επίπεδα προ COVID, σύμφωνα με το πιο πρόσφατο Βαρόμετρο Μακρινών Ταξιδίων που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων, ETC σε συνεργασία με την Eurail B.V με στόχο την καταγραφή των ταξιδιωτικών προθέσεων των πιο σημαντικών αγορών εισερχόμενου τουρισμού στην Ευρώπη (Βραζιλία, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και ΗΠΑ).
Η έρευνα έδειξε μικρό ρυθμό ανάκαμψης στις ταξιδιωτικές προθέσεις των Κινέζων, των Βραζιλιάνων και των Ρώσων, ενώ οι Ιάπωνες και οι Αμερικανοί είναι οι πιο απαισιόδοξοι για τα ταξίδια στο εξωτερικό.
Ειδικότερα, οι Κινέζοι, οι Βραζιλιάνοι και οι Ρώσοι εμφανίζονται αισιόδοξοι για ταξίδια μακρινών αποστάσεων στο εξωτερικό τους τελευταίους μήνες της χρονιάς, με το δείκτη ταξιδιωτικής πρόθεσης για όλες τις αγορές να διαμορφώνεται άνω του 100 -αποτελεί τη βάση του δείκτη- άρα σε θετικό επίπεδο. Ωστόσο, όσο τα ευρωπαϊκά σύνορα παραμένουν κλειστά στους ταξιδιώτες από αυτές τις χώρες, η διάθεση για ταξίδια είναι αρνητική για την Ευρώπη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους Κινέζους, όπου ο δείκτης για ταξίδια στην Ευρώπη πέφτει σε ιστορικά αρνητικό ρεκόρ (δείκτης 69).
Οι Ιάπωνες και οι Αμερικανοί είναι οι πιο απαισιόδοξοι για ταξίδια στο εξωτερικό την περίοδο Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2020. Οι καταναλωτές σε αυτές τις αγορές δεν πιστεύουν ότι θα είναι σε θέση να επισκεφθούν την Ευρώπη ή άλλη σημείο του κόσμου μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Τα μέτρα που σχετίζονται με την υγεία την ασφάλεια για τον κορωνοϊό, οι συνεχείς αλλαγές στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και οι ακυρώσεις πτήσεις παίζουν ρόλο-κλειδί στην επιθυμία των ανθρώπων για ταξίδια. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων από την Ιαπωνία (83%), τις ΗΠΑ (61%) και τη Ρωσία (52%) δεν σκοπεύουν να ταξιδέψουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Σημαντικό μερίδιο από όσους προτίθενται να ταξιδέψουν στην Ευρώπη τους ερχόμενους μήνες δεν έχει θέσει συγκεκριμένες ημερομηνίες για ταξίδι, ενδεικτικό του βαθμου διάθεσης για ταξίδια και της αβεβαιότητας σε σχέση με το εάν η κατάσταση θα εξομαλυνθεί μέχρι το τέλος του 2020.
Τα κόστη που συνδέονται με τα ταξίδια είναι επίσης ανάμεσα στους μεγάλους παράγοντες που αποτρέπουν τους ανθρώπους να ταξιδέψουν μεσοπρόθεσμα, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένης της αστάθειας της παγκόσμιας οικονομίας και που εντοπίζεται κυρίως στους Βραζιλιάνους και τους Ρώσους.