Ανάκαμψη της ταξιδιωτικής αγοράς στο δεύτερο μισό του 2021 με το 53% των Γερμανών να επιθυμούν να ταξιδέψουν και πάλι αυτή τη χρονιά, ιδιαίτερα από το καλοκαίρι και μετά, δείχνει νέα παγκόσμια έρευνα τάσεων στα ταξίδια που διεξήχθη από τις εταιρίες συμβούλων μάρκετινγκ και στρατηγικής Simon-Kucher & Partners και ROIRocket.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2020 σε 3.900 πολίτες από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ.
Ένας στους πέντε ερωτηθέντες δηλώνει αβεβαιότητα για τα ταξίδια, καθώς δεν γνωρίζει ακόμα πότε θα ταξιδέψει και πάλι. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, τόσο η άρση των περιορισμών για τον COVID (28%) όσο και η ευρεία κυκλοφορία των εμβολίων, είναι τα αποφασιστικά κριτήρια για το πότε οι ταξιδιώτες θα αποφασίσουν να κάνουν τις επόμενες διακοπές τους. Το 23% επιθυμεί να ταξιδέψει μόνο όταν εμβολιαστούν οι ίδιοι ή η πλειονότητα του πληθυσμού.
Μόνο το 19% των Γερμανών επιθυμεί να δαπανήσει λιγότερα στα ταξίδια μετά την κρίση του κορωνοϊού σε σύγκριση με το παρελθόν. Το ένα τέταρτο των Βρετανών και το 42% των Ισπανών ωστόσο επιθυμούν να μειώσουν τον προϋπολογισμό διακοπών.
Για τους μισούς Γερμανούς που σκοπεύουν να περιορίσουν τις δαπάνες στα ταξίδια, η αβεβαιότητα για την εργασία και τα εισοδήματά τους αποτελεί τον κύριο λόγο για την τάση αυτή. Το 21% μάλιστα ξεκίνησαν νέες δραστηριότητες ως εναλλακτική των ταξιδιών.
Το 70% των Γερμανών δεν περιμένουν αλλαγές στον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο προ πανδημίας. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το μέσο όρο διεθνώς (60%).
Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 2021 θα είναι η χρονιά κατά την οποία τα ταξίδια θα ανακάμψουν, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό της χρονιάς, καθώς η πλειονότητα των Γερμανών ταξιδιωτών επιθυμούν να ταξιδέψουν και να δαπανήσουν τα ίδια ή μεγαλύτερα ποσά μετά την πανδημία, δήλωσε ο συνεργάτης και επικεφαλής αναψυχής, ταξιδιών και πρακτικών τουρισμού της Simon-Kucher, Dimitris Hiotis.
Αυτή είναι μια ένδειξη ελπίδας για τη βιομηχανία και ιδιαίτερα στη Γερμανία η επιθυμία για ταξίδια φαίνεται ότι είναι υψηλή. Οι ταξιδιωτικές εταιρίες θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική και το επιχειρηματικό τους μοντέλο ώστε να είναι αρκετά ευέλικτες για να αντιδράσουν στην αναμενόμενη έκρηξη στα ταξίδια, πρόσθεσε ο κ. Hiotis.
Η τάση για «ταξίδια εκδίκησης», σημαίνει ότι οι καταναλωτές επιθυμούν αν δαπανούν περισσότερα στα ταξίδια από ό,τι έκαναν στο παρελθόν γιατί στερήθηκαν τις διακοπές για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την έρευνα, στη Γερμανία το 10% εμπίπτουν στην κατηγορία των ταξιδιωτών εκδίκησης. Εξ αυτών το 54% επιθυμεί ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας ενώ το 46% σχεδιάζει μικρότερες αποδράσεις και πιο συχνές διακοπές.
Παρόλα αυτά, η τάση για διακοπές Staycation θα παραμείνει και το 2021, με το 40% των Γερμανών να επιθυμούν να κάνουν διακοπές συχνότερα στο εσωτερικό της χώρας τους από ό,τι στο παρελθόν και με το 50% να αναφέρουν ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν λιγότερο στο εξωτερικό στο μέλλον.
Το 46% των Γερμανών θα αξιοποιήσει περισσότερο το αυτοκίνητο στα ταξίδια, το 57% θα μειώσει τις πτήσεις στο μέλλον, σχεδόν οι μισοί θα ταξιδέψουν λιγότερο με το τρένο και το 59% θα κάνουν λιγότερες κρουαζιέρες από ό,τι πριν.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά στις κρατήσεις, το 40% των ταξιδιωτών θα προτιμήσουν προσφορές τελευταίας στιγμής λόγω της αβεβαιότητας, το 40% θα κάνει κράτηση από νωρίς και οι ταξιδιώτες με χαμηλότερα εισοδήματα και οι νεαρές ηλικίες προτιμούν περισσότερο τα πακέτο διακοπών.