Παραδοσιακά, η αυστηρή χορτοφαγική διατροφή, άλλως βιγκανισμός, συνδέεται με τους καταναλωτές και τους τομείς λιανικής.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της GlobalData, η επιρροή του στον τουριστικό χώρο αυξάνεται. Περιηγήσεις φιλικές προς βίγκαν,ειδικές εκδρομές και ψηφιακές ταξιδιωτικές εφαρμογές, αναδεικνύονται ως ένα νέο εργαλείο για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε να προσελκύσουν πελάτες με περιβαλλοντικές ανησυχίες. Και, καθώς οι εταιρείες σε όλο το φάσμα των ταξιδιών και του τουρισμού προσπαθούν να ανακάμψουν από τον επιβλαβή αντίκτυπο του κορωνοϊού, θεωρούν ότι το κλειδί που θα απελευθερώσει την ανάκαμψη, βρίσκεται στην εξειδίκευση. Η προσέγγιση αυτή βοηθά στη διασφάλιση της ικανοποίησης και, κατά συνέπεια, η εξυπηρέτηση κάθε τύπου ταξιδιώτη, συμπεριλαμβανομένου του βίγκαν, θα είναι κρίσιμη για το μέλλον του ταξιδιού.
Σχετικά, η ειδική αναλύτρια Johanna Bonhill-Smith σχολίασε ότι, ένας κοινός στόχος σε ολόκληρο τον τομέα του ταξιδιού και του τουρισμού είναι να προσφέρει μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία σε κάθε βήμα του ταξιδιού, για κάθε πελάτη, σε εξατομικευμένη βάση. Οι ταξιδιώτες μπορούν συχνά να αντιμετωπίσουν προβλήματα που κυμαίνονται από το πού να μείνουν έως την έλλειψη κατάλληλων επιλογών γεύματος. Τα γλωσσικά εμπόδια και οι πολιτισμικές διαφορές μπορούν συχνά να επιδεινώσουν τα εν λόγω προβλήματα. Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία όπου λείπουν εξατομικευμένες προτάσεις και η εξυπηρέτηση μιας αυξανόμενης βίγκαν καταναλωτικής βάσης θα μπορούσε σύντομα να είναι βασικός διαφοροποιητής, εξηγεί η κα Bonhill-Smith .
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, την εποχή της πανδημίας, εμφανίστηκαν μοναδικές εφαρμογές, με το Veg Visits και το Air Vegan να αναγνωρίζονται ως βασικοί καινοτόμοι. Το Veg Visits, για παράδειγμα, είναι μια πλατφόρμα κοινής χρήσης βίγκαν που παρέχει σε «βίγκαν οικοδεσπότες» σε 80 διαφορετικές χώρες. Η Air Vegan αξιολογεί πόσο φιλικό προς τον βίγκαν είναι ένα αεροδρόμιο, δίνοντας στους χρήστες πληροφορίες σχετικά με τα καλύτερα σημεία φαγητού. Επιπλέον, ξενοδοχεία και αλυσίδες όπως είναι για παράδειγμα το Hilton, εγκαινίασαν τις πρώτες σουίτες βίγκαν. Από πλευράς τους, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αξιοποιούν επίσης αυτό το κομμάτι της αγοράς:Μικρότερες εταιρείες, όπως η Responsible Travel προωθούν 34 διακοπές βίγκαν σε προορισμούς παγκοσμίως, όπως στην Ελλάδα, την Ινδία, την Αιθιοπία και την Κόστα Ρίκα.
Επιβεβαιώνοντας την εν λόγω τάση, η έρευνα της GlobalData που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020, διαπίστωσε ότι το 76% των 5.700 παγκόσμιων ερωτηθέντων έχουν επηρεαστεί από την ηθική / φιλική προς το περιβάλλον / κοινωνικά υπεύθυνη υπηρεσία, ενώ πριν από τον κορωνοϊό, μόνο το 46% των παγκόσμιων ερωτηθέντων αγόραζε προϊόντα που ήταν καλύτερα για το περιβάλλον ή φιλικά προς τα ζώα. Αυτό υποδηλώνει ότι η πανδημία αλλάζει τις αντιλήψεις των ταξιδιωτών και πολλοί από αυτούς ενδέχεται να λαμβάνουν φιλικότερες προς το περιβάλλον αποφάσεις - συμπεριλαμβανομένης της επιλογής του βιγκανισμού.
Η έρευνα καταλήγει ότι, η ικανοποίηση κάθε ανάγκης του ταξιδιώτη θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την πανδημία, τόσο για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης όσο και για την εξασφάλιση της θετικής εμπειρίας. Με μεγαλύτερο επίπεδο ικανοποίησης, υπάρχει και μεγαλύτερη πιθανότητα προσέλκυσης πιστών πελατών - μια ελπιδοφόρα προοπτική υπό το φως του κορωνοϊού και των ζημιών που έχει προκαλέσει στις τουριστικές επιχειρήσεις. Συνεπώς, καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες επιδιώκουν να εξατομικεύσουν την εμπειρία κάθε πελάτη, ο βιγκανισμός πρέπει να αποκτήσει σημαντική θέση στη «νέα κανονικότητα».