Tα ταξίδια των νέων (15 έως 30 ετών) έχουν μειωθεί κατά περίπου 70% από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και μετά και είναι απίθανο να ανακάμψουν πλήρως πριν από το 2023, δήλωσε ο καθηγητής Greg Richards της WYSE Travel Confederation μιλώντας στο συνέδριο της ITB Berlin NOW.
Η αγορά αυτή, είπε, παρουσιάζει ιδιαίτερες δυνατότητες που την ξεχωρίζουν από άλλες. Οι ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας, για παράδειγμα, ταξιδεύουν για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα από τους υπόλοιπους ταξιδιώτες. Η μέση διάρκεια διαμονής ξεπερνά τις 100 ημέρες και γι’ αυτό μπορεί να είναι πιο δεκτικοί στην καραντίνα.
Επιπλέον, η αγορά ταξιδιωτών νεαρής ηλικίας έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Έχει έρθει το τέλος των backpacker παρότι αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά της αγοράς αυτής για πολύ καιρό. Οι backpacker έχουν μεγαλώσει και προτιμούν πιο πολυτελείς υπηρεσίες, έχουν γίνει digital nomads.
Οι ψηφιακοί νομάδες είναι μια ενδιαφέρουσα αγορά για συγκεκριμένους προορισμούς. Ζητούν διανυκτερεύσεις μιας βραδιάς και χώρους εργασίας και ενδιαφέρονται για εκδρομές. Καθώς πολλοί έμαθαν να εργάζονται από οπουδήποτε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ερώτημα γιατί κανείς να εργάζεται στο γραφείο όταν αυτό είναι δυνατό να γίνεται στην παραλία, θα τεθεί πιο συχνά από ποτέ στο άμεσο μέλλον.
Ένα εμπόδιο στην ανάκαμψη της αγοράς ταξιδιωτών νεαρής ηλικίας μπορεί να είναι ότι οι φοιτητές και οι ενήλικοι νεαρής ηλικίας σε πολλές χώρες είναι οι τελευταίες πληθυσμιακές ομάδες που έχουν πρόσβαση στον εμβολιασμό. Ωστόσο οι χώρες θα μπορούσαν να εμβολιάζουν τους τουρίστες αυτούς με την άφιξή τους στον προορισμό.
Άλλος σημαντικός παράγοντας για τη μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς αυτής είναι οι πολιτικές visa.