Οι οικονομικές καταστάσεις που βιώνουν οι καταναλωτές λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, συζητούνται ευρέως τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς κατάφεραν να παρακάμψουν την οικονομική συμπίεση και μάλιστα έγιναν δεινοί αποταμιευτές. Αυτή η τάση δεν πρέπει να παραβλεφθεί από τις τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν θα θέλουν όλοι οι ταξιδιώτες μια επιλογή φιλική προς τον προϋπολογισμό για τις επόμενες διακοπές τους, αναφέρει η GlobalData, μια από τις κορυφαίες εταιρείες δεδομένων και ανάλυσης.
Με τα μετρητά να έχουν συσσωρευτεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί καταναλωτές ίσως σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα από το συνηθισμένο στο επόμενο ταξίδι τους. Σύμφωνα με την έρευνα της GlobalData, μεταξύ άλλων οι συμμετέχοντες σε παγκόσμιο επίπεδο ερωτήθηκαν εάν ανησυχούσαν για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση, με το 13% να δηλώνει ότι δεν ανησυχεί. Αν και το εν λόγω ποσοστό εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερο από το 34% που δήλωσε ότι ανησυχεί πολύ, αυτό σημαίνει ότι πάνω από το 1/10 της παγκόσμιας ταξιδιωτικής αγοράς θα μπορούσε να μην έχει επηρεαστεί οικονομικά από την πανδημία και να έχει αποταμιεύσει ένα σημαντικό ποσό.
Σύμφωνα με τον κ. Ralph Hollister, Αναλυτή Ταξιδιών και Τουρισμού της GlobalData, πολλοί από τους ταξιδιώτες που περιλαμβάνονται σε αυτό το 13% είναι πιθανότατα τηλε-εργαζόμενοι. Λόγω του ότι περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στο σπίτι, η επιθυμία να ταξιδέψουν θα είχε αυξηθεί. Αυτή η παρόρμηση, σε συνδυασμό με μια σημαντική αύξηση των αποταμιεύσεων, θα μπορούσε να σημαίνει ότι πολλοί από αυτούς τους ταξιδιώτες θα έχουν αναπτύξει μια νοοτροπία «περιποιηθείτε τον εαυτό σας», για να καταπολεμήσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας, την πλήξη και την απογοήτευση. Όπως επισημαίνει ο κ. Hollister, αυτή η νοοτροπία θα μπορούσε να χαρακτηρίζει τους καταναλωτές καθώς προγραμματίζουν τις επόμενες διακοπές τους, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάθεση περισσότερων χρημάτων για αναβαθμίσεις δωματίου, αναβαθμίσεις αεροπορικών θέσεων και ενοικιάσεις αυτοκινήτων υψηλότερης ποιότητας.
Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων για μετακινήσεις, φαγητό σε εστιατόρια και για άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες, πολλοί από τους καταναλωτές που δεν έχουν επηρεαστεί οικονομικά από την πανδημία, έχουν επίσης εξοικονομήσει επιστροφή χρημάτων για τα ταξίδια που ακυρώθηκαν το προηγούμενο έτος. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι για το επόμενο ταξίδι τους, θα επιλέξουν πολυτελείς ταξιδιωτικές υπηρεσίες και προϊόντα, καθώς και διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας.
Τέλος, ο αναλυτής της GlobalData επισημαίνει ότι η νέα τάση που διαμορφώνεται, θα μπορούσε επίσης να καθοδηγείται από τη νοοτροπία του «τώρα ή ποτέ», καθώς όταν οι ταξιδιώτες έχουν την ευκαιρία να πάνε διακοπές, θα ξοδέψουν σημαντικά περισσότερα χρήματα, σε περίπτωση που στο μέλλον επανεμφανιστεί μια παρόμοια με την πανδημία κατάσταση.