Τις αλλαγές που παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες στα ταξίδια ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας, αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, η έρευνα της Euromonitor με τίτλο "Top 10 Global Consumer Trends 2021".
Η έρευνα αποκαλύπτει μία τάση για επανάσταση των καταναλωτών, η οποία περιγράφει την αντίσταση στα πολιτικά συστήματα, και τα ταξιδιωτικά brand θα πρέπει να τη σημειώσουν. Μάλιστα, σε πρόσφατη εκδήλωση του CAPA Live, ο ψυχολόγος καταναλωτών του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, Brent Coker, δήλωσε ότι το 66% των καταναλωτών, και ιδιαίτερα οι Millennials, λαμβάνουν όλο και περισσότερες αποφάσεις αγοράς βάσει της θέσης των brand όσον αφορά σε κοινωνικά ζητήματα. Η ίδια λογική μπορεί να εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις που επιδεικνύουν οικονομική υπευθυνότητα και έχουν κατανόηση για τους πελάτες τους.
Μια άλλη τάση, σχετικά με το πόσο ανθεκτικοί είναι οι καταναλωτές στην πορεία της πανδημίας και πώς διαφοροποιήθηκαν οι προτεραιότητές τους, αναδεικνύει την ισορροπία ψυχικής υγείας και την εξισορρόπηση εργασίας/ ζωής.
Άλλη μία τάση στους καταναλωτές για προσεκτικότερες αγοραστικές επιλογές, οδηγεί τις εταιρίες να προσφέρουν υπηρεσίες για άμεση αγορά και εξόφληση αργότερα. Οι συνδρομές σε υπηρεσίες εταιριών όπως οι Bidroom, eDreams, CitizenM και Tripadvisor θα έχουν καλή πορεία, ιδιαίτερα ανάμεσα στους ταξιδιώτες που θα ήθελαν πολύ να ταξιδέψουν αλλά δεν το κάνουν για οικονομικούς λόγους.
Η συνεχιζόμενη τάση για εικονικές ξεναγήσεις και εμπειρίες, που πολλοί πιστεύουν ότι θα παραμείνουν και στο μέλλον, θα αποδειχθεί πιο προσιτή επιλογή για πολλούς σε σύγκριση με τα πραγματικά ταξίδια. Εταιρίες όπως η Amazon η οποία εισέρχεται στο κομμάτι αυτό και η αυξανόμενη δημοφιλία των τεχνολογιών απευθείας μετάδοσης (live-streaming) μπορεί να συμβάλλουν στη διατήρηση της τάσης αυτής.
Τα ξενοδοχεία πασχίζουν να προσαρμοστούν στη νέα τάση στα ταξίδια που συνδυάζει τις ψηφιακές και τις δια ζώσης υπηρεσίες. Η Accor έχει δημιουργήσει χώρους εργασίας στα ξενοδοχεία της μέσα από τη συνεργασία της με τη μέτοχό της, Wojo. Λάνσαρε ακόμα το δικό της Hotel Office προσφέροντας στους εργαζόμενους επισκέπτες μια εναλλακτική για εργασία από το σπίτι σε συνδυασμό με την πρόσβαση στις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου.
Οι τάσεις που αφορούν αμιγώς τα ταξίδια και παρουσιάζονται στην έρευνα της Euromonitor είναι οι ακόλουθες...
-Η καθαριότητα και η υγιεινή είναι ξεκάθαρη τάση στα ταξίδια και μια τάση που όλα τα τμήματα της βιομηχανίας αντιμετώπισαν στις αρχές της πανδημίας με την εισαγωγή νέων πρωτοκόλλων υγιεινής, τεχνολογικών λύσεων χωρίς επαφή και μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.
-Η τάση «Playing with time» όπως ονομάστηκε από την Euromonitor, έχει επίσης επηρεάσει τα ταξίδια με πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Airbnb, σημαίνοντας την άνθιση των ψηφιακών νομάδων καθώς και των ταξιδιωτών που επιδιώκουν να συνδυάσουν ταξίδια επαγγελματικής φύσης με αναψυχής.
-Το Build back better είναι ένα από τα βασικά μηνύματα του Travalyst, της ταξιδιωτικής πρωτοβουλίας αειφόρων ταξιδιών που ξεκίνησε από τον Πρίγκιπα Χάρι το 2019 σε συνεργασία με πολλά κορυφαία εμπορικά σήματα. Υπάρχει μια ευρύτερη παραδοχή ότι ο κλάδος έχει την ευκαιρία να αφήσει πίσω του επιβλαβείς για το περιβάλλον πρακτικές και ακόμη και οι πιο επιβλαβείς τομείς, όπως οι αερομεταφορές, αντιμετωπίζουν την πρόκληση αυτή.
-Η προτίμηση για ευέλικτη εργασία - η οποία έχει αυξηθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια - επιταχύνθηκε από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που προκλήθηκαν από την πανδημία. Με πολλές επιχειρήσεις να ανακοινώνουν μόνιμες πολιτικές απομακρυσμένης εργασίας, αυτή η αλλαγή θα καθορίσει νέους τρόπους εργασίας στο μέλλον.