Tα έσοδα από τις νέες κρατήσεις οργανωμένων πακέτων από την 20η ημερολογιακή εβδομάδα του έτους στα μέσα Μαϊου, ξεπέρασαν τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019 στη γερμανική αγορά, με τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου να παρουσιάζει αύξηση σχεδόν κατά 50%.
Σύμφωνα με τη μηνιαία ανάλυση Travel Data + Analytics (TDA), ολόκληρος ο Μάιος παρουσιάζει μικρή μείωση της τάξης του 18% έναντι του Μαϊου του 2019, ενώ έναντι του Απριλίου του 2021 οι πωλήσεις σχεδόν πενταπλασιάστηκαν.
Παρά την αυξητική τάση που καταγράφεται στις κρατήσεις, τα στοιχεία της TDA δείχνουν ότι οι απώλειες μέχρι στιγμής στη διάρκεια του lockdown, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες του 2021 οι οποίοι παραδοσιακά κατακλύζονται από κρατήσεις, υπολείπονται σε μεγάλο βαθμό των επιπέδων του 2019. Σωρευτικά, οι κρατήσεις έως και τα τέλη Μαϊου για την καλοκαιρινή σεζόν συνεχίζουν να είναι 75% κάτω από τα επίπεδα προ κορωνοϊού. Ωστόσο παρουσιάζουν αύξηση 33% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2020.
Καθώς σταδιακά ανοίγουν όλο και περισσότεροι προορισμοί για τους Γερμανούς ταξιδιώτες, αυξάνονται και οι κρατήσεις για ταξίδια σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το Μάιο, το 27% των κρατήσεων για προσφορές τελευταίας στιγμής αφορούσαν ταξίδια μέσα στο Μάιο ή τον Ιούνιο και άλλο ένα 33% ταξίδια μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Εάν οι προηγούμενοι μήνες χαρακτηρίζονταν, σε επίπεδο κρατήσεων, από την τάση προκρατήσεων, η τάση τώρα αντιστρέφεται. Η επιθυμία για ταξίδια επιστρέφει και πάλι σε υψηλά επίπεδα, και οι εμβολιασμοί και η χαλάρωση των μέτρων υποκινούν και πάλι την αγορά ταξιδίων, δήλωσε η διευθύντρια της TDA, Alexandra Weigand
Η Ισπανία πλέον αντικατέστησε την Ελλάδα στην πρώτη θέση από πλευράς κρατήσεων και παρουσιάζει μέχρι στιγμής μερίδιο 29% στο σύνολο πωλήσεων πακέτων των τουρ οπερέιτορ. Το μερίδιο της Ελλάδας διαμορφώνεται σε σχεδόν το ένα τέταρτο. Στην τρίτη θέση ακολουθεί η Τουρκία με μερίδιο 13% και με εμφανή αύξηση της ζήτησης το Μάιο, παρότι ο χαρακτηρισμός της ως χώρα υψηλού κινδύνου δεν άλλαξε για τη Γερμανία έως και τον Ιούνιο.
Τα στοιχεία της TDA Travel Intelligence βασίζονται σε δεδομένα κρατήσεων από 1.750 ταξιδιωτικά γραφεία στη Γερμανία, τα οποία αντιπροσωπεύουν τις παραδοσιακές πωλήσεις διακοπών, ενώ λαμβάνονται υπόψη και δεδομένα κρατήσεων μεγάλων ταξιδιωτικών portal και ιστοσελίδων των τουρ οπερέιτορ.