Τη σημασία του ταξιδιού στην ψυχική υγεία των ανθρώπων έδειξαν τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου Opodo, με το 1/3 των Βρετανών να αναφέρει ότι οι πιο αναζωογονητικές και θεραπευτικές διακοπές, είναι οι διακοπές στην παραλία.
Η έρευνα διεξήχθη τον Ιούλιο με 2.000 πελάτες του Opodo στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και 8.000 στις ΗΠΑ και την Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Σουηδία) για να διαπιστώσει πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για τα ταξίδια στο εξωτερικό.
Τα ευρήματα της έρευνας αναφέρουν ότι το 53% των Βρετανών θεωρούν το ταξίδι στο εξωτερικό ως την πιο θεραπευτική δραστηριότητα, ενώ ακολουθούν οι έξοδοι σε μπαρ και εστιατόρια σε ποσοστό 15% ή ψώνια κατά 15%. Σε όλες χώρες διεξαγωγής της έρευνας, το 63 % των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι το ταξίδι στο εξωτερικό, είναι θεραπευτικό.
Όμως, τι είδους διακοπές βρίσκουν πιο αναζωογονητικές; Το 33% των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου απάντησε διακοπές στην παραλία, ενώ το 22% δήλωσε διακοπές χαλάρωσης και ευεξίας. Το 16 % προτιμά τα ταξίδια σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, το 14 % τις διακοπές στη φύση και μόλις το 10 % απάντησε διακοπές σε πόλεις.
Αν και το 1/3 (33%) των ερωτηθέντων ανέφερε επίσης ότι προτιμά μέρη όπου υπάρχουν λίγοι - ή και κανένας - άνθρωποι, το 40% των Βρετανών δήλωσε ότι η πανδημία δεν έχει αλλάξει το είδος του περιβάλλοντος στο οποίο αισθάνονται πιο χαλαροί.
Περισσότεροι από τους μισούς (58%) των Βρετανών με εξοικονόμηση 1.000 λιρών θα επέλεγε να τα ξοδέψει σε ταξίδια, όταν αυτά θα είναι ασφαλή, έναντι του 36% που θα τα ξόδευε για ανακαίνιση σπιτιού και 25% που θα προτιμούσε φαγητό σε εστιατόρια.
Η πλειοψηφία (63%) των Βρετανών άνω των 65 ετών κατέταξε τα ταξίδια ως την πρώτη τους προτεραιότητα, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη όπου οι ηλικιωμένοι είναι οι λιγότερο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα ταξίδια. Σε αυτές τις περιοχές, το 71% των νέων ηλικίας 25-34 ετών δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα ήταν συνετό να επικεντρωθούν στις προσπάθειές τους για να κερδίσουν την «βρετανική λίρα», καθώς και τη γενιά Gen Z, όπου είναι οι πιο πρόθυμες κατηγορίες καταναλωτών για ταξιδιωτικές δαπάνες.