Ισχυρή αύξηση στις αναζητήσεις διακοπών διεθνώς και στις αναζητήσεις που αφορούν ταξίδια για μεταγενέστερες ημερομηνίες, καταγράφει η έρευνα Travel Recovery Trend Report της Expedia Group για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ισχυρή αύξηση στις αναζητήσεις ταξιδιών παγκοσμίως
Ειδικότερα, οι μηνιαίες αναζητήσεις ταξιδιών παρουσίασαν περαιτέρω αύξηση κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η οποία διαμορφώθηκε στο +70% έναντι του προηγούμενου τριμήνου, χάρη στη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών παγκοσμίως και στην πρόοδο των εμβολιασμών.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η μεγαλύτερη θετική πορεία στις παγκόσμιες αναζητήσεις καταγράφηκε κατά την 11η από τις 13 εβδομάδες του δεύτερου τριμήνου, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις διακυμάνσεις που παρατηρήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο αλλά και το 2020.
Οι παγκόσμιες αναζητήσεις σε σύγκριση τριμήνων συμβαδίζουν με μια πιο αισιόδοξη ματιά των ταξιδιωτών όσον αφορά τα ταξίδια μετά την πανδημία. Σύμφωνα με την έρευνα της Expedia, στην οποία μετείχαν άνθρωποι από οκτώ χώρες από όλο τον κόσμο, το 72% των καταναλωτών σκοπεύουν να ταξιδέψουν μέσα στο ερχόμενο 12μηνο.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το 60% των καταναλωτών θα ταξιδέψουν εντός της χώρας τους και το 27% διεθνώς κατά το ερχόμενο 12μηνο. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για ποικιλία διακοπών, από city breaks μέχρι διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας. Τέσσερις στους 10 επιθυμούν πιο συχνά και πιο σύντομα ταξίδια, το 28% θέλει λιγότερα και μεγαλύτερης διάρκειας και πάνω από το 30% θέλει συνδυασμό μικρότερων και μεγαλύτερων ταξιδιών.
Το 58% των Αμερικανών θα ένιωθαν άνετα να ταξιδέψουν με αεροπλάνο τους επόμενους τρεις μήνες - το 39% εκ των οποίων δεν έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς από τον Μάρτιο του 2020. Οι Millennials (70%) και οι Gen Z (63 %) εμφανίζονται πιο ενθουσιώδεις να ταξιδέψουν αεροπορικώς και οι εμβολιασμένοι Αμερικανοί (60%) νιώθουν πιο άνετα με τα αεροπορικά ταξίδια από τους Αμερικανούς που δεν έχουν κάνει το εμβόλιο (54%).
Οι αναζητήσεις αφορούν διακοπές σε μεταγενέστερες ημερομηνίες από πριν
Καθώς οι ταξιδιώτες συνέχισαν να προτιμούν ταξίδια κοντά στην πατρίδα τους κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι μισές από τις παγκόσμιες αναζητήσεις περιορίστηκαν και πάλι στα ταξίδια με χρονική απόσταση 0-21 ημερών. Ωστόσο, το «παράθυρο» αυτό διευρύνεται, ενδεικτικό ότι επιστρέφει η ταξιδιωτική εμπιστοσύνη και ότι οι ταξιδιώτες αξιοποιούν τα καλοκαιρινά ταξίδια και αρχίζουν να σχεδιάζουν ταξίδια σε μεταγενέστερες ημερομηνίες. Οι παγκόσμιες αναζητήσεις που αφορούσαν ταξίδια σε 22 έως 90 ημέρες αντιπροσώπευσαν πάνω από το 35% των αναζητήσεων κατά το δεύτερο τρίμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 25% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο.
Το 55% των παγκόσμιων αναζητήσεων για ταξίδια εσωτερικού αφορούσε «παράθυρο» 0-21 ημερών, ενώ οι αναζητήσεις για ταξίδια σε 22 εώς 90 ημέρες αυξήθηκαν κατά 20% έναντι του προηγούμενου τριμήνου. Οι παγκόσμιες αναζητήσεις για περιόδους 31 έως 90 ημερών αυξήθηκαν επίσης κατά 30% ενώ στην περιοχή EMEA οι αναζητήσεις για ταξίδια σε 22 έως 90 ημέρες αντιπροσώπευσαν πάνω από το 40% των διεθνών αναζητήσεων, με αύξηση 15% έναντι του πρώτου τριμήνου.
Θετικά σημάδια για τα διεθνή ταξίδια
Παρότι οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δείχνουν προτίμηση σε προορισμούς του εσωτερικού, οι αναζητήσεις για διεθνή ταξίδια παγκοσμίως παρουσίασαν σημάδια επαναφοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η αύξηση των αναζητήσεων για διεθνείς διακοπές, σε πολλές εβδομάδες του τριμήνου, ξεπέρασε την αύξηση για διακοπές εσωτερικού, πιθανόν λόγω της διευρυμένης διανομής των εμβολίων και της χαλάρωσης των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Ο θετικός αντίκτυπος της προόδου εμβολιασμών αποτυπώνεται στα διεθνή δεδομένα αναζητήσεων κατά το δεύτερο τρίμηνο. Σε σύγκριση με τις αναζητήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020, οι περιοχές EMEA, APAC και LATAM κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 είχαν αύξηση στις αναζητήσεις από την Αμερική, ενδεικτικό ότι οι ταξιδιωτικοί προορισμοί σε αυτές τις περιοχές είναι ιδανικοί για τους εμβολιασμένους Αμερικανούς.
Οι μεγάλες πόλεις στο επίκεντρο – Η Μύκονος στο top 10 των κρατήσεων παγκοσμίως
Kατά το δεύτερο τρίμηνο, οι προορισμοί παραλίας και πόλης, όπως η Ατλάντα, η Μύκονος (για τους ταξιδιώτες ΕΜΕΑ), το Παρίσι, η Σεούλ και το Σίνδνεϋ αποτέλεσαν τους 10 πιο περιζήτητους προορισμούς στον κόσμο, βάσει κρατήσεων. Ωστόσο, όλο και περισσότερες πόλεις μπαίνουν στο top 10 ή ανέρχονται στην κατάταξη κάθε περιοχής, όπως το Σικάγο και η Ατλάντα (NORAM – Βόρεια Αμερική), η Σεούλ και η Ζεζού (APAC), η Κοπεγχάγη και το Παρίσι (EMEA), το Χιούστον και το Μεξικό (LATAM- Λατινική Αμερική). Η Νέα Υόρκη μπήκε στο top 10 παγκοσμίως σε όλες τις περιοχές, εκτός από την APAC.
Σε τοπικό επίπεδο, οι 10 πιο δημοφιλείς, βάσει κρατήσεων, προορισμοί ανήκαν στο εσωτερικό κάθε περιοχής. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες από τη Λατινική Αμερική έκαναν κρατήσεις πιο συχνά για διεθνή ταξίδια κατά το δεύτερο τρίμηνο σε αντίθεση με το πρώτο τρίμηνο όπου κυριαρχούσαν οι προορισμοί εσωτερικού. Η Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι, το Λας Βέγκας και το Ορλάντο εμφανίστηκαν στη λίστα των 10 κορυφαίων προορισμών για τους ταξιδιώτες αυτούς ενώ το Χιούστον και το Σαν Αντόνιο μπήκαν και πάλι στη λίστα.
Η αυξημένη προτίμηση για προορισμούς πόλης συμβάδισε με αυξημένη ζήτηση για ξενοδοχεία κατά το δεύτερο τρίμηνο. Η παγκόσμια ζήτηση για ξενοδοχεία παρουσίασε αύξηση άνω του 10% σε επίπεδο τριμήνων, ενώ ο παγμόσμιος μέσος όρος διαμονής σε ξενοδοχείο παρέμεινε στα επίπεδα της μέσης διάρκειας ταξιδιού κατά το πρώτο τρίμηνο.
Ανανεωμένο ενδιαφέρον για αειφόρα ταξίδια
Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές, είτε για μείωση στο αποτύπωμα άνθρακα είτε στις πιέσεις στους προορισμούς λόγω υπερ-τουρισμού. Πρόσφατη έρευνα από την Expedia Group και το Wakefield δείχνει ότι σχεδόν τρεις στους πέντε ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον τέλη, ώστε το ταξίδι τους να είναι πιο βιώσιμο, υποδεικνύοντας ότι θεωρούν ότι η περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση έχει σημασία.