Το τέλος των big data στην τουριστική βιομηχανία συζητήθηκε εκτενώς ως τοποθέτηση ειδικών της τεχνολογίας στον τουρισμό σε πάνελ που διεξήχθη στο πλαίσιο της έκθεσης World Travel Market Latin America, η οποία διεξήχθη τον περασμένο μήνα.
Οι ειδικοί του πάνελ, στο οποίο πραγματοποίησε διάλεξη ο διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων της Mabrian Technologies, Carlos Cendra, συμφώνησαν ότι τα big data στον τουρισμό πρέπει να αντικατασταθούν από στατιστικά δεδομένα δράσης που βασίζονται σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας στα ταξίδια.
Η πανδημία επέβαλε την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία και ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης και, την έξοδο από αυτήν με πλεονεκτική θέση. Η λύση, σύμφωνα με την άποψη της Cendra, βρίσκεται στην κατάλληλη χρήση της «ταξιδιωτικής νοημοσύνης» (travel intelligence).
Οι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες που έχουν σημασία με τη μορφή πρακτικών στατιστικών στοιχείων που καλούν σε δράση, τα οποία αντλούνται από μια επιλογή πολλαπλών πηγών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και είναι τα σωστά για εκείνους.
Σε αναλογία προς την τέχνη της μαγειρικής, το σιτάρι είναι το βασικό συστατικό για το ψωμί, όμως από μόνο του είναι αδύνατο να καταναλωθεί. Όμως, μόλις το σιτάρι περάσει από επεξεργασία γίνεται αλεύρι. Το ίδιο συμβαίνει με τα Big Data, τα οποία από μόνα τους, χωρίς την ανάλυση δεδομένων, δεν είναι εύπεπτα.
Μόνο όταν η χρήσιμη ενημέρωση συνδυαστεί με τις διαφορετικές πηγές δεδομένων και αναλυθεί με τη χρήση των σωστών εργαλείων και διαδικασιών, η πληροφορία μπορεί να γίνει γνώση. Με άλλα λόγια, να γίνει «ταξιδιωτική νοημοσύνη», ή, στο παράδειγμα του σιταριού, να γίνει σάντουιτς.