GlobalData: Ο διαστημικός τουρισμός πολυτελείας απογειώνεται

04-11-21 | ΤΑΣΕΙΣ

Την πρώτη  πολυτελή εμπειρία διαστημικών πτήσεων στον κόσμο σχεδιάζει η Space Perspective, καθώς ο τουρισμός με διαστημικά αερόστατα πρόκειται να γίνει το νέο πεντάστερο trend,  σύμφωνα με έρευνα της GlobalData.

Την αρχή για τα διαστημικά ταξίδια απλών τουριστών, δηλαδή ανθρώπων που δεν είναι αστροναύτες ή επιστήμονες, έκαναν οι Virgin Galactic και Blue Origin, προσφέροντας τη διαστημική εμπειρία σε όσους θέλουν να εξερευνήσουν το διάστημα και διατίθενται να καταβάλλουν το ποσό των 450.000 δολαρίων ΗΠΑ για ένα εισιτήριο. Και οι δύο αυτές εταιρείες έχουν αποδείξει ότι ο διαστημικός τουρισμός είναι μια δυνητικά τεράστια αγορά και, αν και ενέχει κινδύνους, μπορεί να επιτευχθεί με ασφάλεια. Καθώς περισσότερες εταιρείες όπως η Space Perspective εισέρχονται σε αυτή τη νέα αγορά με τις δικές τους καινοτόμες λύσεις διαστημικών πτήσεων, οι ταξιδιώτες θα έχουν αναπόφευκτα περισσότερες επιλογές ως προς τα τμήματα της αγοράς, σχετικά με την τιμή, τη μέθοδο μεταφορά,ς τη διάρκεια και την ποιότητα της εμπειρίας, επισημαίνει η GlobalData.

Προς το παρόν, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η κατάτμηση στην αγορά διαστημικών ταξιδιών βασίζεται στην απλή λειτουργικότητα της εκτόξευσης ενός ταξιδιώτη στο διάστημα και της ασφαλούς επιστροφής του στη γη. Από την απογείωση μέχρι την προσγείωση, μια πτήση στο New Shepard της Blue Origin διαρκεί 11 λεπτά, ενώ μια αποστολή στο Virgin Galactic διαρκεί από δύο έως τρεις ώρες. Συγκριτικά, η Space Perspective σχεδιάζει να προσφέρει στους διαστημικούς τουρίστες μια πιο χαλαρωτική και πολυτελή εμπειρία, με πτήση στη στρατόσφαιρα, η οποία θα διαρκεί 6 ώρες, από την αποβίβαση μέχρι και την προσγείωση.

Σχετικά, ο κ.Ralph Hollister, Αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού της GlobalData, σχολίασε ότι, τα τεράστια χρηματικά ποσά που καταβάλλονται επί του παρόντος για ένα εισιτήριο, θα έπρεπε να αντιστοιχούν σε μία εμπειρία η οποία θα ήταν η καλύτερη δυνατή από άποψη πολυτέλειας και χρόνου επί του σκάφους, διατηρώντας παράλληλα μια αίσθηση ασφάλειας και ευεξίας καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται μία σαφώς καλύτερη αίσθηση σχέσης ποιότητας/τιμής και μια πιο πλούσια εμπειρία, η οποία θα είναι ελκυστικότερη για τους πελάτες.

Η αγορά διαστημικών ταξιδιών γίνεται πιο προσιτή

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Space Perspective σχεδιάζει να προσφέρει μια ξεχωριστή, μοναδική εμπειρία διαστημικού ταξιδιού με επίκεντρο την τιμή, τη μακροζωία και την πολυτέλεια. Επιπλέον, η τιμή του εισιτηρίου είναι σημαντικά  χαμηλότερη, σε σχέση λόγου χάριν με την Virgin Galactic,  με τα εισιτήρια να πωλούνται αυτή τη στιγμή στα 125.000 δολάρια ΗΠΑ ανά θέση-δηλαδή διαφορά 325.000 δολαρίων ΗΠΑ.  Σύμφωνα με τον κ. Hollister, η τρέχουσα τιμή του Space Perspective δεν θεωρείται ακριβώς all inclusive, σημαίνει ωστόσο ότι τα διαστημικά ταξίδια είναι πλέον μια δυνατότητα για μια πολύ ευρύτερη ομάδα υποψηφίων διαστημικών τουριστών. Σύμφωνα με τη μακροοικονομική βάση δεδομένων της GlobalData, το 43% των νοικοκυριών στις ΗΠΑ βρίσκονται στο εισοδηματικό επίπεδο των 75.000 και πλέον δολαρίων ΗΠΑ. Αυτό το ποσοστό υποδηλώνει ότι υπάρχει μια βιώσιμη αγορά για διαστημικά ταξίδια στις ΗΠΑ, στο τρέχον επίπεδο τιμολόγησης – από όπου βασίζεται και θα ξεκινήσει η Space Perspective. Ωστόσο, οι τιμές θα συνεχίσουν να πέφτουν, ανοίγοντας δυνητικά την αγορά σε εκατομμύρια τουριστών.

Αειφορία και διαστημικά ταξίδια

Ο «πυρήνας» της Space Perspective, είναι η αειφορία, αφού η ταξιδιωτική εμπειρία περιέχεται σε μια κάψουλα υπό πίεση, η οποία ουσιαστικά συνδέεται με ένα μπαλόνι που υποστηρίζεται από υδρογόνο, μεταφέροντας προσεκτικά τους ταξιδιώτες σε υψόμετρο περίπου 100.000 ποδιών. Με αυτόν τον τρόπο, το ταξίδι είναι χαλαρωτικό, χωρίς το άγχος των προωθητικών πυραύλων. Η κάψουλα, η οποία μεταξύ άλλων θα διαθέτει και μπαρ, θα προσφέρει στους διαστημικούς τουρίστες μια απεριόριστη θέα στο διάστημα και στην καμπυλότητα της γης.

Πράγματι, η αειφορία είναι πλέον μία από τις μεγαλύτερες τάσεις των καταναλωτών και οδηγεί τις αποφάσεις των αγορών τους, ειδικά στον τουρισμό. Σήμερα, οι τουριστικές εταιρείες δέχονται πίεση ώστε να συμβάλλουν στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών. Συνεπώς, τα σχέδια της Space Perspective να μην χρησιμοποιήσει καύσιμα αεριωθουμένων, θα απευθύνονται στο 45% των παγκόσμιων καταναλωτών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι πλέον εξαιρετικά σημαντικά.

Συνοψίζοντας, η GlobalData διαπιστώνει ότι, το τμήμα της αναδυόμενης αγοράς του «τουρισμού με αερόστατο του διαστήματος» δεν είναι αποκλειστικότητα της Space Perspective. Εταιρείες όπως η World View, θέλουν επίσης να γίνουν κορυφαίοι παίκτες στις διαστημικές εμπειρίες με αερόστατα, προσφέροντας τιμές που ανέρχονται στα 50.000 δολάρια ανά εισιτήριο. Άρα οι χαμηλότερες τιμές κάνουν την αγορά λιγότερο αποκλειστική, οδηγώντας τη σε περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς οι εταιρείες θα διεκδικήσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι από αυτή την αναδυόμενη, πλούσια αγορά.

διαβάστε ακόμα

Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη