Η πανδημία μας ώθησε να σκεφτούμε διαφορετικά τη ζωή μας – να αναλογιστούμε τι έχει μεγαλύτερη σημασία, να πετύχουμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, καθώς ο ένας τομέας πολλές φορές συνέπιπτε με τον άλλο λόγω τηλε-εργασίας και lockdown, αλλά και τι θέλουμε και περιμένουμε μέσα στη δύσκολη αυτή συνθήκη.
Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τα ταξίδια: ‘Ήταν ένας από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο και, για να αντέξει τις προκλήσεις, έπρεπε να προσαρμοστεί και να καινοτομήσει. Τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν αλλάξει για πάντα, όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Πλέον, έχουμε λάβει αρκετά ενδιαφέροντα μαθήματα και έχουμε εισαχθεί σε νέους τρόπους εργασίας, τους οποίους θα πρέπει να συνηθίσουμε.
Υβριδική επαφή έναντι φυσικής επαφής
Σε μια εποχή που ήμασταν αναγκασμένοι να τηρήσουμε την κοινωνική απόσταση, να εργαστούμε με τηλε-εργασία και να συνδεθούμε εικονικά μεταξύ μας, ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα λαχταρούσαμε τόσο πολύ τις ανθρώπινες επαφές. Αλλά οι άνθρωποι έχουν μια φυσική ανάγκη για αλληλεπίδραση, είναι απαραίτητη για την κοινωνία και την ευημερία τους. Οι συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, είναι το κλειδί για την οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων, γιατί μεταξύ άλλων μας επιτρέπουν να διαβάζουμε καλύτερα τις χειρονομίες, τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου. Συχνά, τα πράγματα μπορεί να παρερμηνευθούν, για παράδειγμα σε μία συνομιλία μέσω βίντεο και ειδικά μέσω email ή μηνύματος.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου η εικονική σύσκεψη λειτουργεί καλά, όπως για παράδειγμα κατά τη διεξαγωγή μικρότερων εσωτερικών συναντήσεων, όπου μια εικονική λύση μπορεί να είναι αποτελεσματική.
Αν ρίξετε μια ματιά στη βιομηχανία συναντήσεων και εκδηλώσεων, η πανδημία ενίσχυσε την αγορά εικονικών και υβριδικών λύσεων. Πίσω από αυτές τις λύσεις, η τεχνολογία βελτιώθηκε πολύ, αν και οι προσωπικές συναντήσεις δεν θα αντικατασταθούν ποτέ. Η υβριδική μορφή έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί ένα καλό βήμα προόδου για τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις. Σύμφωνα με την CWT, ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι μέσω των υβριδικών συναντήσεων, ο διοργανωτής μπορεί να διευρύνει το κοινό του, ενώ οι υπάλληλοι που προηγουμένως δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν ώστε να παρευρεθούν σε μια μεγάλη συνάντηση, πλέον μπορούν να συμμετάσχουν εικονικά.
Διαχείριση δεδομένων
Σύμφωνα με την έρευνα, τα δεδομένα θα είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών, ακόμη περισσότερο από ότι είναι σήμερα. Από τα δεδομένα ταξιδιωτικών δαπανών έως τα ψηφιακά δεδομένα υγείας, όλα αυτά θα αποτελούν ζωτικό μέρος του ρόλου των διαχειριστών επαγγελματικών ταξιδιών.
Τους τελευταίους 18 μήνες, βρίσκεται στο προσκήνιο η σημασία της διαχείρισης δεδομένων, εφόσον η πανδημία απαιτεί την επιθεώρηση ενός εντελώς νέου επιπέδου δεδομένων σε πραγματικό χρόνο – συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων υγείας – και το πώς οι εταιρείες βλέπουν και διαχειρίζονται την ασφάλεια των εργαζομένων τους. Αυτό είναι ένα γεγονός που θα βρίσκεται στο επίκεντρο για αρκετά χρόνια, ενώ οι συνεργασίες διαχειριστών-πελατών είναι απαραίτητες για να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ προσωπικών δεδομένων των ταξιδιωτών, ασφάλειας και προστασίας του απορρήτου τους.
Η σωστή διαχείριση δεδομένων, αφορά επίσης τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα σε κάθε χώρα και εκεί είναι που έγκειται η πολυπλοκότητα. Η πρόκληση είναι πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι τα δεδομένα αποθηκεύονται σωστά και πιθανώς στο ελάχιστο που χρειάζεται, ώστε να χρησιμοποιηθούν μόνο για να διευκολυνθεί η ζωή του ταξιδιώτη, πάντα με γνώμονα την προστασία του. Πιθανώς να εμφανιστούν ιδιωτικές εταιρείες που θα καλύψουν αυτόν τον χώρο, αλλά αυτό θα διαπιστωθεί στο μέλλον και πιθανώς σε έντονο κλίμα.
Το κλειδί είναι η εμπειρία του ταξιδιώτη
Οι εποχές που τα ταξίδια είχαν μόνο λειτουργική πλευρά, έχουν τελειώσει. Στις μέρες μας, οι ταξιδιώτες επιδιώκουν μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία που να ταιριάζει με τις προσωπικές τους ανάγκες. Επίσης, η πανδημία ξεκίνησε τη συζήτηση γύρω από τα απαραίτητα ταξίδια. Όχι μόνο από άποψη κόστους, αλλά και από άποψη ευημερίας των ταξιδιωτών. Πλέον, οι εταιρείες θα θέλουν να βεβαιωθούν ότι η εμπειρία είναι ακόμη καλύτερη για τους υπαλλήλους τους από ό,τι ήταν προηγουμένως. Το επόμενο «κανονικό» επαγγελματικό ταξίδι, θα είναι πιο αποτελεσματικό, πιο εύκολο στη διαχείριση, πλέον με γνώμονα την εμπειρία του ταξιδιώτη. Τέλος, οι διαχειριστές ταξιδιών θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη διασφάλιση ασφαλών, αποτελεσματικών και ουσιαστικών εμπειριών για τους εργαζόμενους που ταξιδεύουν, κατ’ επέκταση η αξία των ταξιδιωτικών δαπανών των πελατών, θα αποτελεί πια μία πολύ σημαντική απόφαση.