Εν μέσω μιας υγιούς αγοράς εργασίας σε πολλές χώρες και των μεταβαλλόμενων στάσεων στις ανάγκες της επαγγελματικής ζωής και της βιωσιμότητας, οι υπεύθυνοι οργάνωσης επαγγελματικών ταξιδιών πρέπει να εξετάσουν πώς να εξισορροπήσουν τις επιθυμίες του προσωπικού τους με τον προϋπολογισμό και τη δημιουργία των ταξιδιωτικών τους προγραμμάτων.
Ενώ πολλοί επαγγελματίες επιθυμούν να ταξιδέψουν ξανά, η έρευνα της Ernst & Young's Work Reimagined διαπίστωσε ότι το 67% των ερωτηθέντων σε 16 χώρες θα ήθελε να ταξιδέψει «μέτρια» ή «πολύ» για επαγγελματικούς λόγους μετά την πανδημία αν και ακόμη θεωρεί ότι οι καιροί είναι αβέβαιοι.
Στην ετήσια έκθεση GBTA CWT Global Business Travel Forecast 2022 που μόλις δημοσίευσε η CWΤ, εξετάζονται μεταξύ άλλων το κόστος των ταξιδιών και οι τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών. Ακολουθούν οι 3 βασικοί παράγοντες που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό των ταξιδιωτικών προγραμμάτων των επιχειρήσεων:
Η «χαμένη» ζήτηση για ταξίδια αναψυχής
Μετά από 18 μήνες εργασίας από το σπίτι, με την παράλληλη εξοικονόμηση χρημάτων, έχει διαπιστωθεί ότι οι ταξιδιώτες επιθυμούν να επιστρέψουν στα ταξίδια.
Τα προηγούμενα χρόνια, η ζήτηση για θερινή αναψυχή αντικαθίσταται από τα επαγγελματικά ταξίδια, που συνήθως αυξάνονται το φθινόπωρο, αντιστρόφως ανάλογα από τα ταξίδια αναψυχής. Το 2021 όμως, αυτή η τάση δεν παρατηρήθηκε, αφού ορισμένα ταξίδια έλαβαν παράταση μέχρι το 2022.
Η νομοθεσία για την πανδημία θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους
Σύμφωνα με τον κ. Richard Johnson, Senior Director CWT Solutions Group, τα ποσοστά των κρουσμάτων και η νομοθεσία σχετικά με το εάν οι άνθρωποι μπορούν να εισέρχονται και να εξέρχονται από και προς τις εκάστοτε χώρες, θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό των αεροπορικών εταιρειών ως προς τους παράγοντες φορτίου, τα χρονοδιαγράμματα και τη χωρητικότητα.
Όπως παρατηρήθηκε στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο, η αύξηση των κρατήσεων που προκαλείται από τις αλλαγές στις απαιτήσεις εισόδου, θα απαιτήσει ταχεία αύξηση της χωρητικότητας και θα δημιουργήσει ευκαιρίες αύξησης τιμών από μέρους των αεροπορικών εταιρειών.
Μία τέτοια περίπτωση, είναι η Αυστραλία, όπου η χωρητικότητα των αεροπορικών θέσεων μειώθηκε κατά 68% στις αρχές Νοεμβρίου 2021, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές αυξήθηκαν σημαντικά, λόγω της αναντιστοιχίας των Αυστραλών που δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν για περισσότερους από 18 μήνες και του αυστηρού ανώτατου ορίου εισόδου στη χώρα.
Ο σιδηρόδρομος ως εναλλακτική λύση στις μικρές αποστάσεις
Οι ταξιδιώτες με περιβαλλοντική συνείδηση, φαίνεται να προτιμούν όλο και περισσότερο τα τρένα, αντί των αεροπλάνων, για τις κοντινές τουλάχιστον διαδρομές. Η Γαλλία έχει ήδη κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, απαγορεύοντας τις εσωτερικές πτήσεις για δρομολόγια έως 2,5 ώρες που μπορούν να πραγματοποιηθούν με τρένο. Μια πτήση μικρής απόστασης μπορεί να διαρκέσει μια ώρα, αλλά αν λάβει κανείς υπόψη τα ταξί από και προς ένα αεροδρόμιο και τον χρόνο του check-in, το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να αποδειχθεί πιο ελκυστική επιλογή, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.
Μέχρι στιγμής, η στροφή προς τον σιδηρόδρομο έχει παρατηρηθεί όπου και όταν αποτελεί καλή εναλλακτική λύση. Τα έργα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη ζήτηση. Η εισαγωγή νέων υπηρεσιών χαμηλότερου κόστους σε υπάρχουσες γραμμές, είναι πιθανό να προκαλέσει πτωτική πίεση στις τιμές σε ορισμένες αγορές, ενώ αρκετοί φορείς στην Ευρώπη, σχεδιάζουν να εισάγουν υπηρεσίες εκτός των εγχώριων αγορών τους.