Τα επαγγελματικά ταξίδια επιστρέφουν και μαζί τους ενισχύεται η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια. Σύμφωνα με την GBTA CWT Global Business Travel Forecast 2022, όπου υπάρχει ζήτηση για πτήσεις, υπάρχει ζήτηση και για ενοικίαση αυτοκινήτου, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,9% παγκοσμίως το 2022.
Καθώς τα ταξίδια επιταχύνονται, οι προκλήσεις των στόλων των ενοικιαζόμενων οχημάτων και οι εναλλακτικές λύσεις για την ενοικίαση αυτοκινήτου θα θέσουν τα ζητήματα οδικής μεταφοράς στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων για τους ταξιδιωτικούς αγοραστές. Ακολουθούν οι τρεις σημαντικότερες τάσεις που θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι υπεύθυνοι σχεδιασμού επαγγελματικών ταξιδίων, κατά τη δημιουργία και τον προϋπολογισμό του προγράμματός τους.
Οι οδικές μεταφορές δεν μπαίνουν πλέον σε δεύτερη μοίρα
Ιστορικά, οι οδικές μεταφορές δεν ήταν τόσο σημαντικές στον σχεδιασμό της ταξιδιωτικής πολιτικής, όσο τα αεροπορικά ταξίδια και οι διαμονές σε ξενοδοχεία. Αυτό πρόκειται να αλλάξει και οι εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο αναθεώρησης της πτυχής των μεταφορών εδάφους στην ταξιδιωτική τους πολιτική. Οι νέες προκλήσεις στη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης στον τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων σημαίνουν ότι οι διαχειριστές ταξιδιών πρέπει να διερευνήσουν εάν είναι σε θέση να παρέχουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες ένα όχημα στην τοποθεσία τους και εάν πρέπει να προσθέσουν έναν δευτερεύοντα πάροχο για να υποστηρίξουν την αυξανόμενη ζήτηση, ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση έγκαιρα και να ακυρώσουν έγκαιρα. Οι ταξιδιωτικές πολιτικές μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν ανάλογα για να αντικατοπτρίζουν αυτά τα ζητήματα καθώς και τα μέτρα υγιεινής που αναμένεται να συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια του 2022.
Οι προκλήσεις του στόλου συνεχίζονται
Κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων είδαν τη ζήτηση να μειώνεται και πολλά γραφεία ενοικίασης προσάρμοσαν τον στόλο τους αναλόγως. Καθώς η ζήτηση αυξήθηκε, αρχικά λόγω του αναζωογονημένου εγχώριου τουρισμού και αργά από την άνοδο του περιφερειακού τουρισμού, οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων αντιμετώπισαν την πρόκληση για την ενίσχυση του στόλου τους. Οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιορίζουν την παραγωγή οχημάτων, έχουν δυσκολέψει τα γραφεία ενοικίασης ως προς την αύξηση του μεγέθους του στόλου τους, γεγονός που έχει επιδεινώσει αυτήν την αναντιστοιχία προσφοράς-ζήτησης.
Κοιτάζοντας το μέλλον, τα μεγέθη των ενοικιαζόμενων στόλων είναι πιθανό να παραμείνουν περιορισμένα. Αυτός ο αντίκτυπος πιθανότατα θα είναι πιο έντονος σε προορισμούς αναψυχής, προορισμούς πρώτης κατηγορίας, καθώς και προορισμούς με κακές εναλλακτικές λύσεις δημόσιας συγκοινωνίας.
Τι θα γίνει τελικά με το «τελευταίο μίλι»;
Υπάρχει πολλή συζήτηση σχετικά με το πώς οι ταξιδιώτες κάνουν το λεγόμενο «τελευταίο μίλι» από τον τερματικό σταθμό μέχρι την τοποθεσία συνάντησης ή το ξενοδοχείο τους. Τον προηγούμενο χρόνο, οι αρμόδιοι της ποιότητας του αέρα στην Καλιφόρνια ισχυρίστηκαν ότι περί τα 600.000 οχήματα εκπέμπουν περίπου 50% περισσότερα αέρια θερμοκηπίου ανά μίλι επιβατών από ένα μέσο αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες ήρθαν αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές, καθώς οι ελλείψεις οδηγών μείωσαν τη διαθεσιμότητα. Οι προσφορές για την ενθάρρυνση της κοινής χρήσης οχημάτων και την προσέλκυση περισσότερων ανθρώπων σε λιγότερα αυτοκίνητα, δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί. Ως αποτέλεσμα, για να εξυπηρετηθούν αυτές οι διαδρομές του τελευταίου μιλίου, αυξήθηκαν οι επιλογές μικροκινητικότητας όπως οι ενοικιάσεις ποδηλάτων ή ηλεκτρικών σκούτερ στο Παρίσι και το Λονδίνο. Τέτοιου είδους λύσεις δεν ενσωματώνονται επί του παρόντος στις ταξιδιωτικές πολιτικές, αλλά οι διευρυνόμενες επιλογές και η ενθάρρυνση από τις κυβερνήσεις για περπάτημα και ποδήλατο καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, θα οδηγήσουν σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί στο μέλλον «το τελευταίο μίλι».