Περισσότεροι από το 70% των Γερμανών ταξιδιωτών θεωρούν σημαντικό το ζήτημα της υγιεινής στον προορισμό και στο ξενοδοχείο, ενώ πάνω από το 60% προτιμούν η χώρα στην οποία θα ταξιδέψουν να μην έχει κρούσματα κορωνοϊού ή ο αριθμός τους να είναι χαμηλός.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της εφετινής έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η γερμανική Ένωση Ερευνών Διακοπών και Ταξιδιών, FUR, σε δείγμα 2.000 Γερμανών πολιτών, με σκοπό να καταγράφει τις τάσεις και τις προτιμήσεις των Γερμανών ταξιδιωτών.
Ένας στους 2 κρίνει σημαντική τη δυνατότητα γρήγορης επιστροφής στην πατρίδα και το 40% έχει την προσδοκία ότι όλοι οι τουρίστες στον προορισμό διακοπών τους είτε να έχουν εμβολιαστεί, ή να έχουν αναρρώσει από κορωνοϊό ή να έχουν περάσει πρόσφατα από τεστ. Επιπλέον, δεν επιθυμούν κοντινές επαφές με ανθρώπους που δεν γνωρίζουν.
Όσον αφορά τη διαμονή, προτιμώνται καταλύματα με απόσταση το ένα από το άλλο, ώστε να μην υπάρχει άμεση επαφή με τους γείτονες. Γι αυτό το λόγο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι τα εξοχικά διαμερίσματα. Επιπλέον, οι Γερμανοί τουρίστες προτιμούν ταξίδια με το δικό τους όχημα και όχι με αεροσκάφος ή τρένο.
Κρίνουν σημαντικό για εκείνους ο προορισμός να τους είναι ήδη οικείος, ενώ προτιμούν να ταξιδεύουν με τουρ οπερέιτορ για να έχουν την ασφάλεια ότι σε έκτακτες περιστάσεις θα έχουν τη βοήθειά του.
Όσον αφορά τα κριτήρια για μελλοντικές κρατήσεις, το πιο σημαντικό στοιχείο για τους ερωτηθέντες είναι η δυνατότητα επιστροφής χρημάτων εάν το ταξίδι δε μπορεί να πραγματοποιηθεί. Επιθυμούν επίσης ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης σε περίπτωση που επιθυμούν να ακυρώσουν το ταξίδι την τελευταία στιγμή. Άλλο ένα κριτήριο κράτησης είναι τα μέτρα υγιεινής στον προορισμό.
Επίσης, οι Γερμανοί ταξιδιώτες επιθυμούν μέτρα υγιεινής με την άφιξή τους, να έχουν υγειονομική περίθαλψη στον προορισμό και να μπορούν να επαναπατριστούν ανά πάσα στιγμή.
Τα κριτήρια αυτά παραμένουν τα ίδια το τελευταίο δωδεκάμηνο, ενδεικτικό ότι το εμβόλιο δεν άλλαξε τα δεδομένα στα ταξίδια, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της FUR, Guido Wiegand.