Τις τελευταίες τάσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο της Λατινικής Αμερικής παρουσιάζει νέα έρευνα της DOT Hotels η οποία λειτουργεί περισσότερα από 100 resort σε 11 χώρες.
Η ζήτηση για διεθνή ταξίδια αναμένεται να αυξηθεί και η καταναλωτική συμπεριφορά να αλλάξει χάρη στα πιο πρόσφατα τεχνολογικά επιτεύγματα.
Καθώς ο ξενοδοχειακός κλάδος συνεχίζει να ανακάμπτει, το 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2021, όμως όχι να φτάσει τα επίπεδα προ πανδημίας, σύμφωνα με την έρευνα της DOT Hotels.
Οι τάσεις του ξενοδοχειακού κλάδου είναι κυρίως θετικές για το 2022 και αναμένεται να επιταχύνουν την ανάκαμψη μέσα στη νέα χρονιά.
Αναμένεται αναγέννηση τόσο σε επίπεδο εσωτερικών όσο και διεθνών τουριστικών ροών καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί πρόκειται να χαλαρώσουν και περισσότεροι προορισμοί να ανοίξουν και πάλι.
Ωστόσο, τα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία πόλης, παραμένουν σε επίπεδα χαμηλότερα από την εποχή προ πανδημίας καθώς οι επιχειρήσεις επιζητούν να μειώσουν τα κόστη και να βασιστούν περισσότερο στην τεχνολογία για να πραγματοποιούν συναντήσεις και εκδηλώσεις.
Τα μεγάλα ποσοστά των απευθείας πωλήσεων αναμένεται να συνεχιστούν και μέσα στο 2022 δημιουργώντας μια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να αυξήσουν τα έσοδά τους εάν αξιοποιούν τις πωλήσεις για να μειώσουν το κόστος των μεσολαβητών. Η τάση αυτή αναδύθηκε στα τέλη του 2020 και κυρίαρχησε το 2021 σε όλες τις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ισπανίας.
Οι ταξιδιώτες θα βασίζονται περισσότερο στο WhatsApp
Εν των μεταξύ, το WhatsApp αναμένεται να αντικαταστήσει το email και το τηλέφωνο ως προτιμώμενη μέθοδος επικοινωνίας μεταξύ επισκεπτών και πελατών των ξενοδοχείων. Αυτό ενδέχεται να ενισχύσει τις κρατήσεις εάν υπάρξει σωστή διαχείριση από τα ξενοδοχεία.
Άλλη τάση που θα αναδυθεί το 2022 είναι η χρήση του εργαλείου Chatbot. Η έρευνα της DOT Hotels δείχνει ότι το 90% των αναζητήσεων των πελατών στο WhatsApp σχετίζονται με την τιμή και την τοποθεσία, κάτι που είναι εύκολα διαχειρίσιμο με άμεσες απαντήσεις μέσω των Bots.
Επιπλέον, οι εικονικές ρεσεψιόν θα γίνουν πιο διαδεδομένες στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, λόγω των αναβαθμίσεων της τεχνολογίας και των προσπαθειών για μείωση της διασποράς του κορωνοϊού. Τα resort που προσφέρουν επιλεγμένες υπηρεσίες θα χρειαστεί να υιοθετήσουν τις εικονικές ρεσεψιόν. Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακές ρεσεψιόν θα αντικατασταθούν μερικώς ή πλήρως από τη νέα μέθοδο. Η μέθοδος αυτή αναμένεται επίσης να ανακουφίσει την πίεση που προκαλείται από το αυξημένο κόστος και τις ελλείψεις προσωπικού στον τομέα της φιλοξενίας.
Οι ελλείψεις προσωπικού στα ξενοδοχεία αναμένεται να συνεχιστούν στις βιομηχανίες τουρισμού και φιλοξενίας έπειτα από τις απώλειες θέσεων εργασίας εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας.
Η ανάλυση των πιο πρόσφατων τάσεων φιλοξενίας δείχνει ότι τα ανεξάρτητα resort μπορεί να δυσκολευτούν στην ανεύρεση νέων εργαζομένων οι οποίοι είναι προετοιμασμένοι να επιστρέψουν στη βιομηχανία έχοντας βρει δουλειές σε άλλους κλάδους.
Επιπλέον, η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι έχει γίνει πιο διαδεδομένη, που σημαίνει ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να επιστρέψουν σε ένα περιβάλλον με δια ζώσης επαφές 24 ώρες το 24ωρο.
Άλλη τάση είναι οι υψηλότερες εισροές χρημάτων και το κόστος εργασίας. Πολλές κυβερνήσεις προσέφεραν οικονομική βοήθεια στις επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία ώστε να επιβιώσουν μέσα στην πανδημία. Ο πληθωρισμός έχει υπερδιπλασιαστεί σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, που σημαίνει ότι το κόστος έχει αυξηθεί περισσότερο από το εισόδημα.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με προκλήσεις κόστους, ενώ ορισμένες επιχειρήσεις χρειάζεται να επιστρέψουν κυβερνητικά κεφάλαια που έλαβαν στις αρχές της πανδημίας. Ορισμένες δε θα έχουν υψηλά επίπεδα χρεών μέσα στα επόμενα χρόνια.