Οι περισσότεροι επιβάτες δεν προτίθενται ή ελάχιστοι προτίθενται να αντισταθμίσουν τις εκπομπές CO2 στις αερομεταφορές, όπως αποκαλύπτει επιστημονική μελέτη του Πανεπιστημίου της Βέρνης που δημοσιεύθηκε από το Science Direct.
Οι επιστήμονες που συμμετείχαν στη μελέτη ανέλυσαν 63.520 κρατήσεις σε ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς από τον Αύγουστο του 2019 μέχρι τον Οκτώβριο του 2020 (εξετάστηκε το το 20% των συνολικών πωλήσεων στις αερομεταφορές, στις απευθείας κρατήσεις και όχι μέσω ταξιδιωτικού γραφείου), και διαπίστωσαν ότι μόλις το 4,46% των κρατήσεων συμπεριλάμβανε υπηρεσίες αντισταθμίσματος.
Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι το αντιστάθμισμα των εκπομπών δεν φαίνεται να αποτελεί συμπεριφορική προτεραιότητα για τους περισσότερους επιβάτες, ανέφεραν οι συντάκτες της μελέτης, οι οποίοι αμφισβητούν και τη συμβολή των αντισταθμιστικών προγραμμάτων στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Η μέση επιθυμία κάλυψης του κόστους για το αντιστάθμισμα ενός τόνου CO2 είναι μόλις ένα ευρώ. Στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αξία ανά τόνο CO2 ξεπερνούσε τα 90 ευρώ το Δεκέμβριο του 2021. Λόγω αυτής της μεγάλης διαφοράς, οι επιστήμονες κατέληξαν ότι η εθελοντική διάθεση για αντιστάθμισμα των εκπομπών μέχρι στιγμής δεν αποτελεί χρήσιμο εργαλείο στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.
Οι επιλογές αντισταθμίσματος CO2 μέχρι στιγμής έχουν παίξει μικρό ρόλο, όπως ανέφερε πρόσφατα ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Atmosfair, Dietrich Brockhagen. Μεταξύ άλλων, ο κ. Brockhagen αναφέρθηκε στους αγχωτικούς ρυθμούς της καθημερινότητας των επαγγελματιών στις πωλήσεις ταξιδιών, όμως σημείωσε ότι τα ζητήματα αειφορίας λαμβάνονται υπόψη από τους πελάτες μόνο μέσω των πωλήσεων.