Η επιβάρυνση των αεροπορικών εισιτηρίων με επιπλέον κόστος λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων είναι αναπόφευκτη για τα ταξίδια το 2022, προβλέπει έκθεση της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας Frommer’s, που ανήκει στην σειρά των ομώνυμων βιβλίων ταξιδιωτικών οδηγών που εκδίδονται από το 1957.
Η σελίδα συνιστά στους ταξιδιώτες να αγοράσουν το συντομότερο δυνατό αεροπορικά εισιτήρια για τα ταξίδια τους αυτό το καλοκαίρι, καθότι καθώς η σεζόν πλησιάζει, αυξάνεται η πιθανότητα να ακριβύνουν.
Μέρος αυτής της υπόθεσης βασίστηκε στο ότι η Thai Airlines Association, η οποία εκπροσωπεί επτά αεροπορικές εταιρείες της Νοτιοανατολικής Ασίας, ζήτησε από τις κυβερνητικές ρυθμιστικές αρχές να εξουσιοδοτήσουν την προσθήκη επιβαρύνσεων καυσίμων στο κόστος των εσωτερικών πτήσεων εντός της Ταϊλάνδης. Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Wheels Up ανακοίνωσε επίσης ότι θα εφαρμόσει επίναυλο καυσίμων στις 9 Απριλίου, λόγω του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων.
H Frommer’s υποστηρίζει ότι αυτό θα είναι η αρχή μιας τάσης που θα εξαπλωθεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία, καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου συνεχίζουν να σημειώνουν υψηλά ρεκόρ σε σχεδόν καθημερινή βάση λόγω του ρωσικού πολέμου. Καθώς το μέλλον είναι αβέβαιο, οι επίδοξοι ταξιδιώτες θα ήταν φρόνιμο να κάνουν κράτηση αεροπορικών ταξιδιών τώρα, προτού το κόστος αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
«Οι ταξιδιώτες πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι όσο περισσότερο αναβάλλουν την κράτηση, τόσο πιο πιθανό είναι να επιβαρυνθούν με επίναυλο καυσίμου στα αεροπορικά εισιτήρια», δήλωσε ο αναλυτής αεροπορικών δεδομένων Τζον Γκραντ στο BBC World News στις 11 Μαρτίου.
Ο πόλεμος επηρεάζει τη διάθεση των διεθνών ταξιδιωτών να επισκεφθούν όχι μόνο την Ευρώπη και περιοχές της Μέσης Ανατολής, αλλά και μέρη όπως η Νοτιοανατολική Ασία, όπου παραδοσιακά κάνουν διακοπές οι Ρώσοι τουρίστες.
Η απουσία των Ρώσων τουριστών και των εσόδων από αυτούς θα είναι έντονη σε αγαπημένους τους προορισμούς όπως το Πουκέτ και το Μπαλί, λόγω των εξωτερικών κυρώσεων και των περιορισμών στον εναέριο χώρο που επιβάλλονται στη Ρωσία από τον υπόλοιπο κόσμο. Και ενώ η συνεπαγόμενη πτώση της ζήτησης αεροπορικών ταξιδιών μπορεί να μειώσει τους ναύλους, η άνοδος των τιμών πετρελαίου θα συνεχίσει να αυξάνει τελικά το κόστος, υποστηρίζει η Frommer’s.
Επικείμενη άνοδος των τιμών που θα διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια
Εάν οι αεροπορικές εταιρείες αρχίσουν να επιβάλλουν επιβαρύνσεις καυσίμων στους πελάτες τους προκειμένου να αντισταθμίσουν την αύξηση αυτή, οι επιβάτες μπορεί να μην συνειδητοποιήσουν καν ότι έχει προστεθεί επιβάρυνση επειδή συνδυάζεται με όλους τους άλλους φόρους και επιβαρύνσεις του εισιτηρίου τους. Στις κρατήσεις διεθνών πτήσεων, οι επιβαρύνσεις καυσίμων μπορεί να αντιστοιχούν σε αρκετές εκατοντάδες δολάρια της συνολικής τιμής του εισιτηρίου και, ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι από τη στιγμή που θεσπίζονται προσαυξήσεις καυσίμων, αυτές τείνουν να παραμένουν ακόμη και μετά τη μείωση των τιμών των καυσίμων.
Το κόστος-ρεκόρ του φυσικού αερίου μπορεί επίσης να επηρεάσει άλλες πτυχές των ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων των tour, της κρουαζιέρας και διαφόρων μέσω επίγειας μεταφοράς. Ωστόσο, τουριστικοί πράκτορες, συμπεριλαμβανομένων των Collette, Globus, Kensington Tours, Tauck και Trafalgar, ανέφεραν στο Travel Weekly ότι δεν σχεδιάζουν να εφαρμόσουν επιβαρύνσεις καυσίμων και ότι οι για το 2022 και το 2023 είναι κλειδωμένες.
Η Πρόεδρος της Kensington Tours, Helen Giontsis, παρατήρησε: "Αναμένουμε ότι θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις ίδιες τιμές παρά την αύξηση των καυσίμων. Δεν θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο προσθήκης επίναυλου καυσίμου ως τακτική τιμολόγησης." Πρόσθεσε δε: «Σε περίπτωση που οι τιμές του φυσικού αερίου παραμείνουν πολύ υψηλές για μια σταθερή περίοδο, θα επηρεαστεί μακροπρόθεσμα η προσέγγισή μας στην τιμολόγηση ανά χώρα».