Σε νέα έρευνα, που δημοσίευσε η Booking.com, με πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από περισσότερους από 30.000 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές, αποδεικνύεται ότι ο αντίκτυπος των ταξιδιών παραμένει στο επίκεντρο, με το 71% των ταξιδιωτών παγκοσμίως να απαντά ότι τους επόμενους 12 μήνες θέλει να ταξιδεύει πιο βιώσιμα, ποσοστό το οποίο αντικατοπτρίζει αύξηση 10% σε σχέση με τα στοιχεία του 2021.
Με το 81% των ταξιδιωτών να επιβεβαιώνουν ότι τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για αυτούς, οι μισοί από τους ερωτηθέντες (50%) ανέφεραν ότι οι πρόσφατες ειδήσεις για την κλιματική αλλαγή τους έχουν επηρεάσει έτσι ώστε να κάνουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Για το σκοπό αυτό, πάνω από το 1 /3 (35%) των παγκόσμιων ταξιδιωτών αναφέρουν ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας των καταλυμάτων και των παρόχων μεταφορών διαδραματίζουν ισχυρό ρόλο στις αποφάσεις κρατήσεων σε ξενοδοχεία και μεταφορικά μέσα αντίστοιχα. Επίσης, το 70% των παγκόσμιων ταξιδιωτών αναφέρει ότι θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξει ένα βιώσιμο κατάλυμα, είτε έψαχνε συγκεκριμένα για κάτι τέτοιο, είτε όχι.
Σε αναζήτηση πιο βιώσιμης διαμονής
Η ευαισθητοποίηση και η προβολή των περισσότερων βιώσιμων διαμονών συνεχίζεται, με το 40% των παγκόσμιων ταξιδιωτών να επιβεβαιώνουν ότι τον περασμένο χρόνο συνάντησαν βιώσιμα καταλύματα σε ταξιδιωτικούς ιστοτόπους, ενώ το 38% δήλωσε ότι πριν προβεί σε κράτηση δωματίου, αναζητά λεπτομέρειες και πληροφορίες σχετικά με τις προσπάθειες βιωσιμότητας ενός ξενοδοχείου. Περαιτέρω, το 46% των παγκόσμιων ταξιδιωτών δηλώνει ότι τον περασμένο χρόνο διέμεινε σε ένα βιώσιμο κατάλυμα. Οι τουρίστες που επέλεξαν μια πιο βιώσιμη διαμονή τους τελευταίους 12 μήνες, το έκαναν για τους εξής λόγους:
-Το 41% δήλωσε ότι το επέλεξε για να βοηθήσει στη μείωση των επιπτώσεών του στο περιβάλλον
- Το 1/3 (33%) ήθελε να έχει μια πιο σχετική εμπειρία σε τοπικό επίπεδο
-Το 31% πιστεύει ότι τα αειφόρα καταλύματα φέρονται καλύτερα την κοινότητα
Ενώ το 78% των παγκόσμιων ταξιδιωτών σκοπεύει να μείνει σε βιώσιμη ιδιοκτησία τουλάχιστον μία φορά το επόμενο έτος, υπάρχουν ακόμη πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν για να καταστήσουν ευκολότερη την εύρεση επιπλέον επιλογών βιώσιμης διαμονής για όλους. Από τους ερωτηθέντες που δεν έμειναν σε βιώσιμο κατάλυμα τον περασμένο χρόνο, το 31% είπε ότι δεν γνώριζε ότι υπήρχαν, αν και το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 5% από το 2021, υποδεικνύοντας ότι η ευαισθητοποίηση αυξάνεται.
Σχεδόν ένας στους τρεις (29%) απάντησε ότι εξακολουθεί να μην ξέρει πώς να βρει βιώσιμα καταλύματα. Περισσότεροι από τους μισούς (56%) παραδέχονται ότι δεν αναζητούν εμπεριστατωμένα τις ενέργειες βιωσιμότητας ενός καταλύματος πριν κάνουν κράτηση, αλλά εάν οι πληροφορίες είναι εύκολα προσβάσιμες, απάντησαν ότι θα τις ελέγξουν, γεγονός που υπογραμμίζει περαιτέρω τη σημασία διευκόλυνσης των τουριστών προς αυτή την κατεύθυνση.
Εναλλακτικοί προορισμοί και χρόνοι ταξιδιού
Υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των ταξιδιωτών, ως προς την επιθυμία να αποφύγουν πολυπληθείς και υπερβολικά επισκέψιμους προορισμούς, με το 1/3 (33%) να απαντά ότι επέλεξε να ταξιδέψει εκτός περιόδου αιχμής και πάνω από το 1/4 (27%) επέλεξε να επισκεφθεί έναν λιγότερο δημοφιλή ταξιδιωτικό προορισμό τους τελευταίους 12 μήνες, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Για τον σκοπό αυτό, όταν σκεφτόταν μελλοντικά ταξίδια, το 40% είπε ότι θα ήταν πρόθυμο να ταξιδέψει αποκλειστικά εκτός περιόδου αιχμής για να αποφύγει τον συνωστισμό και το 64% αποκάλυψε ότι θα απέφευγε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αξιοθέατα για να εξασφαλίσει μια πιο ομοιόμορφη διασπορά, τόσο των επιπτώσεων, όσο και των ωφελειών της επίσκεψής του. Σχεδόν το 1 /3 (31%) θα ήταν ακόμη και πρόθυμο να επιλέξει μια εναλλακτική από τον προορισμό που προτιμά, ώστε να αποφύγει τον συνωστισμό.
Από την άλλη πλευρά, το 42% αγωνίζεται να βρει ελκυστικούς προορισμούς που έχουν λιγότερο κόσμο και το 34% αισθάνεται ότι δεν είναι δυνατό να βρει βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές σε πόλεις ή άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Αυτό δείχνει μια ευκαιρία για τις ταξιδιωτικές πλατφόρμες να συνεργαστούν με παρόχους καταλυμάτων σε αυτούς τους προορισμούς, για να τους βοηθήσουν να προχωρήσουν στα ταξίδια βιωσιμότητας και με τη σειρά τους να τονίσουν πιο βιώσιμες επιλογές, καθώς και να βοηθήσουν τους καταναλωτές να ανακαλύψουν εναλλακτικές χρονικές περιόδους και μέρη για να κάνουν τα ταξίδια τους, χωρίς να θυσιάσουν την εμπειρία.
Σύνδεση με τον πολιτισμό και τις τοπικές κοινωνίες
Υπάρχει μία νέα φιλοσοφία που επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων, με το 59% των ταξιδιωτών να δηλώνει ότι θέλει να αφήνει τα μέρη που επισκέπτεται σε καλύτερη κατάσταση από ότι τα βρήκε και τα 2/3 (66%) θέλει να έχει εμπειρίες που είναι αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας.
Περαιτέρω, περισσότερο από το 1/4 (27%) δήλωσε ότι πριν από το ταξίδι του φροντίζει να έχει εξοικειωθεί με τις τοπικές πολιτιστικές αξίες και παραδόσεις και 1 στους 4 (25%) είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα για ταξιδιωτικές δραστηριότητες που βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες. Παρά τη διάθεση να ανταποδώσει και να συνδεθεί κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, το 34% δηλώνει ότι δεν ξέρει πώς ή πού να βρει δραστηριότητες ή εκδρομές που έχουν πραγματικά θετικό αντίκτυπο και προσφέρουν στην τοπική κοινότητα.
Βιωσιμότητα στις μεταφορές
Οι παγκόσμιοι ταξιδιώτες προσέχουν πόσο μακριά ταξιδεύουν, πώς φτάνουν στον προορισμό τους και πώς μετακινούνται μέσα σε αυτόν. Σχεδόν το 1/4 (23%) δήλωσε ότι επέλεξε να ταξιδέψει σε έναν προορισμό πιο κοντά στο σπίτι για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και πάνω από 1 στους 5 (22%) ανέφερε ότι ερεύνησε τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή και επιλογές όπως η ενοικίαση ποδηλάτου.
Ένας στους πέντε (20%) επέλεξε επίσης να ταξιδέψει με τρένο αντί για αυτοκίνητο, όταν επρόκειτο για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ λίγο λιγότερο από το 1/3 (30%) δήλωσε ότι ντρέπεται να πετάξει λόγω των επιπτώσεων στο περιβάλλον. Όσον αφορά την κράτηση μεταφοράς για τα ταξίδια τους, το 40% αναζητά ενεργά πληροφορίες βιωσιμότητας. Αν και το 54% αποκαλύπτει ότι δεν αναζητά ενεργά πιο βιώσιμες επιλογές μεταφοράς, εξακολουθεί να συμπεριφέρεται ανάλογα όταν προβαίνει σε μία κράτηση.
Για παράδειγμα, αν και το 31% λέει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας δεν παίζουν ισχυρό ρόλο στις επιλογές μεταφοράς, αναφέρει ότι μπορεί να επηρεάσει την τελική του επιλογή. Και για το 23% που αναφέρει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας δεν παίζουν κανένα ρόλο στην επιλογή της μεταφοράς, γνωρίζοντας ότι η επιλογή μεταφοράς που έχει κλείσει ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές βιωσιμότητας, εξακολουθεί να αισθάνεται καλά για την επιλογή του, ανοίγοντας ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών για πιο βιώσιμες επιλογές όλη την εμπειρία του ταξιδιού.
Η έρευνα της Booking.com με μία ματιά: