Τις 5 βασικές τάσεις που αλλάζουν το τοπίο της ταξιδιωτικής βιομηχανίας αποκαλύπτει η πιο πρόσφατη έρευνα της Sabre, η οποία βασίζεται σε ποιοτική και ποσοτική έρευνα σε αεροπορικές εταιρίες και ταξιδιωτικούς πράκτορες από όλο τον κόσμο.
1. Ταξίδια εκδίκησης
Μετά την πανδημία, καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για ταξίδια, τα οποία ονομάζονται «ταξίδια εκδίκησης», καθώς η αυξημένη ζήτηση για αυτά είναι γνωστή ως αντίδραση των καταναλωτών όταν οι περιορισμοί χαλαρώνουν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η τιμή. Υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια εσωτερικού, και ακολουθούν τα διεθνή ταξίδια.
Σύμφωνα με ταξιδιωτική έρευνα του 2022 από την American Express, το 86% των ερωτηθέντων αναμένει να ξοδέψει περισσότερα ή τα ίδια χρήματα σε ταξίδια το 2022 σε σύγκριση με ένα τυπικό έτος πριν από την πανδημία. Ομοίως, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών (69%) και των ταξιδιωτικών πρακτόρων (66%) που συμμετείχαν στην έρευνα της Sabre πιστεύουν ότι οι άνθρωποι θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια στο μέλλον.
2. Οι ταξιδιώτες χρειάζονται ειδικούς στα ταξίδια
Λόγω των αλλαγών στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί να ταξιδέψουν. Για το λόγο αυτό, προτιμούν να ζητούν τη βοήθεια ταξιδιωτικών πρακτόρων. Η αβεβαιότητα αυτή δημιουργεί ευκαιρίες στις εταιρείες να προσφέρουν ευέλικτες υπηρεσίες και υποστήριξη στις ταξιδιωτικές απαιτήσεις. Το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα οργανωμένα ταξίδια μέσω τουριστικών πρακτόρων/ταξιδιωτικών πρακτόρων γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Καθώς ο κλάδος συνεχίζει να ανακάμπτει, πρόκειται να ωφεληθούν οι εταιρείες που μπορούν να αναπτύξουν εμπιστοσύνη με τους πελάτες τους παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες και υποστήριξη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και όχι μόνο.
3. Ζήτηση για ταξιδιωτικές επιλογές φιλικές στο περιβάλλον
Ως πιθανή απόρροια της πανδημίας, οι ταξιδιώτες προτιμούν πλέον πιο οικολογικές ταξιδιωτικές επιλογές. Περισσότεροι καταναλωτές σε σχέση με το παρελθόν αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και για το πώς να τις αντισταθμίσουν ώστε να κάνουν τα ταξίδια τους πιο αειφόρα. Καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία συνεχίζει να ανακάμπτει, προσφέρεται μια σημαντική ευκαιρία να δοθεί προτεραιότητα στο περιβάλλον.
Η έρευνα της Sabre αποκαλύπτει ότι το 87% των καταναλωτών δηλώνει ότι τα αειφόρα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς και το 77% αναμένει από τους ταξιδιωτικούς προμηθευτές να προσφέρουν πιο αειφόρες προσφορές. Η πλειοψηφία των ταξιδιωτικών πρακτόρων (63%) και των αεροπορικών εταιρειών (54%) αναμένει ότι οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο τα επόμενα χρόνια.
4. Τα ταξίδια είναι η νέα κουλτούρα γραφείου
Τα επαγγελματικά ταξίδια αποκτούν νέα μορφή μετά την πανδημία. Οι εταιρικοί ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να έρθουν και πάλι κοντά και να συναντηθούν με τους συναδέλφους τους. Έρευνα της SAP Concur έδειξε ότι το 96% από τους 3.850 εταιρικούς ταξιδιώτες σε 25 παγκόσμιες αγορές είναι ενθουσιασμένοι που ταξιδεύουν και πάλι για επαγγελματικούς λόγους, με το 80% να ανησυχεί ότι αν δεν αυξήσει τον αριθμό των επαγγελματικών ταξιδιών η επαγγελματική τους πορεία να επηρεαστεί αρνητικά. Τα ταξίδια Bleisure είναι επίσης σε άνοδο, θολώνοντας τα όρια μεταξύ επαγγελματικών και ταξιδιών αναψυχής. Ωστόσο, απαιτούνται προσαρμοστικές πολιτικές, διαδικασίες και τεχνολογίες για να καλλιεργηθεί αυτή η ταξιδιωτική τάση.
5. Τεχνολογία και συνεργασία
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κόσμος μετά την πανδημία χρειάζεται γρήγορη προσαρμοστικότητα. Η τεχνολογία και η συνεργασία θα είναι οι νέοι μοχλοί της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες οφείλουν να επενδύσουν σε τεχνολογίες που αφαιρούν τα εμπόδια και τα σημεία συμφόρησης στη διαδικασία κράτησης, προσφέροντας βελτιστοποιημένη εμπειρία εξυπηρέτησης μέσω της αυτοματοποίησης.
Τα ταξιδιωτικά γραφεία επικεντρώνονται κυρίως σε τεχνολογικές επενδύσεις web/online, τεχνολογία PoS και συστήματα CRM, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες επικεντρώνονται σε επενδύσεις σε δυνατότητες όπως η αυτοεξυπηρέτηση, τα ανέπαφα ταξίδια, τα βιομετρικά στοιχεία και η τεχνητή νοημοσύνη. Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα της έρευνας της Sabre, πολλές αεροπορικές εταιρείες επικεντρώνονται σε επενδύσεις γύρω από το πρότυπο New Distribution Capability (NDC), καθώς αναμένουν ότι αυτό θα τους βοηθήσει να προσφέρουν δυναμικό και εξατομικευμένο περιεχόμενο (41%), αλλά και να αποκομίσουν αυξημένα έσοδα (36%), ιδίως από συμπληρωματικές και premium πωλήσεις. Και οι δύο κλάδοι αναγνωρίζουν τη διακλαδική συνεργασία ως κρίσιμης σημασίας για τη διαχείριση ενός ταξιδιωτικού περιβάλλοντος που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς.