Ο πληθωρισμός πλήττει τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων χαμηλού εισοδήματος, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ταξιδιωτικές αγορές.
Αυτό προκύπτει από νέα μελέτη της Mastercard Inc, σύμφωνα με την οποία οι κάτοχοι καρτών στρέφουν τις προτεραιότητές τους από τις αγορές ακριβών προϊόντων στα απαραίτητα όπως λαχανικά. Τα ταξίδια, πάντως, παραμένουν προτεραιότητα και συνέβαλλαν στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων της εταιρίας το τελευταίο τρίμηνο.
Η Mastercard κατέγραψε την ισχυρότερη καλοκαιρινή ταξιδιωτική σεζόν από την έναρξη της πανδημίας, χάρη στην αύξηση της ζήτησης και την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών. Οι διεθνείς συναλλαγές παρουσίασαν αύξηση 58% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, αυξάνοντας τις συναλλαγές σε δολάρια στο δίκτυο της εταιρίας κατά 14%, σε 2,1 τρισ. δολάρια.
Στις ΗΠΑ καταγράφεται μειούμενη τάση όσον αφορά το ρυθμό ανάπτυξης από ανθρώπους χαμηλότερων εισοδημάτων. Ενώ προς το παρόν οι δαπάνες από καταναλωτές μεγαλύτερων εισοδημάτων και η αύξηση των διεθνών συναλλαγών θα συνεχίσουν να διατηρούν σε ισχυρά επίπεδα τις δαπάνες, η εταιρία εξετάζει το σενάριο πιθανής ύφεσης ως ένδειξη ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες ενδέχεται να περιοριστούν.