Έρευνα: Η κακοκαιρία επηρεάζει τις αναμνήσεις από τις διακοπές – Περισσότερες αρνητικές κριτικές σε... βροχερές ημέρες

17-08-22 | ΤΑΣΕΙΣ

Οι διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, επηρεάζονται αρνητικά από τις καιρικές συνθήκες οι οποίες επικρατούν την ημέρα της σύνταξής τους, σύμφωνα με νέα έρευνα των Πανεπιστημίων της Ιερουσαλήμ και της Λουκέρνης.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η οποία δημοσιεύεται στην Journal of Consumer Research, ο κακός καιρός «χρωματίζει» δυσμενώς την αντίληψη των ανθρώπων για παρελθοντικές εμπειρίες.

Ο Δρ. Yaniv Dover της Σχολής Business του Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ, σε συνεργασία με τον καθηγητή Leif Brandes του Πανεπιστημίου της Λουκέρνης, αξιοποίησαν δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσα σε 12 έτη καθώς και 3 εκατ. ξενοδοχειακές κρατήσεις προκειμένου να μελετήσουν πώς 340.000 ανώνυμες ξενοδοχειακές κριτικές στο διαδίκτυο επηρεάστηκαν από τον καιρό που επικρατούσε την ημέρα που συντάχθηκαν.

Πρόκειται για μια περίπλοκη αξιολόγηση που περιλάμβανε αντιστοίχιση μεταξύ της κράτησης που έκανε ο καταναλωτής και της γραπτής κριτικής, τον προσδιορισμό του καιρού στην τοποθεσία του συντάκτη της κριτικής, τη βαθμολογία με αστέρια που δόθηκε, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιήθηκε για την περιγραφή της διαμονής και τον καιρό που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της διαμονής στο ξενοδοχείο. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης ένα ειδικό στατιστικό μοντέλο που αντιπροσωπεύει τόσο την απόφαση για την υποβολή κριτικής όσο και το περιεχόμενο της κριτικής.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, κατά μέσο όρο, η κακοκαιρία (βροχή ή χιόνι) υποβάθμιζε την αξιολόγηση των ανθρώπων για την προηγούμενη εμπειρία τους στο ξενοδοχείο τόσο ώστε να υποβιβάσει το ξενοδοχείο από μια βαθμολογία 5 αστέρων σε 4. Η κακοκαιρία έκανε επίσης τους κριτικούς να γράφουν πιο μακροσκελείς και πιο αυστηρές και λεπτομερείς κριτικές. Η έρευνα έδειξε ότι τις βροχερές ημέρες, υπήρχε μεγαλύτερη πιθανότητα να αποφασίσει κανείς να γράψει κριτική και ότι η επίδραση του καιρού εκείνη την ημέρα ήταν ανεξάρτητη από τον καιρό που βίωσαν κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Οι συντάκτες της έρευνας αναφέρουν ότι το φαινόμενο αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι ο κακός καιρός τείνει να επαναφέρει αρνητικές αναμνήσεις, ή επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση «χρωματίζοντας» αρνητικά τις κριτικές.

διαβάστε ακόμα

Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια