Ορατό είναι πλέον το μέγεθος της επίδρασης του αυξημένου κόστους ζωής στα διεθνή ταξίδια, όπως προκύπτει από μελέτη που διενήργησε το διεθνές δίκτυο συμβούλων δημόσιων σχέσεων Travel Lifestyle Network (TLN) σε συνεργασία με το Βρετανικό think tank Thrive and AudienceNet.
Η μελέτη, η οποία διεξήχθη σε 179.446 ανθρώπους από 28 χώρες σε 5 ηπείρους, η οποία βασίστηκε σε έρευνα της Global Web Index (GWI) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, αποκαλύπτει τις κυριότερες τάσεις στα ταξίδια σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Value for money το πρώτο κριτήριο – Η τιμή σημαντικότερη από την ποιότητα
Τα ταξίδια εξακολουθούν να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού - παρά την οικονομική αστάθεια και τις συνέπειές της. Όμως στους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού διακοπών, η σχέση ποιότητας/τιμής κατέχει την κυρίαρχη θέση για το 26% των ερωτηθέντων παγκοσμίως (πριν από την αναψυχή, 21%).
Λόγω του υψηλού πληθωρισμού, η τουριστική βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει μια αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών σχετικά με τις αυξανόμενες τιμές των ταξιδιών. Κατά πάσα πιθανότητα, το ζήτημα της τιμής θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά αγορών και κρατήσεων που σχετίζονται με τα ταξίδια κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και στις αρχές του 2023.
«Η έρευνα καθιστά σαφές ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής έχει πλέον σημαντικό αντίκτυπο στη διεθνή ταξιδιωτική συμπεριφορά. Για το φθινόπωρο του 2022 και το 2023, η τιμή θα καθορίζει τις τάσεις κρατήσεων περισσότερο από την ποιότητα των προϊόντων», δήλωσε το ιδρυτικό μέλος και επίτιμη πρόεδρος του Travel Lifestyle Network, Hanna Kleber.
Οι κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες στην περιοχή DACH και στην Ευρώπη
Όσον αφορά τη γερμανική τουριστική αγορά, η μελέτη κατέγραψε 13,4 εκατ. ταξιδιώτες σε επαγγελματικά ταξίδια και 41,2 εκατ. σε ταξίδια αναψυχής. Συνολικά, το 28% των Γερμανών θα ήθελε να ταξιδέψει στο εξωτερικό το 2022, και το 27% στο εσωτερικό της χώρας τους. Σε συνδυασμό με την Αυστρία (το 40% θέλουν ταξίδια στο εξωτερικό και το 32% στο εσωτερικό) και την Ελβετία (39%/ 25%), η αγορά DACH (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία) είναι εκείνη που επιθυμεί να ταξιδέψει περισσότερο μέσα στο 2022.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες για τους Γερμανούς είναι οι Lufthansa (58%), TUI (38%), Condor (34%), Eurowings (33%) και Emirates (27%). Στην Ευρώπη, ωστόσο, η Ryanair είναι η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρία συγκεντρώνοντας τις προτιμήσεις του 33% των Ευρωπαίων και ακολουθούν η Lufthansa (32%) και η Easyjet (29%).
Αντίστροφη τάση παρατηρείται στα επαγγελματικά ταξίδια, όπου η άνεση είναι η κύρια προτεραιότητα. Οι τρεις κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες για τους Ευρωπαίους είναι οι Lufthansa (10%), Air France (9%) και British Airways (9%).
Οι Γερμανοί παραμένουν πιστοί στη Lufthansa, με μερίδιο 58% στα ταξίδια αναψυχής και 19% στα επαγγελματικά.
Οι Baby Boomers επιθυμούν περισσότερο από άλλες γενιές τα ταξίδια στο εξωτερικό
Παρότι το οικονομικό κλίμα επιβαρύνει αυτή τη στιγμή τον τουριστικό τομέα, η επιθυμία για ταξίδια μεταξύ των ερωτηθέντων είναι ακόμα μεγάλη. Η μελέτη TLN αποκάλυψε ορισμένες τάσεις διαφορετικών γενεών σε σχέση με τις αγορές διακοπών, οι οποίες έχουν γίνει αισθητές.
Πριν από την πανδημία, υπήρχε μια σχετικά ομοιόμορφη κατανομή μεταξύ των "Millennials", "Generation X" και των "Baby Boomers". Όμως το 2022, οι Baby Boomers είναι εκείνοι που θα επιθυμούν να ταξιδέψουν περισσότερο στο εξωτερικό (19% έναντι 12% των Millennials). Το αντίθετο ισχύει για τις διακοπές εσωτερικού, με το 28% των millennials να επιθυμεί να ταξιδέψει στη Γερμανία, αλλά μόνο το 21% των baby boomers.