Στην εποχή της αυξανόμενης ακρίβειας, που βιώνει η ανθρωπότητα, είναι εύλογο να επηρεάζονται και τα σχέδια διακοπών, με τους καταναλωτές να μοιράζουν το διαθέσιμο εισόδημα στις πιο πιο απαραίτητες δαπάνες.
Ίσως, γι αυτό οι κριτικές να παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στην επιλογή προορισμών και καταλυμάτων από τους ταξιδιώτες, όπως έδειξε έρευνα της TravelBoom, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ. Η έρευνα, λοιπόν, διαπίστωσε ότι το 82% των ταξιδιωτών δεν θα κλείσουν τη διαμονή τους σε ένα κατάλυμα χωρίς να έχουν συμβουλευτεί πρώτα τις κριτικές.
Οι κριτικές και τα σχόλια είναι τα βασικά κριτήρια για την κράτηση διακοπών, υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά στην έρευνα. Μάλιστα, για το 40% των ταξιδιωτών οι κριτικές καθοδηγούν το κάθε τους βήμα στον προγραμματισμό των διακοπών.
Οι υπόλοιπες τάσεις, που εντόπισε η έρευνα έναντι του 2019, είναι οι ακόλουθες:
Πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων είπε ότι μπορεί να χρειαστεί να ακυρώσει τα σχέδια διακοπών λόγω ανησυχιών για τον προϋπολογισμό διαβίωσής τους. Τα σύγχρονα εμπόδια στην κράτηση διακοπών είναι: οι ανησυχίες για τον προϋπολογισμό (53%), τα έξοδα μεταφοράς (48%) και τα έξοδα διαμονής (45%).
Οι ταξιδιώτες ξοδεύουν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, διερευνώντας διεξοδικά τις επιλογές που έχουν.
Ο μέσος ταξιδιώτης επισκέπτεται 5,5 ιστότοπους κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού των διακοπών του και της διαδικασίας κράτησης, οι οποίες θα περιλαμβάνουν συνήθως μια μηχανή αναζήτησης, μια μετα-μηχανή, OTA, έναν ιστότοπο κριτικής και τον ίδιο τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.
Το 2022, το 46,3% των ερωτηθέντων επεσήμαναν την τιμή ως πρωταρχικό στοιχείο στο σχεδιασμό των διακοπών, σε σύγκριση με 37,9% το 2019. Μαζί με την τιμή της διαμονής τους, το κόστος μεταφοράς, οι ανέσεις και τα προγράμματα αφοσίωσης είναι μερικοί από τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές των ταξιδιωτών.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 55% των ταξιδιωτών εξακολουθούν να λαμβάνουν υπόψη τους κινδύνους COVID-19 πριν κάνουν κράτηση. Το ποσοστό αυτό πάντως έχει σημαντική διακύμανση από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, η πανδημία επηρεάζει τις ταξιδιωτικές επιλογές το 13,5% των ταξιδιωτών αναψυχής στις ΗΠΑ, ενώ στον Καναδά το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε το 45%.
Η έρευνα της TravelBoom "Leisure Travel Trends Study" διεξήχθη σε δείγμα 2.000 ταξιδιωτών, ενώ σε προηγούμενες έρευνες μετείχαν 90.000. Η τελευταία σημαντική μελέτη ταξιδιών αναψυχής διεξήχθη το 2019, ως εκ τούτου η φετινή έκθεση αποκαλύπτει πολλά για το πώς ο σχεδιασμός και η συμπεριφορά κρατήσεων των ταξιδιωτών αναψυχής έχει αλλάξει από την εποχή πριν από την πανδημία.