Πτώση-ρεκόρ καταγράφεται στην καταναλωτική εμπιστοσύνη στο Ην. Βασίλειο καθώς η κρίση του κόστους ζωής επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες, όπως προκύπτει από το πιο πρόσφατο Consumer Tracker της Deloitte.
Ειδικότερα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε, για πέμπτο συνεχές τρίμηνο, το τρίτο τρίμηνο του 2022, κατά 1 ποσοστιαία μονάδα, στο ιστορικό ρεκόρ του -20%, από την έναρξη του Consumer Tracker το 2011.
Η έρευνα της Deloitte βασίζεται σε δείγμα 3.226 καταναλωτών από το Ην. Βασίλειο και πραγματοποιήθηκε στις 17 και 18 Σεπτεμβρίου, με δύο στους πέντε (39%) να αναφέρουν ότι έχουν περικόψει τις δαπάνες σε εξόδους και σε δραστηριότητες αναψυχής προκαλώντας πτώση των καθαρών δαπανών στη διασκέδαση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, στο -12%, το τρίτο τρίμηνο.
Οι καταναλωτές ανέφεραν επίσης ότι θα δαπανήσουν ακόμη λιγότερα χρήματα για αναψυχή το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με μείωση των καθαρών δαπανών σε κάθε κατηγορία αναψυχής, την ώρα που το 59% πιστεύει ότι θα έχουν λιγότερα χρήματα στη διάθεσή τους για την περίοδο των Χριστουγέννων.
Βασικές και μη δαπάνες μειώθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο το τρίτο τρίμηνο, με μείωση δύο και μίας ποσοστιαίων μονάδων αντίστοιχα, υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές κάνουν περικοπές σε όλους τους τομείς.
Eνώ τα ταξίδια και ο τουρισμός δεν αναφέρονται ξεκάθαρα στην έρευνα, η εκτίμηση των καταναλωτών για την κατάσταση της οικονομίας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, στο -80%, προσεγγίζοντας τα επίπεδα που καταγράφηκαν στην έναρξη της πανδημίας.
Οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους ζωής εντοπίζονται στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι (για το 57% του δείγματος), στη μείωση των δαπανών για αγορά ρούχων και παπουτσιών (40%) και στον τερματισμό ή διάθεση για τερματισμό των συνδρομών σε υπηρεσίες ψυχαγωγίας (22%).