Oι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό διακοπών βάσει των συζητήσεων που έχουν με μέλη της οικογένειας και φίλους αλλά και έπειτα από την επίδραση των influencer στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη σε επαγγελματίες του κλάδου των ταξιδίων στο πλαίσιο της εφετινής έκθεσης World Travel Market London.
Αξιολογώντας τις πιο σημαντικές πηγές καταναλωτικού ενδιαφέροντος για έναν προορισμό, οι επαγγελματίες του τουρισμού απάντησαν με μεγαλύτερη συχνότητα (4 στους 5) ότι αυτές είναι το διαδίκτυο, τα social media και οι influencer.
H δεύτερη δημοφιλέστερη απάντησή τους (για τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων) είναι η οικογένεια/ φίλοι.
Τρίτη μεγαλύτερη πηγή επηρεασμού στη λίστα είναι η διαφήμιση, η οποία αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς επαγγελματίες, ενώ άλλη επιρροή που αναφέρθηκε είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο (1 στους 3).
Μικρότεροι παράγοντες που αξιολογήθηκαν ως σοβαροί ήταν η «συνήθεια», τα «έντυπα μέσα» και οι «εταιρίες».
Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών της WTM London, οι influencer των social media επηρεάζουν έναν στους 5 νεαρής ηλικίας ταξιδιώτες στην απόφασή τους να επιλέξουν διακοπές, όμως η επίδρασή τους πέφτει δραματικά στις μεγαλύτερες ηλικίες καταναλωτών.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο τρόπους που λαμβάνει ταξιδιωτικές αποφάσεις η γενιά Generation Z (όσοι έχουν γεννηθεί στα τέλη της δεκαετίες του 1990) επηρεάζεται πολύ περισσότερο από πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok σε σχέση με τους ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας.