Η ικανοποίηση της καταναλωτικής ζήτησης για τεχνολογία και αειφορία στα ταξίδια, θα οχυρώσει τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να επιβιώσουν με καλύτερους όρους σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης.
Αυτό επισήμανε η επικεφαλής ταξιδιωτικών ερευνών της Euromonitor International, Caroline Bremner, μιλώντας στην έκθεση WTM του Λονδίνου.
Οι τρέχουσες προκλήσεις στα ταξίδια είναι ο πληθωρισμός, που προήλθε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις προσωπικού μετά την πανδημία και την απώλεια της Κινεζικής και της Ρωσικής αγοράς εξερχόμενου τουρισμού.
Ωστόσο, μελέτη της Euromonitor International δείχνει ότι η τεχνολογία αναμένεται να γίνει ένας όλο και πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο θα μπορούν οι επιχειρήσεις να ικανοποιούν τη ζήτηση.
Τα δεδομένα και τα analytics συνεχίζουν να αποτελούν τεχνολογική προτεραιότητα για τις ταξιδιωτικές εταιρίες, με πάνω από το 65% εκ των 700 επαγγελματιών που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα να πιστεύουν ότι αυτά θα έχουν αντίκτυπο στις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μέσα στην ερχόμενη πενταετία, και με την τεχνητή νοημοσύνη και την επαυξημένη ή την εικονική πραγματικότητα να ακολουθεί.
Παρά τα οικονομικά προβλήματα, το Metaverse θεωρείται ένας πολλά υποσχόμενος κόσμος. Το 50% των καταναλωτών της γενιάς millennial που συμμετείχαν στην έρευνα της Euromonitor σκοπεύουν να παρακολουθήσουν εικονικές εμπειρίες όπως συναυλίες ή αθλητικές διοργανώσεις ενώ παρουσιάζεται επίσης αυξημένο ενδιαφέρον και για «παρακολούθηση» προορισμών διακοπών μέσω εικονικής πραγματικότητας.
Ανάμεσα στις ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές εταιρίες που μετείχαν στην έρευνα, το 69% πιστεύει ότι τα μεγάλα δεδομένα και τα analytics θα έχουν αντίκτυπο σε αυτές μέσα στην ερχόμενη πενταετία, με το 52% να περιμένει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι η πιο σημαντική τεχνολογική εξέλιξη που θα τις επηρεάσει και το 42% ότι θα επηρεαστούν από την επαυξημένη ή την εικονική πραγματικότητα.
Η Euromonitor εκτιμά ότι οι τάσεις αυτές θα υποκινηθούν κυρίως από την επιθυμία για βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, και, σε δεύτερο βαθμό, από την επιθυμία για αναβάθμιση της ασφάλειας στο διαδίκτυο, μια ανησυχία που μάλλον θα ενταθεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Στην Αμερική, η Λατινική Αμερική παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην εικονική πραγματικότητα, με πάνω από το 50% των ερωτηθέντων να ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τους ταξιδιωτικούς προορισμούς μέσα από αυτήν, έναντι αντίστοιχου ποσοστύ 35% στις ΗΠΑ.
Στην Ασία-Ειρηνικό, το 52% των ταξιδιωτικών επιχειρήσεων ανέφεραν ότι ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών θα αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα μέσα στην ερχόμενη πενταετία. Το 48% των καταναλωτών, από την άλλη, δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν εξοπλισμό εικονικής πραγματικότητας προκειμένου να δουν προορισμούς διακοπών πριν αποφασίσουν να κάνουν κράτηση.
Η Euromonitor αναδεικνύει επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα Millenium Hotels λάνσαραν το πρώτο ξενοδοχείο στο Metaverse, το M Social, δίνοντας τη δυνατότητα στα άβαταρ των καταναλωτών να κερδίζουν πόντους ανταμoιβής στον εικονικό κόσμο της Decentraland, οι οποίοι μπορούν να εξαργυρωθούν στον πραγματικό κόσμο.
Η κ. Bremner συνιστά στις επιχειρήσεις να μην μετατρέψουν την κρίση κόστους ζωής σε έναν «αγώνα προς τον πάτο» αλλά αντί αυτού να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους επενδύοντας στην τεχνολογία και προσφέροντας διαφάνεια προωθώντας την αειφορία, η οποία αποτελεί άλλη μια ανερχόμενη παράμετρο της ζήτησης των πελατών.
Πρέπει να παραμείνουν προσεκτικά αισιόδοξοι επειδή έρχονται ορισμένες πολύ μεγάλες προκλήσεις. Ήδη γνωρίζουμε ότι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ θα υπάρξει ύφεση το 2023, δήλωσε. Πρόσθεσε δε ότι οι πελάτες προτίθενται να παρακάμψουν πολυτελείς αγορές, όπως οι βελτιώσεις στην οικία, προκειμένου να μπορέσουν να ταξιδέψουν, όμως οι ευέλικτοι όροι κράτησης όπως η προσφορά πληρωμής σε δόσεις θα βοηθήσουν.