Το 80% των Βρετανών σκοπεύουν να κάνουν διακοπές το 2023 και το 34% σχεδιάζει περισσότερες αποδράσεις από το 2022, ενδεικτικό του ότι έχουν εμπιστοσύνη στο ότι τα ταξίδια τους θα πραγματοποιηθούν κανονικά χωρίς να επηρεαστούν από τον COVID αλλά και του γεγονότος ότι τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα των Βρετανών καταναλωτών για το 2023.
Η βιωσιμότητα θα παίξει φέτος σημαντικό ρόλο στην επιλογή διακοπών, ενώ η απόδραση από την καθημερινότητα αποτελεί βασικό λόγο διακοπών.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας της Marriott Bonvoy με τίτλο «2023 Travel Trends», η οποία ανέλυσε τα ταξιδιωτικά σχέδια 14.000 ταξιδιωτων από την Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή.
Επιπλέον, τα δεδομένα κρατήσεων από την Marriott Bonvoy δείχνουν ξεκάθαρη επιστροφή της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις κρατήσεις πολύ πριν την αναχώρηση για το ταξίδι. Τον Οκτώβριο του 2022, οι ξενοδοχειακές κρατήσεις από το Ην. Βασίλειο που είχαν απόσταση 61-180 ημέρες πριν τις διακοπές παρουσίασαν αύξηση 79% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021, ενώ το Νοέμβριο ήταν αυξημένες κατά 52%.
-Πρεσβευτές ευεξίας που αναζητούν αυθεντικά ταξίδια
Οι διακοπές με επίκεντρο την ευεξία που επιτρέπουν στους ανθρώπους να δραπετεύσουν από την καθημερινότητα θα αποτελέσουν το κυρίαρχο είδος διακοπών των Βρετανών το 2023 (44%). Εξ όσων θα κάνουν αυτό το είδος διακοπών, το 59% δηλώνει ότι έχει γίνει πιο ενσυνείδητο για την ευεξία τους, το 41% ότι χρειάζεται μια απόδραση από την καθημερινότητα και το 37% ότι δεν επιθυμεί να επιστρέψει από τις διακοπές νιώθοντας περισσότερο κουρασμένο από ο,τι όταν έφυγε.
Τα αυθεντικά ταξίδια είναι επίσης κλειδί για το 2023, με πολλούς να θέλουν να βυθιστούν σε μια εντελώς νέα κουλτούρα. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) θέλουν να εξερευνήσουν νέους προορισμούς και πολιτισμούς και τέσσερις στους δέκα (39%) επιλογές τοπικού φαγητού. Για να απολαύσει πραγματικά την τοπική κουλτούρα, το 11% σχεδιάζει να κάνει «παρατεταμένες διακοπές» τριών εβδομάδων ή και περισσότερο σε έναν προορισμό.
Από αυτούς που κάνουν παρατεταμένες διακοπές, το 36% αναφέρει ότι είναι η πρώτη φορά που το κάνει, με βασικούς λόγους την ανάγκη για εκτεταμένη αλλαγή παραστάσεων (50%) και την επιθυμία να ζήσουν ως ντόπιοι (34%). Τρεις στους δέκα (29%) εξ αυτών τόνισαν επίσης ότι η δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας τους επιτρέπει να κάνουν διακοπές μεγάλης διάρκειας χωρίς να χρειάζεται να πάρουν ετήσια άδεια.
Στην πραγματικότητα, η υβριδική και η εξ αποστάσεως εργασία έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά σχέδια το 2023. Ένας στους δέκα ενήλικες Βρετανούς (10%) σχεδιάζει να κάνει διακοπές όπου θα συνεχίσει να συνδέεται και να εργάζεται ενώ λείπει από το γραφείο, επιτρέποντάς τους έτσι να γνωρίσουν ένα νέο μέρος χωρίς να λαμβάνουν άδεια – ένα όφελος που αξιολογείται ως ιδιαίτερα σημαντικό από το 43%.
-Ταξιδιώτες που έχουν προσδοκία για premium εμπειρίες
Το 2023, το 40% των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές του σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με μόλις το 19% να σχεδιάζει το αντίθετο. Περίπου ένας στους οκτώ (12%) σχεδιάζει να μείνει σε πραγματικά πολυτελή καταλύματα, ενώ τα all-inclusive (17%) και τα διαμερίσματα με δυνατότητα προετοιμασίας γευμάτων (14%) θα είναι επίσης δημοφιλείς επιλογές. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν υψηλές προσδοκίες όσον αφορά τη διαμονή σε θέματα όπως η καθαριότητα (60%), η τοποθεσία (60%) και η ηρεμία και ησυχία (30%). Πιθανώς ως απόρροια της πανδημίας, η καθαριότητα είναι πλέον η δεύτερη προτεραιότητα στη διαμονή, παράλληλα με την τοποθεσία και πιο σημαντική από αυτή είναι μόνο η «τιμή» (71%) που αναμφίβολα θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό παράγοντα επιλογής διαμονής.
-Προστασία των δαπανών στις διακοπές
Καθώς το 80% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει, η πλειονότητα προσπαθεί ξεκάθαρα να περιορίσει τις δαπάνες στις διακοπές. Συνολικά το ένα τρίτο (34%) όσων σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές ανέφεραν ότι θα κάνουν περισσότερες αποδράσεις διακοπών το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ το 26% ότι θα κάνει λιγότερες.
Στη μειοψηφία (20%) όσων δεν σχεδιάζουν να ταξιδέψουν, η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος (66%) παράλληλα με την κρίση του κόστους ζωής και συγκεκριμένα τον πληθωρισμό (48%) ήταν οι βασικοί λόγοι.
Όσον αφορά την εξοικονόμηση χρημάτων, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι θα μπορέσουν να ταξιδέψουν στον προορισμό της επιλογής τους, το 42% σχεδιάζει να ταξιδέψει σε διαφορετικές εποχές του χρόνου, ενώ το 35% θα αρκεστεί στα ρούχα με τα οποία έκαναν τις προηγούμενες διακοπές τους. Μόνο το 28% ανέφερε ότι θα επέλεγε έναν λιγότερο ακριβό προορισμό, ενώ μόλις το 27% θα επιλέξει φθηνότερα καταλύματα.
Για να εξασφαλιστεί ότι θα μπορούν να ταξιδέψουν στους αγαπημένους τους προορισμούς και ξενοδοχεία, ορισμένοι αναφέρουν ότι θα μοιραστούν το δωμάτιο με άλλα άτομα με τα οποία ταξιδεύουν (15%), ενώ το 20% των γονέων ανέφεραν ότι θα μοιραστούν ένα δωμάτιο με τα παιδιά τους αντί να πάρουν δικό τους δωμάτιο. Μάλιστα, ένας στους δέκα (9%) από όσους έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών ανέφεραν ότι... θα τα αφήσουν στο σπίτι το 2023, ενώ το 13% όσων έχουν παιδιά άνω των 18 ετών δεν θα τα πάρουν φέτος μαζί στις διακοπές.
-Ο παράγοντας της αειφορίας
Η αειφορία είναι πλέον βασικός παράγοντας στην επιλογή διακοπών από τους Βρετανούς, με το 63% να λέει ότι οι περιβαλλοντικοί προβληματισμοί έχουν πλέον κάποιο αντίκτυπο στα σχέδιά τους. Τέσσερις στους δέκα (41%) δηλώνουν ότι έχουν επίγνωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των διακοπών τους, ενώ το 22% φτάνει στο σημείο να λέει ότι οι περιβαλλοντικές παράμετροι καθορίζουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και θα προτιμούν αποκλειστικά εταιρείες με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Ως αποτέλεσμα, το 40% των Βρετανών παραθεριστών σχεδιάζει να παραμείνει στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2023. Τα ταξίδια μικρών αποστάσεων θα είναι επίσης περιζήτητα, με την Ισπανία να είναι η αμέσως επόμενη πιο δημοφιλής επιλογή (34%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (16%), τη Γαλλία (14%) και Ελλάδα (14%).