Ελληνικός τουρισμός: Κατά 11,5% θα αναπτύσσεται κάθε χρόνο η αγορά πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα μέχρι το 2030

03-02-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Στα 767,8 εκατ. δολάρια αποτιμάται το μέγεθος της αγοράς πολυτελών ταξιδιών της Ελλάδας το 2020, και εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 θα φτάσει τα 2,7 δισ. δολάρια, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,5% από το 2021 έως το 2030.

Αυτές είναι οι εκτιμήσεις πρόσφατης έκθεσης της Allied Market Research, σύμφωνα με την οποία το 2020, το κομμάτι τουρισμού περιπέτειας είχε τη μεγαλύτερη συμβολή στην αγορά, μεγέθους 341 εκατ. δολαρίων και το 2030 αναμένεται να φτάσει στο 1,15 δισ. δολάρια, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,9% (2021-2030).

Όσον αφορά το είδος των ταξιδιωτών, ο αμιγώς πολυτελής κλάδος είχε την ισχυρότερη συμβολή στην αγορά το 2020, μεγέθους 474,2 εκατ. δολαρίων, και το 2030 αναμένεται να φτάσει το 1,71 δισ. δολάρια, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,6%.

Επίσης, αναφορικά με το ταξιδιωτικό κοινό, οι baby boomer είχαν την ισχυρότερη συμβολή (286,2 εκατ. δολάρια), η οποία εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 1 δισ. δολάρια το 2030, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,3%. Οι γενιές Baby boomer και generation X είναι οι βασικοί σύμμαχοι της ελληνικής αγοράς πολυτελών ταξιδιών.

Η αγορά πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα αποτελεί μια βιομηχανία που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς η χώρα είναι γνωστή για την πλούσια ιστορία της, τις πανέμορφες παραλίες της και τις πολιτιστικές ατραξιόν.

Η αγορά απευθύνεται σε ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων που αναζητούν αποκλειστικές εμπειρίες, όπως ιδιωτικά γιώτ, πολυτελείς βίλες και πεντάστερα ξενοδοχεία. Δημοφιλείς προορισμοί για πολυτελή ταξίδια στην Ελλάδα είναι τα ελληνικά νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, αλλά και η Αθήνα.

Η αγορά υποκινείται από παράγοντες όπως η αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων, το ευνοϊκό συνάλλαγμα και η ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Επιπλέον, πρωτοβουλίες της κυβέρνησης όπως η βελτίωση των υποδομών και τα φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις τουρισμού πολυτελείας αποτελούν βοηθητικούς παράγοντες.

Οι τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι οι ακόλουθες...

-Αυξημένη ζήτηση για ταξίδια εμπειριών | Οι ταξιδιώτες πολυτελείας αναζητούν μοναδικές, εξατομικευμένες εμπειρίες που τους επιτρέπουν να εισέλθουν στην τοπική κουλτούρα και τις παραδόσεις. Η Ελλάδα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για βιωματικά ταξίδια, όπως μαθήματα μαγειρικής, ξεναγήσεις πολιτιστικών περιηγήσεων και γευσιγνωσία κρασιού.

-Ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού | Καταγράφεται αυξανόμενη ζήτηση για φιλικές προς το περιβάλλον και βιώσιμες τουριστικές εμπειρίες και η Ελλάδα ανταποκρίθηκε σε αυτό με πολυτελή ξενοδοχεία και θέρετρα που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.

-Έμφαση στην ευεξία | Η αγορά πολυτελών ταξιδιών στην Ελλάδα εστιάζει στην ευεξία, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν εμπειρίες που προάγουν τη σωματική και ψυχική ευεξία, όπως μαθήματα γιόγκα και διαλογισμού, θεραπείες σπα και επιλογές υγιεινής διατροφής.

-Αυξημένη ζήτηση για τα ελληνικά νησιά | Τα ελληνικά νησιά συνεχίζουν να είναι δημοφιλής προορισμός για πολυτελή ταξίδια, με τις εκπληκτικές παραλίες, τα κρυστάλλινα νερά και τα γραφικά χωριά τους να προσελκύουν ταξιδιώτες υψηλής ποιότητας από όλο τον κόσμο.

-Επέκταση των πολυτελών καταλυμάτων | Ο κλάδος των πολυτελών καταλυμάτων στην Ελλάδα διευρύνεται, με αυξανόμενο αριθμό ξενοδοχείων πέντε αστέρων, πολυτελών βιλών και ιδιωτικών νησιωτικών θέρετρων που αναπτύσσονται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς.

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!