Τις 4 φυλές των ταξιδιωτών που θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέσα στην ερχόμενη δεκαετία, ανάλογα με τις νέες συνήθειες, που θα διαμορφωθούν σε ένα περιβάλλον προκλήσεων, αποκαλύπτει η τρίτη κατά σειρά παγκόσμια μελέτη της Amadeus, με τίτλο «Amadeus' Traveler Tribes».
Η μελέτη διεξήχθη από την εταιρία παγκόσμιων ερευνών Northstar Research Partners σε δείγμα 10.000 ανθρώπων από 14 αγορές, και βασίστηκε επιπλέον σε συνεντεύξεις με ειδικούς, σε 5,8 εκατ. δεδομένα και σε τεχνικές ψυχογραφικής τμηματοποίησης.
Πολλοί ταξιδιώτες θα είναι ανοικτοί στις νέες τεχνολογίες και θα επιθυμούν να ταξιδεύουν με πιο αειφόρο τρόπο. Όμως, καθώς ορισμένοι ταξιδιώτες ανησυχούν για τη διάδοση της τεχνολογίας και την αυξανόμενη ανάγκη για ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και το απόρρητο των δεδομένων, η βιομηχανία πρέπει να συνεργαστεί για να εξασφαλίσει ότι όλοι οι ταξιδιώτες επωφελούνται από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Προχωρώντας πέρα από τους περιορισμούς της παραδοσιακής τμηματοποίησης, αυτή η ψυχογραφική προσέγγιση προσδιορίζει τέσσερις βασικές φυλές ταξιδιωτών που θα κυριαρχήσουν το 2033:
Αυτή η ομάδα έχει μια προσέγγιση τύπου «δοκίμασέ το και δες» στη ζωή αλλά και στα ταξίδια. Το 44% είναι χωρίς παιδιά και έχουν εργασία μεσαίου έως υψηλού εισοδήματος με ευέλικτες επιλογές εργασίας, που τους επιτρέπουν να εξερευνήσουν εύκολα τον κόσμο. Υιοθετούν την προσέγγιση του «ζεις μόνο μία φορά» (YOLO).
Τείνουν περισσότερου από άλλους ταξιδιώτες να ενεργούν με βάση το ένστικτο, επιλέγοντας λιγότερο προβλέψιμες και πιο συναρπαστικές εμπειρίες διαμονής.
Είναι επίσης ανοιχτοί στην τεχνολογία που τους βοηθά να «επιταχύνουν» ορισμένες πτυχές του ταξιδιού τους, με πολλούς να θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στο περιβάλλον του αεροδρομίου.
Αυτή η ομάδα ακολουθεί μια πιο απλοποιημένη προσέγγιση στα ταξίδια: θέλει να δημιουργεί αναμνήσεις και να επισκέπτεται μέρη. Το 44% είναι ηλικίας 42 ετών και άνω και λειτουργούν βάσει συνήθειας στις ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές. Το μέλλον μπορεί να είναι μια τρομακτική προοπτική για αυτούς. Βάζουν τον άνθρωπο στην πρώτη θέση και δίνουν λιγότερη αξία στην τεχνολογία και τη βιωσιμότητα, καθησυχασμένοι από τις υπάρχουσες μεθόδους.
Ωστόσο, παρά τον σκεπτικισμό τους για την τεχνολογία, ενθουσιάζονται με τις περιηγήσεις προεπισκόπησης εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), με την πλειοψηφία να αναμένεται να χρησιμοποιήσει περιηγήσεις VR πριν αγοράσει ένα ταξίδι.
Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει τους σημερινούς νέους ταξιδιώτες σε επαγγελματικά ταξίδια, με μια στάση ζωής που βασίζεται στην προοπτική. Το 48% είναι κάτω των 32 ετών και η προοπτική τους αντικατοπτρίζεται στο ποσοστό της τεχνολογίας που κατέχουν.
Ωστόσο, υπάρχει μια διαφωνία όσον αφορά το τι τους ενθουσιάζει και τους απασχολεί σχετικά με το μέλλον της τεχνολογίας και των ταξιδιών. Ενώ πολλοί θέλουν να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο, φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των επιλογών βιωσιμότητας γύρω από τη μέθοδο ταξιδιού τους, παρά για το πού θα μείνουν.
Τα άτομα αυτής της ομάδας ζουν μια ζωή με γρήγορους ρυθμούς, αναζητώντας πάντα την επόμενη περιπέτειά τους. Η ζωή τους είναι σε πλήρη εξέλιξη με το 82% να βρίσκονται σε ηλικία μεταξύ 23 και 41 ετών. Τους αρέσει να προγραμματίζουν αλλά δεν φοβούνται τον κίνδυνο και είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες.
Αυτή η ομάδα είναι πιο πρόθυμη από άλλες να αφήσει τη βιωσιμότητα να επηρεάσει τις αποφάσεις της. Θα νιώθουν επίσης πολύ άνετα χρησιμοποιώντας όλες τις μορφές εναλλακτικών μεθόδων πληρωμής το 2033, είτε μέσω κρυπτονομισμάτων είτε σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας.