Η λύση «Dolly Parton» στην κρίση απασχόλησης στον τουρισμό

13-02-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Σχεδόν οι μισές θέσεις εργασίας στη βιομηχανία αναψυχής και φιλοξενίας των ΗΠΑ εξαφανίστηκαν από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο του 2020. Ο κλάδος έχει «κενά» 2 εκατ. θέσεων εργασίας, ακόμα κι αν οι τελευταίες έρευνες απασχόλησης είναι ενθαρρυντικές.

Η Ένωση Ταξιδίων των ΗΠΑ αναφέρει ότι το 39% του συνόλου των θέσεων εργασίας που χάθηκαν εξαιτίας της πανδημίας αφορούσαν τον κλάδο αυτό, με τους κλάδους εστίασης και καταλυμάτων να έχουν πληγεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο.

Η εγκατάλειψη μιας θέσης εργασίας στον τουρισμό βασίστηκε στο γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι δεν δέχθηκαν να συμβιβαστούν με την έλλειψη ασφάλειας εργασίας και το αβέβαιο μέλλον ως προς ένα πιο συνεπές ωράριο, καλύτερες αμοιβές και ευρύτερο υγιές περιβάλλον.

Επιπλέον, θα είχαν ψυχικά οφέλη καθώς όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι είναι σημαντικό να νιώσουν πολύτιμοι για τους εργοδότες τους. Οι πολυάριθμες αναχωρήσεις σήμαιναν ότι οι εργαζόμενοι ένιωθαν ότι η εργασία τους μπορεί να ανταμειφθεί καλύτερα ή να εκτιμηθεί καλύτερα σε άλλες εργασίες.

Οι υψηλότεροι μισθοί είναι αρκετό κίνητρο για να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι στον κλάδο; Οι εταιρίες που αναζητούν απεγνωσμένα προσωπικό, το οποίο πλέον μεταφράζει τις παραπάνω τους ανάγκες σε ζήτηση για υψηλότερο μισθό, και παράλληλα έχουν λίγους πελάτες, βρίσκουν μεγάλη πρόκληση την αύξηση των μισθών. Οι συζητήσεις στον κλάδο, περιστρέφονται γύρω από το γεγονός ότι οι μισθοί θα πρέπει να αυξηθούν αλλά και θα πρέπει επίσης να δοθούν περισσότερα κίνητρα στους εργαζομένους που προεκτείνονται των μισθολογικών. Σύμφωνα με την Boston Consulting Group, η οποία διενήργησε έρευνα το περασμένο έτος σε σχέση με τα προβλήματα απασχόλησης στα ξενοδοχεία, η ξενοδοχειακή βιομηχανία θα πρέπει να επιλύσει τις προκλήσεις εργατικού δυναμικού της δημιουργώντας περισσότερα μονοπάτια για τους εργαζομένους ώστε, μεταξύ άλλων, να μπορούν να ανελιχθούν στην εταιρική κλίμακα.

Οι άνθρωποι κάνουν επιλογές εργασίας βάσει πρακτικών παραγόντων αλλά και βάσει συναισθηματικών κριτηρίων. Επιθυμούν η εργασία τους να είναι αντικείμενο σεβασμού, να έχουν λόγο και να απολαμβάνουν σεβασμού. Θέλουν ο εργοδότης να ενδιαφέρεται εξίσου και για τα συμφέροντα του ίδιου, να έχει τη δυνατότητα ανέλιξης στην εργασία του και να έχει κίνητρο να αναπτυχθεί σε αυτήν μέσα από την κουλτούρα της επιχείρησης.

Όπως επισημαίνει ο σπεσιαλίστας μάρκετινγκ προορισμού, Matt Stiker, ο οποίος έχει συμμετάσχει στο CityPASS και στην Ένωση Ταξιδίων του Σαν Φρανσίσκο και επί του παρόντος αποτελεί σύμβουλο στους οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμού Visit Seattle και Visit California, η διάσημη Αμερικανίδα τραγουδίστρια Dolly Parton πέρυσι, μαζί με τη μητρική εταιρία Herschend Family Entertainment ανακοίνωσαν ότι η θυγατρική της, Dollywood Parks & Resorts, θα καλύψει την πλήρη μαθητεία 11.000 εποχιακών εργαζομένων της οι οποίοι θα επιλέξουν να αποκτήσουν ανώτατη εκπαίδευση ανεξαρτήτως αντικειμένου σπουδών.

Η πρωτοβουλία αυτή σκόπευε να αποδείξει ότι το προσωπικό ανταμείβονταν αλλά και θεωρούταν πολύτιμο. Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της Dollywood, Wes Ramey, όταν νιώθουν ότι τους εκτιμούν και ότι τους δίνονται δυνατότητες όπως αυτή, νιώθουν ότι κάποιος τους φροντίζει και μπορούν να μεταδώσουν το ίδιο συναίσθημα και στους επισκέπτες τους.

Αποτέλεσμα ήταν το Dollywood να αναδειχθεί στα καλύτερα θεματικά πάρκα της Βόρειας Αμερικής, πάνω από τη Disneyland και την Universal και οι λόγοι υπερβαίνουν την καθαριότητα και τη συντήρηση των εγκαταστάσεων και περιλαμβάνουν τη ζεστασιά και φιλική διάθεση των εργαζομένων, που ξεκινούν από την ίδια τη Dolly Parton.

Αυτό είναι το μάθημα για τους οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμών και τη βιομηχανία φιλοξενίας.

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!