Αμείωτη παραμένει η επιθυμία των Γερμανών για διακοπές, ακόμη και σε περιβάλλον πληθωρισμού, και παρά τις πιέσεις που δέχονται τα πορτοφόλια των καταναλωτών στη Γερμανία, οι διακοπές παραμένουν δεύτερη σημαντικότερη προτεραιότητα.
Αυτά προκύπτουν από την έκθεση που παρουσιάζει η Ένωση Διαδικτυακών Ταξιδιωτικών Πωλήσεων της Γερμανίας, VIR, που εξετάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις διαδικτυακές κρατήσεις διακοπών, λίγο πριν την εκκίνηση της διεθνούς έκθεσης τουρισμού ΙΤΒ του Βερολίνου.
Η έκθεση αναφέρει για το 2022 ότι οι δαπάνες στα ταξίδια βασικών διακοπών των Γερμανών διαμορφώθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες του 2019, ενδεικτικό ότι οι καταναλωτές ήθελαν να προσφέρουν στον εαυτό τους ευχαρίστηση αγοράζοντας προϊόντα υψηλότερης ποιότητας.
Ωστόσο, συνεχίζει να υπάρχει περιθώριο ανάκαμψης όσον αφορά τον αριθμό των ταξιδιωτών. Σε σύγκριση με το 2019, το 2022 οι δαπάνες για τις βασικές διακοπές αυξήθηκαν 20%, εν μέρει λόγω των υπηρεσιών υψηλότερου επιπέδου που αγοράστηκαν, αλλά και λόγω των υψηλότερων τιμών ενέργειας και μισθοδοσίας των εταιριών. Κατά μέσο όρο, στις σύντομες αποδράσεις του 2022 δαπανήθηκαν περισσότερα σε σύγκριση με το 2019.
Η πανδημία επιτάχυνε τη χρήση των ψηφιακών καναλιών. Αυτό φαίνεται τόσο από το γεγονός ότι η αύξηση των ανθρώπων που αναζητούν πληροφόρηση στο διαδίκτυο έχει οδηγηθεί σε νέα ρεκόρ όσο και στο αυξημένο ποσοστό κρατήσεων που γίνονται μέσω ψηφιακών καναλιών.
Στις διακοπές άνω των 5 ημερών, η αναλογιά των διαδικτυακων κρατήσεων αυξήθηκε από 44% το 2019 σε 51% το 2022, ενώ το ποσοστό των κρατήσεων μέσω δια ζώσης επαφής μειώθηκε από 39% σε 34%.
Πλέον, το 60% του συνόλου των ταξιδιών με τουλάχιστον μια διανυκτέρευση αφορά κρατήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών. Σύμφωνα με στοιχεία της Travel Data + Analytics GmbH (TDA), οι καθαρές διαδικτυακές πωλήσεις το 2022 βρίσκονται ήδη άνω των επιπέδων του 2019, τόσο με όρους αριθμούς επιβατών όσο και με όρους πωλήσεων.
Επιπλέον, νέες τεχνολογίες έχουν διεισδύσει στον τουρισμό, όπως το blockchain. Στην έρευνα που διεξήχθη για πρώτη φορά από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μονάχου και το VIR σχετικά με το θέμα του blockchain, το εύρημα ήταν ότι οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν τη συνάφεια της τεχνολογίας με τον κλάδο συνολικά ως υψηλότερη από ό,τι για τη δική τους εταιρεία. Επιπλέον, οι τουριστικές εταιρείες που έχουν ήδη εμπειρία με το blockchain βαθμολόγησαν τις δυνατότητές τους ως μεγαλύτερες από εκείνες που δεν το χρησιμοποιούν.