Απαρχαιωμένη τείνει να γίνει η χρήση του τηλεφώνου στα ξενοδοχεία, το οποίο μετρά αρκετές δεκαετίες στη βιομηχανία της φιλοξενίας.
Τις τελευταίες δεκαετίες, το τηλέφωνο στο ξενοδοχείο είχε πολλές χρήσεις: τηλεφωνήματα από οικογένειες και φίλους, κλήσεις στο εξωτερικό, λειτουργούσε ως ξυπνητήρι και συνέδεε τους επισκέπτες με άλλα δωμάτια και τμήματα του ξενοδοχείου.
Σήμερα η χρήση τους για κλήσεις στη ρεσεψιόν ή στην υπηρεσία δωματίου έχει μειωθεί καθώς όλες οι λειτουργίες που εξυπηρετούσε τα προηγούμενα χρόνια, γίνονται πλέον από τα κινητά τηλέφωνα των επισκεπτών.
Με την πρόοδο της τεχνολογίας, η εξαφάνιση του τηλεφώνου από τα δωμάτια των ξενοδοχείων έρχεται με ταχείς ρυθμούς, επισημαίνει ο Ισπανός τεχνικός και ειδικός του τουρισμού, Ricardo Zapata García.
Ωστόσο, τα τηλέφωνα παραμένουν στα δωμάτια ακόμα κι αν η επικοινωνία των επισκεπτών με το ξενοδοχείο μπορεί να γίνει μέσα από σχετική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο.
Το τηλέφωνο αποτελούσε επίσης πηγή εσόδων για τα ξενοδοχεία, καθώς η χρέωση για κλήσεις στο εξωτερικό από το δωμάτιο δεν ήταν χαμηλή, ωστόσο πλέον τα έσοδα αυτά έχουν εκμηδενιστεί ενώ παράλληλα τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να επιβαρύνονται με τα κόστη που συνεπάγεται η υπηρεσία αυτή.
Ως εκ τούτου, όπως επισημαίνει ο κ. García, τα τηλέφωνα στα ξενοδοχεία πρόκειται σύντομα να ανήκουν στο παρελθόν.