Τις κορυφαίες τάσεις που κυριαρχούν στον προγραμματισμό ταξιδιών κατά την μετά COVID εποχή, παρουσιάζει νέα έκθεση της εφαρμογής σύγκρισης ταξιδιωτικών τιμών Hopper.
Η έκθεση βασίζεται στα δεδομένα χρηστών της Hopper καθώς και σε άλλα που προέρχονται από συνεργάτες του Παγκόσμιου Συστήματος Διανομής (GDS) και μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Τα στατιστικά στοιχεία που προέκυψαν συμπληρώθηκαν από τις απαντήσεις 1.500 χρηστών της εφαρμογής Hopper.
Οι κορυφαίες τάσεις που εντοπίστηκαν είναι οι εξής...
1. Παρότι οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα, το άγχος σχετικά με το κόστος κυριαρχεί
-Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα στα ταξίδια τους το 2023 σε σύγκριση με πέρυσι
-Η αυξημένη συμπεριφορά ελέγχου τιμών από δυνητικούς ταξιδιώτες είναι ενδεικτική του αυξημένου άγχους τους για το κόστος των διακοπών. Οι καταναλωτές ελέγχουν, κατά μέσο όρο, 16 φορές τις τιμές των ταξιδιών στην εφαρμογή Hopper, πριν προβούν σε κράτηση, δηλαδή 33% περισσότερο σε σύγκριση με τα προπανδημικά επίπεδα.
2. Οι γενικές Gen Z και Millennial σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια και μεγαλύτερες δαπάνες
-Ακόμα και σε περιβάλλον πληθωρισμού και παρότι οι ειδικοί εκφράζουν φόβους για επικείμενη ύφεση, πάνω από τους μισούς (53%) ερωτηθέντες δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν περισσότερα ταξίδια αυτή τη χρονιά σε σχέση με τα περασμένα χρόνια.
-Οι ταξιδιώτες δαπανούν περισσότερα για επιπλέον ευελιξία, προστασία και επιπλέον υπηρεσίες στις διακοπές τους. Κατά μέσο όρο, όσοι κάνουν κράτηση πτήσεων στην Hopper δαπανούν 30 δολάρια επιπλέον για πρόσθετες υπηρεσίες όπως αλλαγή και ακύρωση της πτήσης, Εγγυήσεις Προβλήματος Πτήσης και Πάγωμα Τιμών, ώστε να έχουν... το μυαλό τους ήσυχο.
3. Η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό έχει επιστρέψει
-Η Ευρώπη συνεχίζει να αποτελεί τον διεθνή προορισμό με τη μεγαλύτερη ζήτηση για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, και ακολουθεί η Ασία, η οποία αύξησε το μερίδιο αγοράς της κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες από το 2021.
-Προς το παρόν, οι αναζητήσεις για διεθνή ταξίδια από χρήστες στις ΗΠΑ ανέρχονται στο 53%, έναντι 56% το 2019, ενδεικτικό ότι η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό σημείωσε καλή ανάκαμψη το 2022.
4. Οι κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων πραγματοποιούνται, περισσότερο απο ποτέ, την τελευταία στιγμή
-Οι περίοδοι προκρατήσεων για ταξίδια εσωτερικού έχουν περιοριστεί κατά σχεδόν 10%, με τις κρατήσεις να πραγματοποιούνται τρεις εβδομάδες πριν την αναχώρηση για το ταξίδι. Πριν από την πανδημία, το παράθυρο προκρατήσεων διαμορφωνόταν σε τρεις έως τέσσερις εβδομάδες πριν την ημερομηνία του ταξιδιού.
-Για τα ταξίδια στην Ευρώπη, που αποτελεί προς το παρόν τον δημοφιλέστερο διεθνή προορισμό των Αμερικανών, οι περίοδοι προκρατήσεων έχουν μειωθεί κατά 20% έναντι του 2019, δηλαδή οι κρατήσεις πραγματοποιούνται δύο εβδομάδες πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης σε σχέση με την προπανδημική περίοδο.
-Κατά μέσο όρο, το 55% των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία με κρατήσεις μέσω της Hopper το 2022 αφορούσαν τσεκ ιν για την ίδια ημέρα. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, πραγματοποιήθηκαν ακόμη περισσότερες κρατήσεις last minute σε σχέση με το 2022, με το 63% των κρατήσεων να πραγματοποιείται την ημέρα του τσεκ ιν.
5. Οι ταξιδιώτες είναι σε γενικές γραμμές ευέλικτοι με τις ημερομηνίες και τους προορισμούς
-Στην πλειονότητά τους (60%) οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι ευέλικτοι όσον αφορά το πού ή πότε είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν (ή και τα δύο) καθώς ξεκινούν τη διαδικασία προγραμματισμού του ταξιδιού τους.
- Η αυξημένη ευελιξία καθίσταται εφικτή για πολλούς ανθρώπους χάρη στην ευρεία εφαρμογή της εξ αποστάσεως εργασίας. Το 52% των ερωτηθέντων με ευέλικτα προγράμματα εργασίας ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να ταξιδεύουν πιο συχνά, για μεγαλύτερες περιόδους και να κάνουν ταξίδια στα μέσα της εβδομάδας.
-Περί το ένα τρίτο των ερωτηθέντων έχουν ταξιδέψει ή αναμένουν να ταξιδέψουν για λόγους εργασίας το 2023, και το 77% εξ αυτών σχεδιάζει να «χωρέσει» τις διακοπές του σε αυτά τα ταξίδια.