Ο υπερ-τουρισμός σε όποιες περιοχές της Γαλλίας αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα και η διαχείρισή του ήταν το αντικείμενο της συζήτησης του think tank, Alliance Française du Tourisme, που έχουν συστήσει μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις της Γαλλίας.
Η Γαλλική Συμμαχία για τον Τουρισμό, λοιπόν, αφού έλαβε υπόψη τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές συνέπειες του υπερ- τουρισμού σε διάφορες περιοχές, κατέληξε σε 10 προτάσεις για τη ρύθμιση και διαχείριση αυτού του γαινομένου.
Ιδού οι 10 προτάσεις:
- Για τη λήψη καλύτερων αποφάσεων τουριστικής πολιτικής είναι σημαντικό να υπάρχει μια ενιαία, συμμετοχική και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση διακυβέρνησης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία δομών σε κάθε προορισμό που θα διευκολύνουν τον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών, επαγγελματιών και κατοίκων. Αυτός ο διάλογος θα πρέπει να επικεντρωθεί στον αντίκτυπο της τουριστικής ανάπτυξης και στην εξεύρεση λύσεων σε τυχόν ζητήματα που προκύπτουν.
- Θα πρέπει να θεσπιστούν τοπικοί και εθνικοί κανονισμοί για να διασφαλιστεί ότι όλοι σέβονται το γαλλικό τουριστικό μοντέλο, λαμβάνοντας υπόψη τη «φέρουσα ικανότητα» του προορισμού. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση δεδομένων, νέων τεχνολογιών και σύγχρονων εργαλείων παρακολούθησης των τουριστικών ροών.
- Οι τοπικές στρατηγικές θα πρέπει να συντονίζονται σε εθνικό επίπεδο και να περιλαμβάνουν ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες για τη μέτρηση του συνολικού αντίκτυπου του τουρισμού στον προορισμό και τον πληθυσμό του. Η αποκέντρωση των ροών και η δόμηση μιας προσφοράς ολοκληρωμένων υπηρεσιών στις περιοχές μπορεί να ωφελήσει σε μεγάλο βαθμό τον τοπικό πληθυσμό.
- Κάθε περιοχή πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο αναδιανομής των τουριστικών ροών σε όλη την περιοχή δημιουργώντας νέους τουριστικούς προορισμούς. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτίωση των καταλυμάτων, των επιλογών για φαγητό και των συνολικών υπηρεσιών στον προορισμό. Επιπλέον, η βελτίωση της κινητικότητας και της συνδεσιμότητας θα βοηθήσει στην επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας.
- Μπορούν να προσφερθούν καλύτερες εμπειρίες στους επισκέπτες, στοχεύοντας σε ομάδες τουριστών ή ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες όπως η εικονική πραγματικότητα για να παρέχεται στους ταξιδιώτες ολοκληρωμένη ενημέρωση για τα προτερήματα του προορισμού.
- Ένας τρόπος για την προώθηση του υπεύθυνου τουρισμού είναι η προσφορά βιωματικών δραστηριοτήτων μέσα από εκδηλώσεις, που ωφελούν τους ντόπιους και τους τουρίστες. Αυτό μπορεί επίσης να περιλαμβάνει την παροχή στους ντόπιους δωρεάν εισόδου σε αξιοθέατα, μειωμένες τιμές, ειδικές άδειες ή κάρτες πρόσβασης σε τουριστικούς χώρους, ώστε να αισθάνονται ότι οι χώροι αυτοί είναι δικοί τους. Επιπλέον, είναι σημαντικό να κατανέμονται οι τουριστικές ροές σε όλη τη διάρκεια του έτους.
- Για να εξισορροπηθεί ο αριθμός των τουριστών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, είναι σημαντικό να απο-εποχικοποιηθεί ο τουρισμός. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την προώθηση δραστηριοτήτων και εμπειριών εκτός τουριστικής αιχμής και την προσαρμογή των τιμών για την ενθάρρυνση των επισκέψεων σε λιγότερο δημοφιλείς περιόδους. Με αυτόν τον τρόπο, η ροή των τουριστών μπορεί να κατανεμηθεί ομοιόμορφα με την πάροδο του χρόνου.
- Θεωρείται χρήσιμη η δημιουργία ενός φορέα προβληματισμού και διαβούλευσης στις περιοχές για θέματα επενδύσεων, για το συντονισμό των ημερομηνιών των σχολικών διακοπών, ώστε να επεκτείνονται σε μήνες εκτός της υψηλής σεζόν και για ζητήματα ευαισθητοποίησης του πληθυσμού σχετικά με τα οφέλη από την ανάπτυξη των τουριστικών δραστηριοτήτων και των τουριστών στην περιοχή.
- Για να προωθηθούν καλύτερες σχέσεις μεταξύ των κοινοτήτων υποδοχής και των τουριστών, ο τουριστικός τομέας και οι δημόσιες αρχές πρέπει να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά τις θετικές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις του τουρισμού.
- "Στόχος μας", αναφέρει Γαλλική Συμμαχία για τον Τουρισμό, "είναι να εκπαιδεύσουμε τους τουρίστες, τα κοινωνικά δίκτυα και τους ενδιαφερόμενους σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις του υπερτουρισμού στις τοπικές παραδόσεις και κανονισμούς. Σκοπεύουμε να το πετύχουμε αυτό μέσω εκστρατειών επικοινωνίας και κωδικών συμπεριφοράς"