Τουρισμός: Τα social media, η γαστρονομία και η ευεξία στο επίκεντρο της προσοχής του σύγχρονου ταξιδιώτη – Πώς επιλέγει διακοπές

22-06-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Περισσότερο ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα ενίσχυσης της τοπικής κοινότητας των προορισμών στους οποίους ταξιδεύουν και πιο αποφασισμένοι να δαπανήσουν περισσότερα για τις διακοπές των ονείρων τους και να ανακαλύψουν νέους προορισμούς εμφανίζονται οι ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με την έκθεση παγκόσμιων ταξιδιωτικών τάσεων της American Express Travel για το 2023, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν δύο ή περισσότερες φορές μέσα στο 2023 για λόγους αναψυχής, ενώ το 74% ενδιαφέρεται περισσότερο για την απόκτηση ταξιδιωτικής εμπειρίας που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους ανεξάρτητα από το κόστος της.

Όσον αφορά τις δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετείχαν για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας του προορισμού, το 75% δήλωσε ότι θα επισκεπτόταν τοπικά εστιατόρια, το 63% ότι θα έκανε αγορές από τοπικές επιχειρήσεις, το 60% ότι θα επισκεπτόταν τοπικά εστιατόρια και καταστήματα και το 59% ότι θα περιηγούνταν σε πολιτιστικούς χώρους όπως μουσεία.

Η ποπ κουλτούρα και τα social media επηρεάζουν τους ταξιδιώτες

Το 64% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι εμπνέεται για ταξίδια σε έναν προορισμό όταν τον δει σε τηλεοπτική εκπομπή, ταινία ή πηγή ενημέρωσης, ενώ το 40% εμπνέεται από κάποια διασημότητα ή influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το 75% ανέφερε ότι τα social media τους ώθησαν να επισκεφθούν έναν προορισμό και το 48% ότι ο σκοπός του ταξιδιού τους σε έναν προορισμό ήταν να τον παρουσιάσουν στα social media.

Οι γενιές millennials και Gen Z επηρεάζονται περισσότερο από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες από την ποπ κουλτούρα και τα social media, με το 70% των ανθρώπων και από τις δύο κατηγορίες να δηλώνουν ότι έχουν εμπνευσθεί να επισκεφθούν κάποιον προορισμό αφού τον είδαν σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή, ταινία ή πηγή ενημέρωσης.

Το 46% των Gen Z και millennials δήλωσαν ότι εμπνεύσθηκαν να ταξιδέψουν σε κάποιο προορισμό αφού τον είδαν στο Instagram, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 31% στο σύνολο του δείγματος.

Επιπλέον, το 51% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η απόφασή τους για το που και τι θα φάνε στα ταξίδια επηρεάστηκε από τα social media.

Εμπειρίες με έμφαση στο φαγητό

Για το 81% το να εξερευνά τις τοπικές γεύσεις και την κουζίνα του προορισμού είναι στο επίκεντρο της αναζήτησής τους στα ταξίδια και το 72% ενδιαφέρεται για ταξίδια σε διεθνή προορισμό προκειμένου να δοκιμάσει διαφορετικές κουζίνες. Το 37% ανέφερε δε ότι σχεδιάζει ένα ολόκληρο ταξίδι προκειμένου να επισκεφθεί ένα συγκεκριμένο εστιατόριο.

Το 86% των millennial και Gen Z ταξιδιωτών ενδιαφέρονται για την εξερεύνηση της ζώνης άνεσής τους και για τον πειραματισμό με το φαγητό, έναντι 84% του συνόλου ενώ τα φεστιβάλ γαστρονομίας είναι μεγαλύτερος λόγος για ταξίδια των millennial και Gen Z (45%) παρά των υπόλοιπων ηλικιών (35%).

Έμφαση στην ευεξία

Το 88% θα δαπανούσαν τα ίδια ή περισσότερα για διακοπές ευεξίας το 2023 σε σχέση με άλλες χρονιές. Το 75% θα μείωνε το χρόνο που αφιερώνει σε ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια των διακοπών ώστε να βελτιώσει την πνευματική υγεία και το 68% προτιμά, για τον ίδιο λόγο, περιηγήσεις στη φύση. Το 43% ανέφερε ότι επέλεξε ξενοδοχείο βάσει των εγκαταστάσεων σπα και ευεξίας που προσφέρει και το 72% δήλωσε ότι είναι περισσότερο εστιασμένο στην αυτοφροντίδα σε σύγκριση με πέρυσι.

Πολυτελή ταξίδια

Οι Millennials και Gen Zs είναι πιο ανοικτοί στο να δαπανούν χρήματα για πολυτελείς ταξιδιωτικές υπηρεσίες σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Το 84% δήλωσε ότι θα προτιμούσε να κάνει ονειρικές διακοπές παρά να δαπανήσει χρήματα για την αγορά πολυτελούς αντικειμένου, ενώ το 79% θεωρεί τα ταξίδια αναψυχής σημαντική προτεραιότητα στον προϋπολογισμό τους.

Περί το 65% των millennial και Gen Z ανέφεραν επίσης ότι προτίθενται να πληρώσουν περισσότερα για προσωποποιημένες πολυτελείς διακοπές που θα περιλαμβάνουν διαφορετικούς προορισμούς, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 59% του συνόλου των ηλικιών.

 

 

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024