Μάστιγα για τον κλάδο φιλοξενίας οι ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση του πελάτη - 1 στις 5 επιχειρήσεις απειλείται με λουκέτο

19-07-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Ένας στους πέντε ιδιοκτήτες και διευθυντές επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης και φιλοξενίας (18%) εξέτασαν το ενδεχόμενο να κλείσουν σε μόνιμη βάση την επιχείρησή τους λόγω του αντίκτυπου που είχαν οι ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση των πελατών, σε ένα ήδη επιβαρυμένο οικονομικά περιβάλλον πληθωρισμού και ενεργειακής κρίσης.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η One Poll για λογαριασμό της βρετανικής εταιρίας Barclaycard Payments το Μάιο του 2023, σε δείγμα 2.000 ενηλίκων στο Ην. Βασίλειο οι οποίοι χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επισκέπτονται συχνά εστιατόρια, καθώς και σε 200 ιδιοκτήτες εστιατορίων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αυξανόμενη τάση για ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση των επισκεπτών, κοστίζει στις επιχειρήσεις κατά μέσο όρο 89 λίρες ανά πελάτη, πυροδοτώντας ανησυχίες περί των εσόδων τους αυτό το καλοκαίρι. Τρεις στους 10 ανησυχούν ότι η μη εμφάνιση επισκεπτών επηρεάζει αρνητικά τα έσοδα του καλοκαιριού, καθώς μόνο το 16% ανέφερε ότι θα μπορέσουν να καλύψουν τις απώλειες εσόδων μέσα από χρεώσεις ακύρωσης.

Οι άνθρωποι που ακυρώνουν την τελευταία στιγμή ή απλώς δεν εμφανίζονται είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία, σύμφωνα με το 23% των ιδιοκτητών εστιατορίων και διευθυντών.

Το 60% των πελατών ακυρώνουν την κράτησή τους μέσα σε μόλις 24 ώρες, ενώ το 19% δεν εμφανίζεται. Αυτό προκαλεί περαιτέρω πιέσεις στις επιχειρήσεις προκαλώντας ζητήματα όπως αυξημένα απόβλητα τροφίμων (56%), προκλήσεις σε ζητήματα προσωπικού (34%), χαμηλό ηθικό ομάδας και πρόωρο κλείσιμο (23%), αναγκαστική απώλεια εργαζομένων (22%) και θέματα ψυχικής υγείας του προσωπικού (17%).

Τέσσερις στους 10 διευθυντές παρατηρούν αύξηση στις ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και στη μη εμφάνιση πελατών τους σε σύγκριση με πέρυσι, που κυμαίνεται στο 35% και 40% αντίστοιχα.

Μόλις το 34% των επιχειρήσεων σημειώνουν λεπτομέρειες της κάρτας των επισκεπτών κατά την κράτηση και χρεώνουν ακυρωτικά εάν ο πελάτης δεν εμφανιστεί, και ένα 37% σκέφτεται να υιοθετήσει αυτό το μέτρο.

Άλλοι αποτρεπτικοί παράγοντες της τάσης αυτής είναι η απαίτηση για στοιχεία της κάρτας κατά την κράτηση χωρίς χρέωση (43%) και η προκαταβολή (35%). Σημειώνεται ότι το 14% των πελατών millennial (ηλικίες από 27 έως 42 ετών) παραδέχονται ότι κάνουν πολλαπλές κρατήσεις ώστε να έχουν τη δυνατότητα επιλογής ξεχνώντας να ακυρώσουν αυτές που δεν επιθυμούν. Το ίδιο κάνουν και οι ηλικίες 18-26 ετών σε ποσοστό 12%, ενώ οκτώ στους 10 ηλικίας 59-77 δεν έχουν εμφανιστεί σε εστιατόριο, χωρίς να έχουν ακυρώσει την κράτησή τους.

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024