Βαρόμετρο ETC: Οι 10+1 τάσεις στα ταξίδια των μακρινών αγορών στην Ευρώπη μέχρι το Δεκέμβριο - Μαζική επιστροφή των Κινέζων

12-10-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Παρά την αύξηση των τιμών στα ταξίδια, η Ευρώπη συνεχίζει να προσελκύει τους ταξιδιώτες από μακρινές αγορές. Η πολιτιστική κληρονομιά, η ιστορία, και τα διάσημα αξιοθέατα παραμένουν βασικοί  πόλοι έλξης των ταξιδιωτών, και οι τελευταίοι αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους για να διατηρήσουν την ταξιδιωτική εμπειρία προσιτή, αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις low cost πτήσεις και τους σιδηροδρόμους που παραμένουν οι δημοφιλέστερες επιλογές μετακίνησης. 

Αυτό προκύπτει από το πρόσφατο βαρόμετρο Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 3/2023 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV, το οποίο μελετά τις ταξιδιωτικές προθέσεις των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές στην Ευρώπη κατά την περίοδο Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2023.

Συγκεκριμένα,

-Κίνα: Αυξημένος Ενθουσιασμός για την Ευρώπη | Οι Κινέζοι ταξιδιώτες αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες μακρινές αγορές τουρισμού στην Ευρώπη. Παρά τον ανησυχητικό παράγοντα των υψηλών ταξιδιωτικών δαπανών, το 74% των Κινέζων αναφέρει πρόθεση να επισκεφθεί την Ευρώπη κατά την περίοδο από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2023, αυξημένοι κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και κατά 9% σε σχέση με το 2019.

-Η Ανθεκτικότητα των ΗΠΑ και του Καναδά |  Στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για την Ευρώπη, παρά την αύξηση των τιμών. Συγκεκριμένα, ο ενθουσιασμός εμφανίζεται ελαφρώς αυξημένος στις ΗΠΑ (+3%) και τον Καναδά (+2%), ακόμα κι αν το αυξημένο κόστος ζωής διαταράσσει τα σχέδια των ταξιδιωτών.

-Αυστραλία και Βραζιλία: Μείωση των ταξιδιωτικών προθέσεων | Η πρόθεση των ταξιδιωτών από την Αυστραλία να επισκεφθούν την Ευρώπη είναι ελαφρώς μειωμένη (-3%). Αυτό μπορεί να οφείλεται στο αυξημένο ενδιαφέρον για άλλους προορισμούς και την καλοκαιρινή σεζόν στο Νότο που καθιστά τα ταξίδια εσωτερικού πιο ελκυστικά. Ωστόσο, πάνω από το μισό (52%) των Βραζιλιάνων δηλώνει ότι εξακολουθεί να έχει ισχυρή επιθυμία να ταξιδέψει στην Ευρώπη.

-Ιαπωνία: Αύξηση του Ταξιδιωτικού Ενδιαφέροντος | Οι Ιάπωνες ταξιδιώτες δείχνουν σημαντικό ενδιαφέρον για την Ευρώπη, αυξημένο κατά 12% σε σχέση με το 2022. Παρόλα αυτά, μόνο το 25% σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες.

-Υψηλές Τιμές: Ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας |  Σε όλες τις αγορές, οι ταξιδιώτες αναφέρουν το υψηλό κόστος των διακοπών ως τον κύριο λόγο αποθάρρυνσής τους για την πραγματοποίηση ταξιδιού στην Ευρώπη. Ιδιαίτερα, στη Βραζιλία και την Αυστραλία, το 45% και το 40% αντίστοιχα των ταξιδιωτών ανησυχούν για τα υψηλά έξοδα.

-Νέες Στρατηγικές για Μέγιστη Αξία | Παρά την αυξανόμενη τιμολογιακή πίεση, οι ταξιδιώτες αναζητούν  νέες στρατηγικές για να μεγιστοποιήσουν την ταξιδιωτική εμπειρία τους. Η πιο δημοφιλής τακτική είναι η μείωση των αγορών (35%), με τον χαρακτηριστικό ότι η μείωση αυτή είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στον Καναδά, την Αυστραλία και την Ιαπωνία.

-Προτίμηση σε ταξίδια με επίκεντρο την Πολιτιστική Κληρονομιά | Σχεδόν σε όλες τις αγορές, η πολιτιστική κληρονομιά και η ιστορία ενός προορισμού αναδεικνύονται ως οι κυρίαρχοι πόλοι έλξης για τους ταξιδιώτες. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, όπου το ενδιαφέρον για την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία έπεται των γαστρονομικών εμπειριών και των ταξιδιών πόλης.

-Αύξηση του slow tourism | Το ενδιαφέρον για slow tourism εντείνεται αυτό το φθινόπωρο (+7% σε σχέση με το 2022), ειδικά στους τουρίστες από την Ιαπωνία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

-Διάσημοι τουριστικοί προορισμοί | Αυξανόμενο ποσοστό ταξιδιωτών (+6%) δηλώνει ότι ενδιαφέρεται περισσότερο να επισκεφθεί προορισμούς που φιλοξενούν τα εμβληματικά αξιοθέατα της Ευρώπης, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.

-Καιρικές Συνθήκες | Οι ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες είναι βασικός παράγοντας για την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού. Οι ταξιδιώτες από την Κίνα δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις κλιματολογικές συνθήκες (39%), ενώ και οι Αυστραλοί και οι Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες τις θεωρούν σημαντικές (και οι δύο από 34%).

-Προτιμώντας τα τρένα και τις φθηνές πτήσεις | Για τους Αυστραλούς, ενώ η αεροπορική μετακίνηση παραμένει η προτιμώμενη επιλογή, παρατηρείται αύξηση (+8%) στο ενδιαφέρον για εισιτήρια τρένων και μια μικρή αύξηση (+2%) στις μετακινήσεις με λεωφορεία.

Για τους τουρίστες από τον Καναδά, η σιδηροδρομική μετακίνηση συνεχίζει να είναι η κορυφαία επιλογή, με το 34% των ερωτηθέντων να εκφράζει προτίμηση για τον αγορά τουλάχιστον ενός εισιτηρίου τρένου. Επίσης, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες ανακαλύπτουν την οικονομική και αποδοτική μετακίνηση με το τρένο, παρότι παραδοσιακά προτιμούν την αεροπορική μετακίνηση.

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024
HOTREC: H Booking.com δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές
Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Κέας